Controle op Godsdienstonderwijs...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 18 dec 2002 17:25

Leuk hoor geen andere religies weren, allemaal lekker saamhorig, iedereen respecteert elkaar. Leuk, Geweldig, maar ook........ utopie. En wij hebben de islam niet de oorlog verklaard, maar de islam heeft op 11 spetember 2001 het westen de oorlog verklaard. En het wordt tijd dat men dat begint in te zien...... We kunnen extremisten niet langer het recht geven hun ideeen te praktiseren. Of willen we soms vliegtuigen in de WTC's van A'dam en R'dam?
Credo ergo sum

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2002 17:28

RPGtB: maar de islam heeft op 11 spetember 2001 het westen de oorlog verklaard.

Onzin, een groep extremistische moslims heeft het westen de oorlog verklaard. Zij staan niet voor de hele Islam.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 18 dec 2002 17:30

Ik heb ook gezegd in mijn eerste voorbeeld van 2 postings geleden dat een vooruitstrevende islam groepering mag blijven. Het gaat om het filtreren van terroristen.
Credo ergo sum

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 18 dec 2002 18:03

RPGtB schreef:Leuk hoor geen andere religies weren, allemaal lekker saamhorig, iedereen respecteert elkaar. Leuk, Geweldig, maar ook........ utopie.


waar zou de wereld zijn als we niet naar een utopie zouden streven
de doelstellingen van het christendom is toch ook een streven naar een utopie
ik bedoel...
het houden aan de 10 geboden
de naastenliefde
enz enz...
als je geen idiaalen meer voor ogen hebt is het moeilijk een duidelijk doel in het leven te vinden

En wij hebben de islam niet de oorlog verklaard, maar de islam heeft op 11 spetember 2001 het westen de oorlog verklaard. En het wordt tijd dat men dat begint in te zien......


zoals jezelf ook al aangeeft is dit toch wel een erg foute opmerking
het is niet de religie die de oorlog verklaart heeft aan het westen maar een klijne groep extremisten
dan hebben we het over een miehiel persentage van de moslim bevolking

We kunnen extremisten niet langer het recht geven hun ideeen te praktiseren. Of willen we soms vliegtuigen in de WTC's van A'dam en R'dam?


en daar ben ik het helemaal mee eens
waar ook word aangezet tot religieuse haat (en dus extremisme) zou de overheid moeten ingrijpen
maar dat geld niet specifiek voor een religie maar voor alle mensen
teminste zo denk ik er over..
leaver dea as slaaf

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 18 dec 2002 18:13

Je kunt er niet omheen dat de islam op dit moment wel een uitzonderlijk grote dreiging vormt. En over dat miniscull percenatge.... zo overtuigd ben ik daar niet van. Als je de mensen enqueteerd in de arabische wereld zie je toch veel potentiele strijders.

Het instellen van godsdienstregels heeft als bijkomend voordeel dat ook occulte, new-age en satanistische bewegingen kunnen worden aangepakt.
Credo ergo sum

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 18 dec 2002 20:12

RPGtB schreef:Je kunt er niet omheen dat de islam op dit moment wel een uitzonderlijk grote dreiging vormt. En over dat miniscull percenatge.... zo overtuigd ben ik daar niet van. Als je de mensen enqueteerd in de arabische wereld zie je toch veel potentiele strijders.


tja als je die stelling van de andere kant gaat bekijken zul je zien dat je hier net zoveel "potenciele strijders" zult vinden die tegen de moslims zouden willen strijden
vanuit hun oogpunt zijn die mensen net zo een grote dreiging als die exreeme moslims voor ons
daarom beplijt ik ook verdraagzaamheid van bijde kanten en respect voor elkaar
en dus ook voor de regels voor godsdienst les
voorkom religieuse haat en je voorkomt meer extremisten
en dat is de groep die gevaarlijk is
en niet de moslims in het algemeen

Het instellen van godsdienstregels heeft als bijkomend voordeel dat ook occulte, new-age en satanistische bewegingen kunnen worden aangepakt.


als ze de regels overtreden en aanzetten tot religieuse haat zeker
maar.....
de uitspraak die je nu doet is ook aanzetting tot religieuse haat...
want je veegt hiermee alles op een hoop
zorg er eerst maar eens voor wat die "occulte, new-age en satanistische bewegingen" presies voor dreiging vormen
als ze een dreiging vormen
want veroordelen op vooroordelen kan nooit een slimme zet zijn....
leaver dea as slaaf

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 18 dec 2002 22:00

ja, het blijft me verbazen hoe sommige christenen het menen op te kunnen nemen voor occulte zaken..... daarover wordt al op heel veel topics gediscusieerd en dat ga ik hier dus ook maar niet doen. HEt ging in de eerste plaats om controle op godsdienstonderwijs om terug te keren naar het onderwerp.

En wat je zegt over potentiele strijders tegen de islam. Zo zie ik dat niet, denk ik dat het grootste deel van hen na 11 september pas die bereidheid heeft en bovendien willen zij meestal de arabieren uit "HUN" land hebben, maar ontnemen zij de moslims niet Arabie ofzo. De Arabieren gunnen Amerikanen Amerika niet...... da's toch net iets verder.
Credo ergo sum

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 18 dec 2002 22:42

RPGtB schreef:En wat je zegt over potentiele strijders tegen de islam. Zo zie ik dat niet, denk ik dat het grootste deel van hen na 11 september pas die bereidheid heeft en bovendien willen zij meestal de arabieren uit "HUN" land hebben, maar ontnemen zij de moslims niet Arabie ofzo. De Arabieren gunnen Amerikanen Amerika niet...... da's toch net iets verder.


achja en de hollanders gunnen de friesen friesland niet enz enz enz....
zo te zien heeft de waanzin propaganda van buch zijn werk gedaan :-(

strijden tegen het ongrijpbare tereur netwerk
het strooien van angst voor alles en iedereen die anders is
mensen gaan spooken zien als ze na dat zoort politieke praatjes gaan luisteren
leaver dea as slaaf

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 19 dec 2002 09:00

Het ligt wel lekker onder vuur, bijzonder onderwijs.....:

DEN HAAG - SGP-lijsttrekker Bas van der Vlies heeft zijn collega's Bos (PvdA) en Zalm (VVD) uitgedaagd tot een debat op een reformatorische school over de vrijheid van onderwijs. Van der Vlies stoort zich aan "het sfeertje dat rond het bijzonder onderwijs en artikel 23'' ontstaat. "De kritiek snijdt geen hout en is niet terecht.''

Het valt de SGP-leider erg tegen dat Bos en Zalm in de afgelopen dagen een karikatuur maken van het bijzonder onderwijs. Gisteren verklaarde VVD-fractievoorzitter Zalm in een interview met het weekblad Nieuwe Revu, dat het recht op vrijheid van onderwijs, zoals vastgelegd in artikel 23 van de grondwet, "niet voor de eeuwigheid'' is.

Afgelopen zaterdag morrelde PvdA-leider Wouter Bos aan de vrijheid van onderwijs, door in de Volkskrant te stellen dat christelijke scholen verplicht moeten worden iedere leerling toe te laten. Van der Vlies wil tegen beiden de handschoen opnemen en hen op een reformatorische school kennis laten maken met docenten, leerlingen en bestuur. "Dan kan Zalm zelf zien en horen hoe christelijke scholen met de vrijheid van onderwijs omgaan en waarom die zo belangrijk is.''

VVD en PvdA hebben nog niet laten weten of zij ingaan op de uitnodiging. Waar en wanneer het debat zal plaatsvinden, is ook nog niet bekend.

Bron: Nederlands Dagblad
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten