(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 nov 2004 12:49

Collateral schreef:
alex leusink schreef:Hee, Collateral, hoe kun je dan in een lieve Jezus geloven, terwijl je aan zijn bestaan TWIJFELT? Je doet het voorkomen alsof je wel in iemand kunt geloven die misschien niet heeft bestaan, maar niet in iemand waarvan je het bestaan loochent...?

Dsat klopt niet helemaal, vind je wel?

Ter verduidelijking: ik geloof dat, als hij bestaan heeft, Jezus een 'lieve' Jezus was. Verder zie ik niet wat er klopt.

Kun je het in elk geval met me eens zijn, dat je wellicht op een ander forum beter tot je recht komt dan hier? antichrist.nl ofzo
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 nov 2004 15:28

Collateral schreef:Nee. Ik ben absoluut niet anti-Christus. Ik denk alleen dat hij verkeerd begrepen wordt. (Daar ben ik overigens niet de enige in hoor.) En dat jij het daarmee niet eens bent geeft je geen recht om mij Satan te noemen, zoals je eerder deed. Ik noem jou ook geen Satan, alhoewel ik denk dat hij blijer met jou is dan met mij, d.w.z: ik zie Satan symbool voor haat, en jij bent de hatelijkste die ik op dit forum ben tegengekomen. Misschien, om de bal maar eens terug te kaatsen, zou jij eens moeten kijken op ik-heb-de-waarheid-in-pacht.nl oid...

Ik haat jou niet als persoon, maar om wat je uitdraagt. Ik vind dat je zeer kwetsende meningen over Jezus hebt, Die mij zeer dierbaar is. Verder, Jezus noemde zelfs Petrus een satan omdat die een mening verkondigde die de verzoeningsleer in gevaar bracht. In die context moet je zien dat ik jou zo noem, want ik vind het vreselijk wat je zegt. Daarnaast zou je je moeten realiseren dat je hier op een reformatorisch forum zit waar je naar ik hoop niet veel gelijkgezinden zult tegenkomen. Je zult dus best begrijpen dat jou meningen kwetsend zijn voor degene die God en dus Jezus van harte liefhebben. Ik voor mijzelf sprekend, spaar in zo'n geval niemand, gewoonweg omdat ik dat niet kan. Vandaar mijn advies aan jou, om verdere uitlokkingen van verbaal geweld te voorkomen, een ander forum te zoeken. Maar aangezien je hier nog steeds zit, bewijs je daarmee dat je niet zo liefdevol bent als je je voordoet. Immers, je weet dat je dergelijke reacties hier kunt verwachten dus hou je er blijkbaar van ons hier te tarten. Wel, ga je gang. Ik zal je niet meer antwoorden, want aangaande de zuivere evangelieleer zegt Paulus, zo iemand een andere leer brengt, die zij vervloekt".
Collateral schreef:
Mocht je over me blijven denken zoals je denkt, ik neem het je niet kwalijk, ik hou van je zoals ik van alle mensen hou. Je hebt er alleen jezelf mee...

dat doe je dus niet, want dan zou je hier niet zitten om ons uit te lokken.
Je bent als de slang die zei; "Is het niet dat God gezegd heeft, enz."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 00:01

jas schreef:Ik maak niet selectief gebruik van de Bijbel. Ik geloof de Bijbel van Genesis 1 t/m Openbaringen 22.

Collateral schreef:Dan zou je wel wat meer gehoor mogen geven aan de boodschap van liefde die Jezus verspreidde. En de vermaning: "oordeelt niet." En Lukas 9 vs. 51-56, waar just_mary je terecht op wees.

Hoe kom je erbij. Jezus heeft nooit liefde verspreid over dwaalleringen zoals jij die verkondigt, integendeel Hij heeft die scherp veroordeeld. Bovendien, jij kunt je niet beroepen op Jezus want je gelooft niet in Hem en al helemaal niet als Zaligmaker.
Collateral schreef:Verder snap ik niet hoe je bijv. voor 100% in Genesis 1+2 kan geloven. In Genesis 1 worden man en vrouw tegelijk geschapen na de planten en de dieren; in Genesis 2 eerst de man, daarna de andere levende wezens en tenslotte de vrouw.

Dit slaat echt helemaal nergens op. Genesis 2 geeft al helemaal geen chronologische volgorde van de schepping. En als in Gen. 1 gezegd wordt dat God de mens schiep, "man en vrouw schiep Hij ze" zegt dat niet dat ze ook gelijktijdig geschapen zijn, maar alleen dát ze geschapen zijn.
Het blijkt dat je er slechts op uit bent de Bijbel te verdraaien en te verkrachten, God tot leugenaar te maken, twist en verwarring te zaaien, m.a.w. je doet de werken van de vorst der duisternis zelf, die een leugenaar is van den beginne.
Collateral schreef:En hoe kan een onfeilbaar boek als de bijbel zoals jij die ziet, het volgende bevatten: "En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn" - terwijl Jezus pas 'ten derde dage' opstond uit de doden? Waarom worden een aantal dingen uit het O.T. in het N.T. herroepen? En zo zijn er meer dingen.

Dat is helemaal niet tegenstrijdig. Toen Jezus stierf is Zijn Lichaam naar het graf gedragen, maar is Zijn Ziel naar de hemel gegaan. Zoals ook de zielen van al Zijn uitverkorenen na de dood naar de hemel gaan. En dat gold ook deze gelukzalige moordenaar.
Dan, als laatste wordt elk mens geboren met een ingeschapen Godskennis. Met andere woorden, het kost meer moeite om te geloven dat God niet bestaat dan te geloven dat Hij wel bestaat. Echter, als reeds in de vroege jeugd wordt begonnen met dit aangeboren gevoel uit te bannen, weg te duwen of op wat voor wijze dan ook de kans ontnemen tot verdere ontwikkeling, dan neemt met het ouder worden dit gevoel steeds zekerder en steeds sneller af, zodat ten laatste nog een oude verstokte zondaar overblijft.
Collateral schreef:Tjonge. Nou, ik ben daar alvast een uitzondering op. Ik ben streng christelijk opgevoed, daar ligt het dus absoluut niet aan. 'Probleem' is echter dat ik mijn religieuze oogkleppen af heb gedaan.

Je hebt je oogkleppen niet afgedaan hoor. Je hebt er nog een paar bij laten zetten. Je verkondigt een vreselijke leer die recht uit de hel komt. Ik weet wie je bent en ik wist dat je zou komen. Ik ben niet bang van je want eens zul je in de hel gesmeten worden. God heeft me voor je gewaarschuwd. Rest me slechts je te verzoeken om dit forum te verlaten satan. In elk geval zal ik God vragen je hier te verwijderen want ik kan je lasteringen niet meer verdragen. Maranatha!
Laatst gewijzigd door jas op 03 nov 2004 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 nov 2004 00:04

jas schreef:Je verkondigt een vreselijke leer die recht uit de hel komt. Ik weet wie je bent en ik wist dat je zou komen. Ik ben niet bang van je want eens zul je in de hel gesmeten worden. God heeft me voor je gewaarschuwd. Rest me slechts je te verzoeken om dit forum te verlaten satan. In elk geval zal ik God vragen je hier te verwijderen want ik kan je lasteringen niet meer verdragen. Maranatha!

Dit is echt ziek.. :shock:

Ken je Collateral irl, jas?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 12:19

meschianza schreef:Jas, alsjeblieft. Als je enig idee heb hoeveel mensen in nederland wel in en God geloven en Jezus als spiritueel leider maar niet Gods Zoon, (net als Collateral) en je dus al die mensen naar de hel verwijst, ben je echt heel slecht bezig. Iedereen die Jezus mocht leren kennen als zaligmaker, heeft daarvoor gedwaald, in welk opzicht dan ook.
Nergens heb je het recht een ander als verloren te praten. WEes dankbaar, dat je Jezus wel als Gods Zoon mocht leren kennen en bid dat Colleteral hem ook zo mag leren kennen ipv als slechts een dode naam uit een boek.

Hij ontkent niet alleen de Godheid van Jezus maar betwist ook Zijn bestaan en het bestaan van God in het algemeen. Eens kijken wat de Bijbel daarvan zegt. 1 Joh. 2:22; "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent". Hoe kom je er bij dat wij voor zulke moeten bidden? Ben je ook al vergiftigd door zijn ongodzalige leer? Zulke leringen moeten we uit ons midden wegdoen. Je hebt hem niet doorzien. Hij betwist alles wat op grond van Gods Woord ingebracht wordt. Hij haalt Jezus wel aan om zichzelf te bewijzen, maar als een ander Jezus citeert gelooft hij er niet meer in en ontkent zelf het historisch bestaan van Hem. Constant verdraait hij de Bijbel om twist en verwarring te zaaien, en dat alles onder het mom van liefde. Kijk hoe hij handig genesis 1 en 2 verdraait. Hij brengt dingen alsof ze vanzelfsprekend en waar zijn, maar het zijn leugens. Ik vind het niet erg dat je nu mij veroordeelt, maar ik ben bang dat je een gigantische inschattingsfout maakt. Je keert je door hem te verdedigen tégen God. Ik hoop dat je mag inzien dat dit niet goed is. Je hebt het wel steeds over liefde, maar waar blijf je met Gods Recht en Heiligheid? Het is een aanfluiting zoals over Hem gesproken wordt door die collateral, en die ga jij verdedigen? Ik kan hier niet over uit.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 12:27

Ik verdedig zijn mening niet. Ik zeg dat je mag bidden dat hij tot inkeer komt. Zelfs voor je vijanden mag je bidden, staat in de bijbel :)
Dus ik gehoorzaam de bijbel daarin.
Wat betreft de anti-christ die Jezus als Gods Zoon loochent, dat is waar. Maar die anti-christ zit in ieder mens, ook in jou en mij, zolang we niet bekeerd zijn. Een moslim, een agnost, een atheist, maa ook iemand die netjes naar de kerk gaat, maar niet geloofd, is een anti-christ.
En voor iedereen is nog bekering nodig in deze genade tijd. En wanneer je mensen met een verkeerde leer tegenkomt, moet je ze niet verwensen, en ruzie met hen zoeken, maar vertellen wie Jezus wel! is, hoe jij Hem heb leren kennen als Gods Zoon en verlosser.
UIteindelijk zal God als Rechtvaardig rechter oordelen wanneer de mensen zich niet bekeerd, dat mag jij niet doen. Maar nu is er nog bekering mogelijk voor de grootste leugenaar en zondaar.
Dus je hoeft zn leer niet te verdedigen, je moet het zelfs aanvallen en weerleggen. Die leer komt denk ik idd van de duisternis want het is niet uit God. Maar dat je iemand persoonlijk als Satan beschouwd en daarover oordeelt dat hij naar de hel zal gaan, vind ik echt erg, onbijbels en daar wil ik ver vandaan blijven.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2004 12:52

jas schreef:
meschianza schreef:Jas, alsjeblieft. Als je enig idee heb hoeveel mensen in nederland wel in en God geloven en Jezus als spiritueel leider maar niet Gods Zoon, (net als Collateral) en je dus al die mensen naar de hel verwijst, ben je echt heel slecht bezig. Iedereen die Jezus mocht leren kennen als zaligmaker, heeft daarvoor gedwaald, in welk opzicht dan ook.
Nergens heb je het recht een ander als verloren te praten. WEes dankbaar, dat je Jezus wel als Gods Zoon mocht leren kennen en bid dat Colleteral hem ook zo mag leren kennen ipv als slechts een dode naam uit een boek.

Hij ontkent niet alleen de Godheid van Jezus maar betwist ook Zijn bestaan en het bestaan van God in het algemeen. Eens kijken wat de Bijbel daarvan zegt. 1 Joh. 2:22; "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent". Hoe kom je er bij dat wij voor zulke moeten bidden? Ben je ook al vergiftigd door zijn ongodzalige leer? Zulke leringen moeten we uit ons midden wegdoen. Je hebt hem niet doorzien. Hij betwist alles wat op grond van Gods Woord ingebracht wordt. Hij haalt Jezus wel aan om zichzelf te bewijzen, maar als een ander Jezus citeert gelooft hij er niet meer in en ontkent zelf het historisch bestaan van Hem. Constant verdraait hij de Bijbel om twist en verwarring te zaaien, en dat alles onder het mom van liefde. Kijk hoe hij handig genesis 1 en 2 verdraait. Hij brengt dingen alsof ze vanzelfsprekend en waar zijn, maar het zijn leugens. Ik vind het niet erg dat je nu mij veroordeelt, maar ik ben bang dat je een gigantische inschattingsfout maakt. Je keert je door hem te verdedigen tégen God. Ik hoop dat je mag inzien dat dit niet goed is. Je hebt het wel steeds over liefde, maar waar blijf je met Gods Recht en Heiligheid? Het is een aanfluiting zoals over Hem gesproken wordt door die collateral, en die ga jij verdedigen? Ik kan hier niet over uit.

Kortom, volgens jou beschrijving is verreweg het grootste gedeelte van de bewoners van deze wereld de antichrist. Wat zei Jezus ook alweer? Maak ze tot Mijn discipelen.... Dat is iets anders dan ze de hel in wensen.... maar ach, wat kan het jou verdommen. (dat woord lijkt me hier wel op zijn plaats)

Je manier van tweedracht zaaien, mensen de hel in wensen etc. is totaal onchristelijk.... er mag aan jou ook nog een hoop veranderen... en dat is niet alleen nav deze discussie. Je zaait verdeeldheid in Christus lichaam (de gelovigen) door allerlei voorwaarden aan de verlossing toe te voegen... en daar zegt de bijbel ook het een en ander over.

Je moet geloven dat Jezus Gods Zoon is en voor je zonden stierf (wedergeboorte)

Dat zegt de bijbel. De bijbel heeft het ook over naastenliefde, ongeacht of het een vijand is of een vriend, een gelovige of een ongelovige. Dus als iemand bovenstaande niet gelooft hoor je als Christen niet iemand de hel in te wensen.... Maar je zegt het op een manier alsof je er blij mee bent... en alsof je er niks meer aan kan veranderen.

En alsof dat het alleen was dicht je medechristenen die een iets ander geloof hebben op het punt van bijvoorbeeld uitberkiezing, toelating aan avondmaal etc. ook rustig een plek in de hel toe. Zelfs als iemands muzieksmaak je niet bevalt vind jij dat diegene moet branden.

Ga zo door. God zal vast trots op je zijn. Op de dag van het oodeel zal God vragen: Wat heb jij aan Mij gedaan? En wat heb je voor je naaste gedaan? En jij kan dan met een gerust hart antwoorden: Ik heb verdeeldheid gezaaid en ik heb alvast voor U bepaald wie er in de hemel mag komen en wie er de hel in gaat! Je loon zal ongetwijfeld groot zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 13:10

meschianza schreef:Ik verdedig zijn mening niet. Ik zeg dat je mag bidden dat hij tot inkeer komt. Zelfs voor je vijanden mag je bidden, staat in de bijbel :)
Dus ik gehoorzaam de bijbel daarin.
Wat betreft de anti-christ die Jezus als Gods Zoon loochent, dat is waar. Maar die anti-christ zit in ieder mens, ook in jou en mij, zolang we niet bekeerd zijn. Een moslim, een agnost, een atheist, maa ook iemand die netjes naar de kerk gaat, maar niet geloofd, is een anti-christ.
En voor iedereen is nog bekering nodig in deze genade tijd. En wanneer je mensen met een verkeerde leer tegenkomt, moet je ze niet verwensen, en ruzie met hen zoeken, maar vertellen wie Jezus wel! is, hoe jij Hem heb leren kennen als Gods Zoon en verlosser.
UIteindelijk zal God als Rechtvaardig rechter oordelen wanneer de mensen zich niet bekeerd, dat mag jij niet doen. Maar nu is er nog bekering mogelijk voor de grootste leugenaar en zondaar.
Dus je hoeft zn leer niet te verdedigen, je moet het zelfs aanvallen en weerleggen. Die leer komt denk ik idd van de duisternis want het is niet uit God. Maar dat je iemand persoonlijk als Satan beschouwd en daarover oordeelt dat hij naar de hel zal gaan, vind ik echt erg, onbijbels en daar wil ik ver vandaan blijven.

