meschianza schreef:Ik verdedig zijn mening niet. Ik zeg dat je mag bidden dat hij tot inkeer komt. Zelfs voor je vijanden mag je bidden, staat in de bijbel
Dus ik gehoorzaam de bijbel daarin.
Wat betreft de anti-christ die Jezus als Gods Zoon loochent, dat is waar. Maar die anti-christ zit in ieder mens, ook in jou en mij, zolang we niet bekeerd zijn. Een moslim, een agnost, een atheist, maa ook iemand die netjes naar de kerk gaat, maar niet geloofd, is een anti-christ.
En voor iedereen is nog bekering nodig in deze genade tijd. En wanneer je mensen met een verkeerde leer tegenkomt, moet je ze niet verwensen, en ruzie met hen zoeken, maar vertellen wie Jezus wel! is, hoe jij Hem heb leren kennen als Gods Zoon en verlosser.
UIteindelijk zal God als Rechtvaardig rechter oordelen wanneer de mensen zich niet bekeerd, dat mag jij niet doen. Maar nu is er nog bekering mogelijk voor de grootste leugenaar en zondaar.
Dus je hoeft zn leer niet te verdedigen, je moet het zelfs aanvallen en weerleggen. Die leer komt denk ik idd van de duisternis want het is niet uit God. Maar dat je iemand persoonlijk als Satan beschouwd en daarover oordeelt dat hij naar de hel zal gaan, vind ik echt erg, onbijbels en daar wil ik ver vandaan blijven.
Collateral handelt niet uit onkunde. Hij weet heel goed hoe het zit en handelt uit kwade opzet. Hij schrijft dat hij streng gelovig is opgevoed dus aan kennis ontbreekt het hem niet. Ik wil je nog dit zeggen en dan zal ik je verder niet meer storen in je werkzaamheden m.b.t. gebed en bekeringsijver voor Collateral. : Paulus schrijf in 1 Tim. 2:15-17; "Benaarstig u, om uzelven Gode beproefd voor te stellen, een arbeider, die niet beschaamd wordt, die het Woord der waarheid recht snijdt. (dat moeten we dus doen,
het Woord recht snijden)Maar
stel u tegen het ongoddelijk ijdelroepen; want zij zullen in meerder goddeloosheid toenemen. En
hun woord zal voorteten, gelijk de kanker". In Titus 3:10 staat; "
Verwerp een ketterse mens na de eerste en tweede vermaning; Wetende, dat de zodanige verkeerd is, en zondigt, zijnde bij zichzelven veroordeelt". Nou, hij is al vaker vermaand dan 2 x hoor. En in Efeze 4: 27; "En geeft den duivel geen plaats". En dan nog 1 Joh. 4:1-3; Geliefden,
gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den Geest van God; alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en
alle geest, die
niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die
is uit God niet; maar
dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld". Voor zulken meschianza mag je niet bidden. Dat lezen we in 1 Joh. 5:16; "Indien iemand zijn broeder ziet zondigen een zonde niet tot den dood, die zal God bidden en Hij zal hem het leven geven, dengenen, zeg ik, die zondigen niet tot den dood. Er is
een zonde tot den dood; voor dezelve zonde zeg ik niet, dat hij zal bidden". En wat is dan die zonde tot den dood? Dat is handelen met kennis van de leer der zaligheid tegen diezelfde leer: Hebr. 6:1-8; "Want
het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn,
En gesmaakt hebben het goede woord Gods, en de krachten der toekomende eeuw, En afvallig worden, die, zeg ik,
wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken. Want de aarde, die den regen, menigmaal op haar komende, indrinkt, en bekwaam kruid voortbrengt voor degenen, door welke zij ook gebouwd wordt, die ontvangt zegen van God;
Maar die doornen en distelen draagt, die is verwerpelijk, en nabij de vervloeking, welker einde is tot verbranding." Je gehoorzaamt dus helemaal niet de Bijbel zoals je zegt, integendeel, je handelt tegen Gods geopenbaard besluit over dergelijke verkondigers van satanische leren. Kijk maar eens op de site van de satanisten, die hebben dezelfde meningen als Collateral. Overal tegenstrijdigheden zoeken in de Bijbel om aan te tonen dat die niet klopt. Vreselijk zal het voor zulken zijn te vallen in de handen van de levende God.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )