Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 20 jun 2007 11:00

Gefeliciteerd mw!!

Ik werk op de short-stay afdeling in het ziekenhuis. Patiënten die langer dan 7 dagen moeten blijven gaan naar een long-stay afdeling.

Maar het is de laatste tijd dat we eigenlijk een long-stay afdeling zijn geworden. De gemiddelde ligtijd van patiënten is 14 dagen geworden. En zo wordt het steeds meer een zootje om mensen die voor dagverpleging of de "echte" kort verblijf patiënten in te plannen op de afdeling.

Ik wordt er niet goed van. Ook het aantal personeelsleden is niet ingesteld op de zwaardere patiëntencategorie.

zo dit moest ik ff kwijt.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jun 2007 12:11

dat klinkt idd niet helemaal lekker kipje18!

Bij ons is vorige week met spoed een bewoner opgenomen met een ontstekeing aan zijn galblaas. dat was op woensdag. 2 man personeel uit eindelijk er heen moeten sturen omdat meneer een beetje heel erg agressief werd. Hij moest blijven en vrijdag kreeg hij een scan. maandag kwam de uitslag pas en hij moest dus nog steeds blijven. Wij gaan er 1x op een dag op bezoek maar daar blijft het bij. Nou is hij sinds het weekend enorm nukkig. Wil niets meer, begint agressief te worden en wijgerd medicatie in te nemen. Nu kwam maandag de uitslag dat hij geopereerd moest worden en ja hoor... smiddags kon hij om 12:30 al onder het mes. Spoed klus? nee, helemaal niet maar ze willen hem kwijt. Dus dan kan je opeens wel ergens tussen gepropt worden. Als jij of ik het waren geweest, dan hadden we nog wel even kunnen wachten.

Nu maar hopen dat ze het beter afhandelen dan de vorige keer. Toen zat hij opeens in een rolstoel bij ons in de hal. We wisten niet eens dat hij die ochtend naar huis zou komen. Ze hebben gewoon een taxi besteld en die heeft hem afgeleverd door midden in de hal te zetten ipv netjes naar de groep.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2007 17:52

Ik hoop morgen weer aan het werk te gaan (na 2,5 week ziek te zijn geweest). Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen.

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 25 jun 2007 11:03

Succes vandaag!!

Evelien schreef:Ik hoop morgen weer aan het werk te gaan (na 2,5 week ziek te zijn geweest). Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen.
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jun 2007 20:56

Ik hoop dat het bij jullie beter gaat dan bij ons op het werk. Ik heb het zo finaal gehad!!! Ben de hele avond daarom al aan het neuzen tussen de vacatures op internet. Ben het echt helemaal zat! Het verpest mijn humeur op moment zo enorm dat het volgens mij tijd wordt voor actie.

Als iemand nog een woongroep weet waar mensen (kinderen, jongeren, verst. geh.) met gedragsproblemen zijn in de buurt van Woerden. Dan hoor ik dat graag :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 jun 2007 21:51

Hangplek Berkenwoude?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jun 2007 21:54

Als ik daar een goed contract voor kan krijgen wil ik dat wel aan gaan
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Girly*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 feb 2007 20:40
Locatie: overijssel

Berichtdoor *Girly* » 28 jun 2007 09:03

ik mag vandaag bij m'n nieuwe werk beginnen :) gelijk maar avonddienst ! heerlijk !
ik heb nu 2 nul-uren-contracten, omdat ik eentje toch te weinig vond...en met deze 2 kan ik wel ongeveer 28-36 werken in een week! en dat is toch de bedoeling wel ;-) liever had ik natuurlijk een 32-uren-contract gehad, mar die liggen hier in de buurt niet voor 't oprapen...Maar goed! tis nie anders...komt vast nog wel :)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 28 jun 2007 22:24

Morgen is mijn laatste stagedag. Al heb ik mn 8 al wel binnen voor mn stage :)
Officieel loop ik tot 30 juni stage. 30 juni moet ik in het verzorgingshuis werken en zondag kan ik meteen als volleerd groepsleidster aan de slag :)
Heel apart idee, morgen nog als stagiaire, met alleen een stagevergoeding, zondag als invalkracht, met een heerlijk loon. Er veranderd helemaal niets voor mij, mijn collega's en de jongeren, maar het naampje, dat doet et em ;)

Hoop voor je dat je iets vindt, Gerdien, verevelend zo!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jun 2007 09:52

Leuk is dat, MissF! 'k Ben benieuwd of het ook echt anders zal voelen straks, tijdens het werken. Volgens mij had je sowieso als stagiaire toch al veel verantwoordelijkheid hè, vergelijkbaar met een betaalde kracht?

Sterkte Gerdien, hoe is het nu?

Ik werk momenteel alleen op de zaterdagen (in de zorg dan) en dan valt er minder intensief te begeleiden. De deelnemers die er dan zijn, werken allemaal redelijk goed zelfstandig, het zijn er sowieso minder en je hebt geen echte begeleidingsgesprekken (beetje een 'zaterdaggevoel' altijd). Op zich best jammer, alhoewel werkbegeleider spelen ook leuk is natuurlijk :) .
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 01 jul 2007 16:41

over een paar maandjes kan ik mij hier ook bij aansluiten :D
ik ben aan het solliciteren dus ik ben benieuwd!
Ik hoop dat het het zaans medisch centrum gaat worden als medisch nucleair werker :!:
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 02 jul 2007 08:14

Succes Gerdien! Hoop dat je snel wat anders kan vinden!

Heb gisteravond gewerkt en het was echt een ontzettend drukke en hectische dienst. Het begon met een patiënt die viel en daar een collumfract. aan overhield, daarnaast valt het samen te vatten in: agressie, impulsdoorbraken, gedwongen spuiten en separeren en vooral heel veel begeleiden om overige incidenten te voorkomen. We hadden echt een explosieve sfeer op de afdeling.

Ben er nog moe van :|

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jul 2007 17:16

@ Gerdien, misschien vind je hier iets tussen:


www.debruggen.nl
www.asvzzuidwest.nl
www.gemiva-svg.nl

Succes in ieder geval moet zoeken!!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 02 jul 2007 17:42

Heb vorige week voor het eerst in het ziekenhuis gewerkt. Eerst zou ik op neurologie komen, maar ben uiteindelijk op interne geplaatst. Errug leuk zeg, in 2 dagen heb ik meer van de verpleegkunde (infusen, sondes, catheters, tracheacanules, geamputeerde voeten... :-s) gezien dan in al m'n stage's bij elkaar :shock:
wel super interessant allemaal zeg.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 02 jul 2007 18:53

Jaaaa.. ik heb een baan!!
Bij het Zaans Medisch Centrum als Medisch Nucleair Werker :D
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten