Donatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nelianne

Donatie

Berichtdoor Nelianne » 02 nov 2004 15:52

Misschien is dat al een keer voorbij gekomen op dit forum: Maar hoe denken jullie over orgaandonatie?
Zelf heb ik zo iets van als je wel wil ontvangen dan moet je ook geven.
Ik zie het wel
grtz Nelianne

PS. ik moet hier een presentatie over houden, daarom vind ik het wel leuk om te weten te komen hoe anderen daar over denken.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 nov 2004 16:06

ik ben een donor. gewoon omdat wanneer ik zou overlijden dat ik dan iemand anders kan helpen met mijn organen zodat diegene langer kan leven terwijl ik er dan niks meer aan heb.
vanuit mn geloof zie ik iig geen probleem om donor te mogen zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23686
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2004 16:26

Zou God zeggen: Jij kan niet in de hemel komen want je hebt iemand geholpen door organen af te staan?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Hobbyist
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 mei 2004 08:12
Locatie: Nederland

Berichtdoor Hobbyist » 02 nov 2004 17:08

Marnix schreef:Zou God zeggen: Jij kan niet in de hemel komen want je hebt iemand geholpen door organen af te staan?

Ik denk het niet.

Zou God zeggen: Jij kan niet in de hemel komen, want toen ik Mijn eigendom (jouw lichaam) opeiste heb jij er delen van achtergehouden?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 02 nov 2004 17:13

Hobbyist schreef:[

Zou God zeggen: Jij kan niet in de hemel komen, want toen ik Mijn eigendom (jouw lichaam) opeiste heb jij er delen van achtergehouden?


Dat denk ik ook niet. Iedereen krijgt namelijk een nieuwe lichaam.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 nov 2004 17:36

Ik ben orgaandonor als ik doodga (nouja als 't kan he, in veel gevallen ben je al bedorven zeg maar) en ik ben nu bloeddonor.

Kom op mensen, schrijf je in als bloeddonor, het is een klein beetje eng en best wel gezellig en dan voel je je tenminste weer eens nuttig :-)

Gebruikersavatar
Socrates
Sergeant
Sergeant
Berichten: 458
Lid geworden op: 06 sep 2004 01:00

Berichtdoor Socrates » 02 nov 2004 17:54

Lalage schreef:Ik ben orgaandonor als ik doodga (nouja als 't kan he, in veel gevallen ben je al bedorven zeg maar) en ik ben nu bloeddonor.

Kom op mensen, schrijf je in als bloeddonor, het is een klein beetje eng en best wel gezellig en dan voel je je tenminste weer eens nuttig :-)


Ik mag geen bloeddonor worden want ik ben homo.
________________________________
Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 nov 2004 18:03

Ik ben bloeddonor, maar heb mijn donatieformulier nog steeds niet verstuurd. Het is laks, ik weet het... :roll:

Bloed geven is inderdaad een heel prettige manier van andere mensen helpen :)

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 nov 2004 18:54

van mij mogen ze alles hebben als ik straks niet meer op aarde leef. Verder ben ik ook nog bloed donor doordat 'Lalage' mijn een half jaar gelden er op wees via een topic.

Ik zou graag iedereen willen aanraden om ook donor te worden of er iig overna te denken. Jij kan zelfs na je dood mensen helpen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 nov 2004 19:16

Ik kan alleen geen online inschrijfformulier vinden.

Socrates: Er kunnen meer redenen zijn om geen bloed te mogen geven, dat is voor de veiligheid. Maar je mag altijd orgaandonor worden. Ik zit nu trouwens te twijfelen of elke praktiserende homo geen bloed mag geven, klopt dat wel? Volgens mij is het alleen als je seks hebt gehad met mensen uit bepaalde landen.

Gebruikersavatar
Socrates
Sergeant
Sergeant
Berichten: 458
Lid geworden op: 06 sep 2004 01:00

Berichtdoor Socrates » 02 nov 2004 19:46

Lalage schreef:Ik kan alleen geen online inschrijfformulier vinden.

Socrates: Er kunnen meer redenen zijn om geen bloed te mogen geven, dat is voor de veiligheid. Maar je mag altijd orgaandonor worden. Ik zit nu trouwens te twijfelen of elke praktiserende homo geen bloed mag geven, klopt dat wel? Volgens mij is het alleen als je seks hebt gehad met mensen uit bepaalde landen.


volgens mijn laatste check (een jaar geleden ofzo) werd er nog gezegd dat homo's geen bloed mogen geven. ik heb niet vernomen dat ze dat veranderd hebben.
willen ze dan wel organen hebben? moeten ze wel even het bloed er goed afspoelen :d)
________________________________

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Gebruikersavatar
smurfin
Mineur
Mineur
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 okt 2004 11:27
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor smurfin » 02 nov 2004 22:11

kdacht dat je dan ook geen organen mag geven...
maar waarom zou je geen donor zijn, vraag ik me af? kben zelf ook donor, alleen maar omdat als ik een ander hart nodig zou hebben, ik dat ook graag zou willen. je kan er het leven van een ander mee verlengen als je dat zo kan zeggen. wat zijn de redenen om het niet te doen?
het leven is geen appeltaart

Gebruikersavatar
taco
Verkenner
Verkenner
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2004 22:56
Locatie: Eemn3s
Contacteer:

Berichtdoor taco » 02 nov 2004 22:19

ik mag de komende 5-10 jaar ook geen bloed afgeven. heb tatoeages ;-)
maar over organen zullen ze wel niet moeilijk doen. maar er was ook nog een discussie waarbij ze orgaandonatie verplicht wilden stellen. dat vind ik een beetje freaky.... ben je al bijna dood..trekken ze de handen van je af zodat je nog sneller heengaat om maar je organen in te pikken. hehe..of ben ik nu te argwanend?? :?:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23686
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2004 12:31

Stelling:

Mensen die orgaandonor zijn moeten voorrang krijgen boven mensen die dat niet zijn, als ze zelf een orgaan nodig hebben. Ben je geen orgaandonor, dan heb je een langere wachttijd dan wanneer je wel donor bent.

(onder het motto van: Wat jij wil dat de mensen jou doen, doe dat ook aan hen)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 nov 2004 12:42

Die stelling zit wel wat in, maar ik weet niet of het dilemma in de praktijk vaak voorkomt? Bovendien is het de vraag of je donor wordt als je al een slecht hart hebt bijv.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten