Genegenheid laten merken aan vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Genegenheid laten merken aan vrienden

Berichtdoor meschianza » 20 sep 2004 11:30

ajo,

Het is grappig om te merken hoe verschillend mensen zijn. De ene vriend geef je een knuffel als je haar/hem ziet, de andere drie zoenen, ook al vind je ze even lief.
Sommige mensen vinden het moeilijk om een ander te laten merken dat je ze heel graag mag.
Ik vind dat intressant, hoe lichamelijk de ene is, zoveel afstand bewaard de ander, ook al is de vriendschap hetzelfde.
Ik vind het ook intressant hoe een een omhelzing van de een heel waardevol en puur is, maar van iemand anders een btje een gewoonte.
Ik vind het ook intresant hoe de omhelzing bij de 1 gelijk staat aan een hand geven en voor een ander iets heel bijzonders is.

Een goede vriend van mij die ik al jaren ken is niet close op dat gebied, ook al betekenen we heel veel voor elkaar. Dit weekend, toen niemand keek, streelde hij in het voorbijgaan mijn wang. (zoo lief :wink: ) Ik weet hoe bijzonder dat voor hem is, en op dat moment besefte ik dat wat hij deed voor mij zoveel meer vriendschappelijke waarde had dan duizend knuffels.

Hoe ga jij met vrienden om op dat gebied? Vind je het moeilijk om iemand te omhelzen, of vind je het gewoonweg niet nodig? Of ben je iemand die het juist wel nodig heeft een knuffel van vrienden te krijgen?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
Socrates
Sergeant
Sergeant
Berichten: 458
Lid geworden op: 06 sep 2004 01:00

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 11:40

Bij mij verschilt het ontzettend van persoon tot persoon. Sommige mensen zoen je drie keer, sommigen omhels je, sommigen geef je een hand, en sommigen zeg je zelfs alleen maar 'hoi'. Dat laatste lijkt heel koeltjes maar je kan er natuurlijk ook heel blij bij kijken ofzo... nu zie ik mijn eigen gezicht niet in zulke gevallen, maar het kan toch een hele hartelijke begroeting zijn.

Waar het vanaf hangt weet ik niet, zulke dingen groeien een beetje zo, ik denk dat het vaak afhangt van de rest van het gezelschap waarin je je bevindt als je elkaar leert kennen.

Anders zou ik het ook niet weten :)
________________________________
Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 sep 2004 11:59

Toen ik mijn twintigste verjaardag vierde, viel het me pas op dat ik veel mensen met een knuffel begroette. Ineens waren al mijn vrienden tegelijk op bezoek en gaf ik veel mensen een hug.

Nu is het iets minder geworden, ik denk dat dat komt doordat ik een vriend heb. M'n zusje geef ik wel een knuffel en een kus en sommige goede vrienden ook wel, vooral als ik ze een tijdje niet heb gezien. Maar ik geef nu de meeste van m'n knuffels aan Borkdude.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 sep 2004 12:02

Nou, mijn vriendinnen geef ik wel een lekkere knuffel, maar niet altijd. Maar mannelijke vrienden van mijn man, daar geef ik nooit een knuffel aan, hoewel ik ze soms ook erg leuk en aardig vind.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 sep 2004 12:37

Mariamagdalena schreef:Nou, mijn vriendinnen geef ik wel een lekkere knuffel, maar niet altijd. Maar mannelijke vrienden van mijn man, daar geef ik nooit een knuffel aan, hoewel ik ze soms ook erg leuk en aardig vind.

En mannelijke vrienden van jezelf dan... als je die zou hebben? Ik ben daar een stuk voorzichtiger mee geworden, sinds ik weet dat dat voor jongens een hele andere gevoelswaarde kan hebben dan voor mij.

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 20 sep 2004 12:47

Een knuffel? Wat bedoelen jullie daarmee? Gewoon drie kussen geven bij aankomst of meer een omhelsing ofzo?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 sep 2004 12:49

Lalage schreef:
Mariamagdalena schreef:Nou, mijn vriendinnen geef ik wel een lekkere knuffel, maar niet altijd. Maar mannelijke vrienden van mijn man, daar geef ik nooit een knuffel aan, hoewel ik ze soms ook erg leuk en aardig vind.

En mannelijke vrienden van jezelf dan... als je die zou hebben? Ik ben daar een stuk voorzichtiger mee geworden, sinds ik weet dat dat voor jongens een hele andere gevoelswaarde kan hebben dan voor mij.


Ik heb geen mannelijke vrienden omdat ik getrouwd ben. Mijn man wil dat niet, en het werkt ook niet, "vriendschap" tussen man en vrouw. Vroeg of laat komt er toch een sexuele spanning aan te pas.
Voor ik getrouwd was (in het stenen tijdperk) knuffelde ik mannelijke vriendjes van mij niet, omdat ze gauw er wat achter zoeken bij een leuk meisje.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 sep 2004 12:50

marjo schreef:Een knuffel? Wat bedoelen jullie daarmee? Gewoon drie kussen geven bij aankomst of meer een omhelsing ofzo?

Kan allebei

Gebruikersavatar
Socrates
Sergeant
Sergeant
Berichten: 458
Lid geworden op: 06 sep 2004 01:00

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 13:10

Mariamagdalena schreef: Ik heb geen mannelijke vrienden omdat ik getrouwd ben. Mijn man wil dat niet, en het werkt ook niet, "vriendschap" tussen man en vrouw. Vroeg of laat komt er toch een sexuele spanning aan te pas.


:shock:
Wil je dat in het algemeen zo stellen, of geldt dat alleen voor jou?
________________________________

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 sep 2004 13:32

Niet alleen voor mij, maar voor iedereen.
Ik zie het ook om me heen, dat mensen zogenaamd "vrienden" zijn en op een bepaald moment, soms na jaren, gebeurt er iets. Of ze krijgen een sterke emotionele band met iemand van de andere sexe. Ook dat vind ik een soort vreemdgaan. Soms nog erger dan een slippetje met iemand die men nooit meer terugziet. Een sterke emotionele band kan ook een huwelijk verruiineren.

Gebruikersavatar
Socrates
Sergeant
Sergeant
Berichten: 458
Lid geworden op: 06 sep 2004 01:00

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 13:46

Okee merkwaardig... ik kan die visie helaas niet delen, maar wel respect voor jou.

Geldt dat wat jou betreft ook voor familie? Broers en zussen, neven en nichten? Of dan niet meer?
________________________________

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 sep 2004 14:02

Socrates schreef:
Geldt dat wat jou betreft ook voor familie? Broers en zussen, neven en nichten? Of dan niet meer?


Nee, niet voor familie, en ook niet als je als vrouw een emotionele band met een vriendin hebt, of als man met een vriend.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 sep 2004 14:24

zullen we daar even een apart topic over maken als je het daarover wilt hebben?? het gaat nu over de genegenheid tussen vrienden.. niet of je als vrouw mannelijke vriend mag hebben!!

ON-TOPIC dus!!

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 sep 2004 14:54

Mariamagdalena schreef:
marjo schreef:Een knuffel? Wat bedoelen jullie daarmee? Gewoon drie kussen geven bij aankomst of meer een omhelsing ofzo?

Kan allebei
Neh, ik denk eigenlijk dan aan een omhelzing. Mijn ooms en tantes geef ik vaak 3 zoenen maar zou ik niet omhelzen. Terwijl vrienden en zusjes weer wel.
HEt is intiemer dan 3 zoenen, en daarom niet voor iedereen een gangbare manier van begroeten. JE doet het niet zomaar,
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
Pivo
Luitenant
Luitenant
Berichten: 607
Lid geworden op: 31 okt 2003 18:08
Locatie: Kapelle

Berichtdoor Pivo » 20 sep 2004 15:52

Ik ben niet zo knuffelachtig. In mn vriendengroep is dat ook niet echt de gewoonte omdat te doen. Alleen als een meisje jarig is geef ik ze drie zoenen maar verder niet. Ik hou er zowiezo niet zo van. Misschien ben ik er te verlegen voor?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 109 gasten