Collateral handelt niet uit onkunde. Hij weet heel goed hoe het zit en handelt uit kwade opzet. Hij schrijft dat hij streng gelovig is opgevoed dus aan kennis ontbreekt het hem niet. Ik wil je nog dit zeggen en dan zal ik je verder niet meer storen in je werkzaamheden m.b.t. gebed en bekeringsijver voor Collateral. : Paulus schrijf in 1 Tim. 2:15-17; "Benaarstig u, om uzelven Gode beproefd voor te stellen, een arbeider, die niet beschaamd wordt, die het Woord der waarheid recht snijdt. (dat moeten we dus doen, het Woord recht snijden)Maar stel u tegen het ongoddelijk ijdelroepen; want zij zullen in meerder goddeloosheid toenemen. En hun woord zal voorteten, gelijk de kanker". In Titus 3:10 staat; "Verwerp een ketterse mens na de eerste en tweede vermaning; Wetende, dat de zodanige verkeerd is, en zondigt, zijnde bij zichzelven veroordeelt". Nou, hij is al vaker vermaand dan 2 x hoor. En in Efeze 4: 27; "En geeft den duivel geen plaats". En dan nog 1 Joh. 4:1-3; Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den Geest van God; alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld". Voor zulken meschianza mag je niet bidden. Dat lezen we in 1 Joh. 5:16; "Indien iemand zijn broeder ziet zondigen een zonde niet tot den dood, die zal God bidden en Hij zal hem het leven geven, dengenen, zeg ik, die zondigen niet tot den dood. Er is een zonde tot den dood; voor dezelve zonde zeg ik niet, dat hij zal bidden". En wat is dan die zonde tot den dood? Dat is handelen met kennis van de leer der zaligheid tegen diezelfde leer: Hebr. 6:1-8; "Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn,
En gesmaakt hebben het goede woord Gods, en de krachten der toekomende eeuw, En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken. Want de aarde, die den regen, menigmaal op haar komende, indrinkt, en bekwaam kruid voortbrengt voor degenen, door welke zij ook gebouwd wordt, die ontvangt zegen van God;
Maar die doornen en distelen draagt, die is verwerpelijk, en nabij de vervloeking, welker einde is tot verbranding." Je gehoorzaamt dus helemaal niet de Bijbel zoals je zegt, integendeel, je handelt tegen Gods geopenbaard besluit over dergelijke verkondigers van satanische leren. Kijk maar eens op de site van de satanisten, die hebben dezelfde meningen als Collateral. Overal tegenstrijdigheden zoeken in de Bijbel om aan te tonen dat die niet klopt. Vreselijk zal het voor zulken zijn te vallen in de handen van de levende God.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 13:24

Marnix schreef:
jas schreef:

Kortom, volgens jou beschrijving is verreweg het grootste gedeelte van de bewoners van deze wereld de antichrist. Wat zei Jezus ook alweer? Maak ze tot Mijn discipelen.... Dat is iets anders dan ze de hel in wensen.... maar ach, wat kan het jou verdommen. (dat woord lijkt me hier wel op zijn plaats)

Je manier van tweedracht zaaien, mensen de hel in wensen etc. is totaal onchristelijk.... er mag aan jou ook nog een hoop veranderen... en dat is niet alleen nav deze discussie. Je zaait verdeeldheid in Christus lichaam (de gelovigen) door allerlei voorwaarden aan de verlossing toe te voegen... en daar zegt de bijbel ook het een en ander over.

Je moet geloven dat Jezus Gods Zoon is en voor je zonden stierf (wedergeboorte)

Dat zegt de bijbel. De bijbel heeft het ook over naastenliefde, ongeacht of het een vijand is of een vriend, een gelovige of een ongelovige. Dus als iemand bovenstaande niet gelooft hoor je als Christen niet iemand de hel in te wensen.... Maar je zegt het op een manier alsof je er blij mee bent... en alsof je er niks meer aan kan veranderen.

En alsof dat het alleen was dicht je medechristenen die een iets ander geloof hebben op het punt van bijvoorbeeld uitberkiezing, toelating aan avondmaal etc. ook rustig een plek in de hel toe. Zelfs als iemands muzieksmaak je niet bevalt vind jij dat diegene moet branden.

Ga zo door. God zal vast trots op je zijn. Op de dag van het oodeel zal God vragen: Wat heb jij aan Mij gedaan? En wat heb je voor je naaste gedaan? En jij kan dan met een gerust hart antwoorden: Ik heb verdeeldheid gezaaid en ik heb alvast voor U bepaald wie er in de hemel mag komen en wie er de hel in gaat! Je loon zal ongetwijfeld groot zijn.

Dit slaat nergens op. Heb je de postings van Collateral gelezen? Maar goed, verdedig de antichrist maar. Dit heeft niets met iemand terechtwijzen over een dwaling, deze persoon is niet terecht te wijzen omdat hij heel goed weet hoe het zit. Ik heb een ernstige openbaring over hem gehad, en ik kon niet anders schrijven dan wat ik geschreven heb. Je onderscheidt blijkbaar niet de geesten of ze uit God zijn. Je maakt een grote inschattingsfout door zo tegen mij te ageren want ik kom alleen voor God en Zijn heilige Waarheid op. Ik verdedig die tegen iemand met zeer antichristelijke ideëen en jij schaart je blijkbaar aan zijn zijde.
Gegroet Marnix.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 13:26

Aragorn schreef:Ik krijg bij de reacties van jas het gevoel dat de satan inderdaad in het spel is, maar of het nu Collateral of jas is die het slachtoffer is, daar ben ik nog niet uit.. (maar ik neig toch sterk naar laatstgenoemde)

@Collateral: ik begrijp niet helemaal hoe je Jezus nog wel als een waardevol spiritiueel leider kunt zijn ipv een godsdienstidioot als Hij zei dat Hij Gods Zoon was terwijl dat niet het geval was.

Het is goed Aragorn. Ik heb medelijden met jullie aangaande jullie kennis der Waarheid.

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 03 nov 2004 13:28

Geloof en lees jij bepaalde gedeelten uit de bijbel dan ook niet Jas? Ik noem maar eens wat...gedeelten over Gods liefde voor ons...voor iedereen! Juist voor de ongelovigen! Was jij ook niet een ongelovige? En misschien nu nog steeds? God houdt ook van jou, maar een gebod van Hem is ook, dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf...gehoorzaam Hem dan ook hierin!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 13:47

Duckie schreef:Geloof en lees jij bepaalde gedeelten uit de bijbel dan ook niet Jas? Ik noem maar eens wat...gedeelten over Gods liefde voor ons...voor iedereen! Juist voor de ongelovigen! Was jij ook niet een ongelovige? En misschien nu nog steeds? God houdt ook van jou, maar een gebod van Hem is ook, dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf...gehoorzaam Hem dan ook hierin!

Ja natuurlijk lees ik de hele Bijbel. Daarom weet ik ook van Gods liefde en voor wie die liefde is. Niet voor iedereen, dat staat in elk geval niet in de Bijbel. Mensen, besef eens dat liefde soms verspild wordt. Jullie lopen echt een paar jaar achter. Maatschappelijk hadden we enkele jaren terug ook zo'n tendens, alles moest lief, zacht en aardig. Daar zijn ze helemaal in doorgeschoten want dat werkt nl. niet. En dat geldt ook de Bijbel. Als je de Waarheid móet verdedigen, waartoe ik geroepen ben, helaas, zucht ik soms, dan kun je niet alleen maar lief zijn. Soms is het noodzakelijk om hard van leer te trekken tegen ongodzalige dwalingen en personen. Ik kan niet anders. En ik had eerst nog wel de ijdele hoop dat ik op refoweb medestanders zou vinden. Niet dus.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 13:50

Idd, jas, al die teksten die je aanhaalt, gaat over het niet geloven van de anti-christ. En niet over dat wij als mens de ander mogen veroordelen.
Nergens zegt de bijbel dat ons het oordeel over andere mensen toekomst, en dat is wat jij doet. Jij oordeelt dat Colleteral naar de hel gaat, terwijl hij nog in de genade tijd leeft en er nog voor hem vergeving mogelijk is.

Ik schaar me niet aan de zijde van de anti-christ , ik schaar me
niet aan jouw zijde.DAt is iets heel anders.
Als jij mensen naar de hel veroordeelt wat alleen God mag doen. En dat doet God pas als de genadetijd over is, in tegenstelling tot jou.. ..
HEt enige wat wij wel moeten doen, volgens de bijbel, is niet geloven in de anti-christ, maar hem bestrijden in liefde en waarheid. En niet met bitterheid en hatelijkheden....dat kan, sory voor je, nooit uit God zijn.

Maargoed, ik ga dit topic maar weer splitsen denk ik.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 13:59

meschianza schreef:Idd, jas, al die teksten die je aanhaalt, gaat over het niet geloven van de anti-christ. En niet over dat wij als mens de ander mogen veroordelen.
Nergens zegt de bijbel dat ons het oordeel over andere mensen toekomst, en dat is wat jij doet. Jij oordeelt dat Colleteral naar de hel gaat, terwijl hij nog in de genade tijd leeft en er nog voor hem vergeving mogelijk is.

Als jij mensen naar de hel veroordeelt wat alleen God mag doen. En dat doet God pas als de genadetijd over is, in tegenstelling tot jou.. ..
HEt enige wat wij wel moeten doen, volgens de bijbel, is niet geloven in de anti-christ, maar hem bestrijden in liefde en waarheid. En niet met bitterheid en hatelijkheden....dat kan, sory voor je, nooit uit God zijn.

Ik oordeel niet. Gods Woord oordeelt. Dat Woord zouden we eens wat vaker moeten laten spreken. Met leringen zoals die van Collateral mogen we ons zelfs helemaal niet inlaten. Die teksten die ik noemde gaan idd over de antichrist en zijn volledig van toepassing op Collateral. Waarmee ik bewezen heb dat hij de antichrist is. Je kent de Bijbel niet, want dan zou je weten dat je redenatie over genadetijd, en liefde en waarheid niet klopt. Er is geen waarheid bij wat je zegt, alleen een gedrochtelijk liefdesbesef wat niet uit God is.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 14:10

jas schreef:
meschianza schreef:Idd, jas, al die teksten die je aanhaalt, gaat over het niet geloven van de anti-christ. En niet over dat wij als mens de ander mogen veroordelen.

Ik oordeel niet. Gods Woord oordeelt. Dat Woord zouden we eens wat vaker moeten laten spreken. Met leringen zoals die van Collateral mogen we ons zelfs helemaal niet inlaten. Die teksten die ik noemde gaan idd over de antichrist en zijn volledig van toepassing op Collateral. Waarmee ik bewezen heb dat hij de antichrist is. Je kent de Bijbel niet, want dan zou je weten dat je redenatie over genadetijd, en liefde en waarheid niet klopt. Er is geen waarheid bij wat je zegt, alleen een gedrochtelijk liefdesbesef wat niet uit God is.

Je oordeelt wel! Je oordeelt over een mens dat deze naar de hel zal gaan. Gods woord oordeelt over de leer. En God alleen zal oordelen over de mensen die deze leer blijven vasthouden tot de dood. MAar Gods woord zegt ook dat er tot de dood nog genadetijd is.
Die teksten die jij aanhaalt zijn van toepassing op de leer die zegt dat Jezus niet Gods Zoon is, die is niet uit God maar uit de duivel. De bijbel waarschuwd: geloof dat niet, dan zal je verloren gaan. Amen.
Maar nergens geeft de bijbel ruimte dat jij als mens tegen een andere mens zegt: jij zal branden in de hel (wat een oordeel omdat als nietig mens in de mond te nemen, een oordeel wat alleen God weet)
Colleteral is niet de anti-christ. Wat hij beweert , Jezus is niet Gods zoon, is afkomstig van de anti-christ. En zo hebben vele mensen levensvisies die loochenen dat Jezus Gods Zoon is (atheisten, moslims, boedhisten)
Allemaal mensen voor wie nog vergeving mogelijk is. DE bijbel zegt nergens tegen ons: veroordeel deze mensen tot de hel. Maar de bijbel zegt: ga uit naar alle volkeren en natien, en breng hen het evangelie.
Dat is wat wij mensen moeten doen. En wanneer de ander volhard in zn dwaalleer, en zijn genadetijd is over, dan zal God oordelen, en God alleen.

En de boodschap van genadetijd...ook voor Colleteral, staat in de bijbel. Als jij dat gedrochtelijke liefde vind wat niet uit God is.......lees de bijbel maar.

Terug naar “Archief”