Ik bid op allerlei momenten... enige vaste momenten zijn voor het avondeten (omdat dat de enige keer is dat ik op een normale manier eet

) en 's avonds voor het slapen gaan, dan probeer ik er elke dag tijd voor vrij te maken... Ik bid niet meer voor of in mijn bed... het eerste is niet echt comfortabel, bij het tweede is het lastig wakker te blijven als je op van die rare tijden gaat slapen

Meestal bid en dank ik in de tuin of als het regent beneden op de bank.
Verder bid ik op allerlei plaatsen, in de bus, op de fiets, als ik naar school loop... Gewoon als ik behoefte heb om met God te praten... Wat houding betreft ligt het er ook aan... knielen doe ik meestal niet, maar soms wel... vaak zit ik, soms met ogen open, soms gesloten. soms met handen gevouwen, soms handen uitgestrekt of geopend... en soms met mijn armen over elkaar...
Naast bidden moeten we overigens ook niet bedenken voor te danken... dat doen we soms denk ik toch minder dan bidden... want als je bidt wil je iets van God krijgen... Daarom doen we dat vaak makkelijker dan bidden... Daarnaast is bidden meer dan dingen vragen en voor dingen danken... het is een relatie, waarin je met elkaar praat, waarin je elkaar kunt vertellen hoeveel je van elkaar houdt... en gewoon kunt genieten van het samenzijn.