De opstanding was niet op een zondag.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2004 14:58

Prima.... misschien stond Jezus inderdaad wel op de zaterdag op.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 23 okt 2004 15:20

Ik denk dat het geenszins belangrijk is op welke dag Jezus is opgestaan.
Wij gedenken en vieren het iedere zondag weer.
En dáár gaat het om: wij mogen leven uit de Opstanding.
Dat heeft mij door diepe dalen gesleept, de wetenschap dat God heeft gesproken met het "En tóch..."

Riska

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 23 okt 2004 15:33

Wat maakt het iig uit op welke dag Jezus is opgestaan... Hij is waarlijk opgestaan daar gaat het om. 8)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 23 okt 2004 16:18

Ik vind het opvallend dat Mattheus 28 vrijwel niet gebruikt wordt in het artikel. Vers 2 lijkt te gebeuren net voor de vrouwen bij het graf komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2004 16:48

Klopt.

Maar ook ik denk dat de dag zelf niet zo belangrijk is... Wel weet ik dat je veel waarde aan de sabbath hecht Naomi...

Maar ik neem toch aan dat de denkbeelden van Ellen White wel een beetje achterhaald zijn ;)

Naomi, is het voor mijn redding belangrijk dat ik de rustdag vanaf zonsondergang vrijdagavond t/m zonsondergang zaterdagavond vier?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 okt 2004 17:36

Maar op de eerste dag der week, namelijk de zondag die volgt op de dag des Heren, berichtten de vrouwen het H. Evangelie dat Christus opgestanden was.

Zo!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 23 okt 2004 18:01

Een bestaande situatie veranderen is niet gemakkelijk en ik heb daar ook geen behoefte aan, maar het is wel een feit dat onze zondagsviering gegrond is dat Jezus op de eerste dag van de week is opgestaan. Het wreekt zich natuurlkijk ook dat bij ons de nieuwe dag begint om 12.00 uur in de nacht en in de Hebreeuwse tijdrekening na zonsondergang zeg maar ongeveer 19.00 uur. Het kan best zijn dat Jezus op de eerste dag van de week is opgestaan het begin van de eerste dag maar dat is voor ons op zaterdagavond. Hij zou ook drie dagen en drie nachten in het graf zijn en wij weten dan Hij net voor dat een nieuwe dag begon in het graf is gelegd, en dan is het aannemlijk dat Hij dan ook om dezelfde tijd weer verrees uit het graf.

naomie

Berichtdoor naomie » 23 okt 2004 18:08

Een ding wil ik duidelijk stellen.
Ik ben geen aanhanger van Ellen White.Ik ben een aanhanger van Jezus Christus.Enne ik vind de sabbat erg belangrijk ja en daardoor ervaar ik zegeningen in mijn leven.Ik kan niet geloven dat het vierde gebod zomaar afgeschaft is.

Belangrijk vind ik ook dat er veel over de liefde van God wordt gesproken.
En het offer dat hij bracht.Wij zijn gereinigd door het bloed van Jezus Christus waar ik erg veel van houd.
Dank en loof Hem elke dag erweer voor.
Vertrouw op Hem en leg al je zondes en pijn aan Zijn voeteneinde.Laat het los.Hij zal het voor je dragen.Steun elkaar zeker nu in deze eindtijd.

Gods zegen van Naomie. :mrgreen:

naomie

Berichtdoor naomie » 23 okt 2004 18:18

Optimatus schreef:Maar op de eerste dag der week, namelijk de zondag die volgt op de dag des Heren, berichtten de vrouwen het H. Evangelie dat Christus opgestanden was.

Zo!

Beste Optimatus,

Als zondag de eerste dag van de week is dan is zaterdag de zevende dag van de week.De rustdag.Het is de dag van de schepping waar wij God voor danken.God zegende die zevende dag en niet de eerste dag.En geen concillie van Nicea onder leiding van Constatijn de Grote die mij anders doen denken.

Brion
Sergeant
Sergeant

Re: De opstanding was niet op een zondag.

Berichtdoor Brion » 23 okt 2004 18:31

naomie schreef:http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/opstandingnietzondag.html

Gods zegen van Naomie :wink:

Naomi, ik lees dit op de die site:
De Gemeente van God is gesticht door Jezus Christus. Al in de eerste eeuw drong valse leer binnen. Op een mengeling van verdraaiing van Gods Woord en heidense religies is het huidige christendom gebouwd. Slechts weinigen (eerstelingen) heeft God buiten deze misleiding gebracht tot op de dag van vandaag. Deze 'eerstelingen' beschouwen het Oude en het Nieuwe Testament als één geheel en leven vanuit die normen en waarden.
Ze vormen de Gemeente van God en waarschuwen de wereld tegen valse religie, zoals heidense feesten en heidense dagen (zondag, kerst, nieuwjaar, werelds Pasen, enz.),

Paar vragen:
- ben je het met alles eens wat op de site wordt geschreven? Vier je ook geen Kerstfeest en Pasen?
- wie is de auteur van die site?
- waar ga jij naar de kerk? (er zijn dacht ik bijna geen kerken die op zaterdag dienst houden)

naomie

Berichtdoor naomie » 23 okt 2004 19:58

De eerste 4 geboden zijn ter ere van God.Jezus is niet gekomen om de wet teniet te doen,maar om het te vervullen tot voorbeeld van ons hoe men met de wet moet omgaan.(matheus 5 vers 17 t/m 20) is daar heel duidelijk over.De wet hoort in je hart gegrift te zijn ter ere van God.Was Jezus niet onze grote voorbeeld.Hield Jezus Christus onze schepper en verlosser zaterdag niet de sabbat soms en ging Hij niet op die dag naar de synagoge?Jezus zei zelf dat geen titel of jota van de wet mag veranderen,maar dat eerder de hemel en aarde vergaat.De dag van de opstanding vind ik dusdanig wel belangrijk.Aan het einde van de bijbel wordt er gezegd.Wie uit dit profetische boek dus uit de bijbel iets toevoegd of weg laat.God zal Hem straffen met plagen.
Als God juist de zaterdag zegent hoe is het dan mogelijk dat er zomaar een andere dag voor in de plaats is gekomen.Kent iemand hier wat kerkhistorie hoe de sabbat de zondag is geworden?De sabbat betekent zaterdag.Het is de dag van de Here.Dank Hem en eer Hem daarvoor.
Jezus heeft de wet vervuld niet teniet gedaan,maar de vloek die erop rustte weggenomen.Zo geld voor ons de wet op de manier zoals Jezus het vervuld heeft.

Paulus zei wel.Stel de ene dag niet boven de andere dag.maar hier bedoelen ze de gedenkdagen voor de doden uit de joodse traditie.Daar wordt niet de sabbat mee bedoeld!!

Gods zegen van Naomie. :wink:

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 23 okt 2004 20:02

naomi, lang verhaal, maar je beantwoordt geen enkele vraag. Voorlopig ga ik dus nog maar gewoon op Zondag naar de kerk.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 23 okt 2004 20:30

Is dit allemaal zo belangrijk?

Was kerst ook op 25 en 26 December? Of zal ik daar ook een topic over openen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

naomie

Berichtdoor naomie » 23 okt 2004 21:14

Brion schreef:naomi, lang verhaal, maar je beantwoordt geen enkele vraag. Voorlopig ga ik dus nog maar gewoon op Zondag naar de kerk.

Sorry Brion,maar ik was zo druk bezig met een ander stukje schrijfwerk.

Ja ik ben eens wat er hier beweerd wordt.En nee ik vier geen kerst en pasen.Wel vier ik de pascha als dag van de verlossing.Dat is toch het mooie ervan.
Helaas zie ik op dit moment er geen auteur bij staan.Alleen de gemeente van God wordt hier vermeld.
Er zijn genoeg kerken die wel dienst houden op zaterdag denk maar aan de zevendedags baptisten,zevendedags adventisten,messias belijdende joden enz.
Ik zeg liever niet waar ik naar de kerk ga.

Gods zegen van Naomie. :wink:

Terug naar “Archief”