Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 01 jun 2007 09:53

Lisette.V schreef:Ik loop nu sinds 5 weken ook stage in een verzorgingstehuis.
Het is de eerste keer want ik zit in het eerste jaar verpleegkundige.
Ik vind het voor een aantal weken wel leuk maar ik zal er niet voor altijd willen werken.


dat had ik met mn eerste stages ook.. na 10 weken had ik het wel gezien en wilde ik hogerop. TOen zat er totaal geen uitdaging meer voor me in. Nu loop ik stage in het ziekenhuis, en dat is veel en veel leuker.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Berichtdoor koekie » 01 jun 2007 10:20

mw schreef:
Lisette.V schreef:Ik loop nu sinds 5 weken ook stage in een verzorgingstehuis.
Het is de eerste keer want ik zit in het eerste jaar verpleegkundige.
Ik vind het voor een aantal weken wel leuk maar ik zal er niet voor altijd willen werken.


dat had ik met mn eerste stages ook.. na 10 weken had ik het wel gezien en wilde ik hogerop. TOen zat er totaal geen uitdaging meer voor me in. Nu loop ik stage in het ziekenhuis, en dat is veel en veel leuker.

helemaal eensch. ik ben momenteel tot de zomervakantie vrij, ben bezig met afstuderen en deze weken zijn om je opdrachten voor te bereiden die ik na de zomervakantie in men stage moet afronden. helaas zijn het echt van die opdrachten die je pas kunt voorbereiden als je weet waar je stage loopt, en dat hoor ik pas een paar weken voor de zomervakantie begint. ach wat erg, zoveel vrij.. :mrgreen:
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 01 jun 2007 10:40

Ik heb 5 jaren in de zorg gewerkt. Ik heb eerst nog de inservice opleiding in een algemeen ziekenhuis gedaan. Daarna heb ik nog ruim een half jaar als verpleegkundige gewerkt. Vervolgens ben ik weer gaan studeren. Eigenlijk was ik er in mn eerste jaar al wel achter dat mijn toekomst niet in de zorg lag. Het werk met patiënten vond ik wel super leuk, maar de rest ging mij behoorlijk tegenstaan. :(. Tijdens mijn studie rechten heb ik nog wel eens in de thuiszorg gewerkt., maar verder doe ik er nu weinig meer mee.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 01 jun 2007 18:02

dorine88 schreef:Maar goed dat je er nu dan achterkomt dat die richting niets is. Enig iedee waar je dan zou willen werken na je opleiding?


Ik wist het eigenlijk al van tevoren, maar het eerste jaar kan jet beste gaan stage lopen in een verpleeg of verzorgingstehuis voor de basiszorg.

Ik wilce zelf altijd al op de kraam werken, maar nu lijkt de kinderafdeling mij ook wel heel leuk.
Het word dus als is het allemaal haal een van de 2.
Heeft iemand hier ervaring die op 1 van deze 2 afdelingen werkt????

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 01 jun 2007 19:25

ik heb op beide afdelingen gewerkt. Zelf vond ik de kinderafdeling erg leuk. Vooral dat getut met de kleintjes. Tienerafdeling is trouwens ook erg gezellig. Bij de kraamafdeling vond ik de baby's echt helemaal geweldig, maar de moeders iets minder.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 02 jun 2007 11:53

ajl schreef:ik heb op beide afdelingen gewerkt. Zelf vond ik de kinderafdeling erg leuk. Vooral dat getut met de kleintjes. Tienerafdeling is trouwens ook erg gezellig. Bij de kraamafdeling vond ik de baby's echt helemaal geweldig, maar de moeders iets minder.


Okeej leuk!
Klinkt positief:-)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jun 2007 07:55

Het gaat goed op mijn werk. De onregelmatige diensten zijn wel even wennen; de werkzaamheden ook, maar het ik begin er in te komen.
Vannacht heb ik voor het eerst een slaap, gelukkig nu nog samen met een collega. De volgende slaap is eind juni pas en dan moet ik alleen. Ik heb nu een dienst van vanmiddag 4 uur tot morgenvroeg 9 uur. Daarna nog een vergadering tot half 1... :o Zal om half 1 dus wel flink gaar zijn. Van slapen zal sowieso al niet veel komen en bij die diensten doe je zoveel indrukken en informatie op, dat het behoorlijk wat energie kost. Maar dat ik alleen maar even in het begin, als ik er eenmaal helemaal in zit, komt dat wel goed.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2007 12:09

bij ons op het werk gaat het super slecht!!! qua organisatie! Ik werk er onderhand al bijna 5 jaar en in 1,5 jaar tijd zie ik het enorm achteruit gaan! En ik merk gewoon aan de clienten dat zij het ook merken! En dat is natuurlijk een zeer slechte zaak! en erg jammer voor de organisatie.
Onze eigen teammanager zit in de ziekte wet en werkt vollopig niet zo hebben wij een vervangende teammanager die per 1 juli weg gaat. Dat wordt leuk in de vakantie, jippieeee!!! :|

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 jun 2007 16:27

Da's balen, Evelien!

Ik heb net mijn eerste slaap achter de rug. Ik was helemaal gebroken toen ik thuis kwam en dat kwam vooral, omdat ik ook een vergadering had. Vanmiddag 3 uur geslapen... 8) Vannacht ging het best. Ik heb nog redelijk geslapen gelukkig.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 05 jun 2007 17:23

ik ben vanmiddag kapot naar huis gegaan..... pppfffff ik red het niet echt. Wat voel ik me een mietje zeg... bah. :? :cry:

(k heb m'n werk gemailt dat ik voorlopig alleen s'ochtends werk) --> is dat gek!?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jun 2007 23:57

Soms heb je zo'n zeldzame dienst dat echt fantastisch is.

Een bewoner waar ik laatste maanden veel energie in heb gestoken was echt top vanavond. Leuk en ontspannen contactmomenten mee gehad. Waarbij hij een grote ontspannen lach op zijn gezicht had.
Een bewoner heeft een klein half uur bij mij in de keuken mee geholpen met drinken klaar zetten voor de anderen, lekkere hapjes en met de vaatwasser. Simpele dingen die dan zo goed doen! De rest van de avond zat hij super goed in zijn vel!
Een bewoner die al dagen niet lekker in zijn vel zit, 'fietst' de hele avond heel gemakkelijk door zijn prgramma. De volgende doet met een brede lach zijn deur open als je er op klopt.

Wat wil een mens nog meer?
Hoezo ondankbaar werk? Ze hebben mij enorm bedankt vanavond op deze manier.

*gaat nog even nagenieten*
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2007 11:34

Da's goeie brandstof voor als het weer eens minder is, Gerdien! Geniet ervan! :wink:

Gebruikersavatar
open minded
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jun 2007 09:31

Berichtdoor open minded » 07 jun 2007 12:14

Ik werk met verstandelijk gehandicapten die gedragsproblemen en psychische problemen hebben. Ben van 3 bewoners pb-er.

Moeten jullie tijdens jullie slaapdienst ook een ronde lopen? Wij moeten er van 3-4 uit om een aantal bewoners van de verpleegafdeling (waar ik niet werk) te draaien of te verschonen. Dit is echt vreselijk, omdat je op deze manier gewoon niet aan je slaap toekomt.
Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen. (Galaten 5:1)

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2007 12:18

En dan te bedenken dat je die slaapdiensten nog voor de helft in eigen tijd doet... Ik had er altijd zo'n hekel aan! Ik deed echt de hele nacht zo'n beetje geen oog dicht, sliep ik net een beetje, stond er weer een bewoner aan m'n bed... Pas als je 1,5 uur (geloof ik) aaneengesloten bezig was, kreeg je de hele nacht doorbetaald. Maar juist steeds al die 5 minuutjes kosten het meeste energie. Ik ben zoooooo blij dat ik daar nu vanaf ben!!!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 jun 2007 15:29

Nachtdiensten en slaapdiensten zijn inderdaad zwaar (onderbetaald) werk!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten