Wat is er mis met Jehova Getuigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rene Z

Wat is er mis met Jehova Getuigen?

Berichtdoor Rene Z » 14 sep 2004 12:31

Ik heb een familie lid die bij de Jehova Getuigen zit. Kunnen jullie mij aan de hand van de bijbel vertellen wat er mis is met deze club? Ik weet zelf wel een aantal dingen maar ik wil er graag wat meer weten zodat ik er beter mee om kan gaan. Ik hoor ook graag de goede dingen (als die er zijn :) )

Groet Rene

EU-25
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor EU-25 » 14 sep 2004 12:52

Goed dat je je wil baseren op de Bijbel. Dan heb je meteen een groot probleem te pakken. Ze hebben hun eigen ‘Nieuwe Wereldvertaling’. In deze vertaling hebben ze de teksten die niet binnen hun leer past, zodanig verdraaid dat een op en integere discussie nauwelijks mogelijk is.

Discussiëren heeft dan ook vaak weinig zin. Belangrijk is wel dat je de betrokkene laat weten altijd (!) welkom te zijn in de christelijke gemeente. En daar ook recht heeft op een volwaardige plek, net als iedereen.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 14 sep 2004 13:16

[quote="EU-25"]Goed dat je je wil baseren op de Bijbel. Dan heb je meteen een groot probleem te pakken. Ze hebben hun eigen ‘Nieuwe Wereldvertaling’. In deze vertaling hebben ze de teksten die niet binnen hun leer past, zodanig verdraaid dat een op en integere discussie nauwelijks mogelijk is.quote]

Kun je misschien aangeven waar de grootste verdraaingen staan? Ik heb de Nieuwe Wereld vertaling zelf ook, maar om deze geheel door te lezen en te vergelijken is erg lastig.

Groet Rene

EU-25
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor EU-25 » 14 sep 2004 13:17

So wie so alles wat met de drieëenheid te maken heeft. Meer heb ik niet zo paraat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 sep 2004 14:04

Hm, misschien het feit dat ze mensen uitstoten uit hun gemeenschap? Dat lijkt me niet direct christelijk.

Ik hoorde pas van een meisje dat seks voor het huwelijk had, dat eerlijk opbiechtte bij het bestuur, of hoe dat ook moge heten, en vervolgens direct uitgestoten werd. Dat hield dan in dat niemand meer tegen haar sprak of contact had; wel werd ze geacht om nog altijd daar te komen (en ik-ben-beter-dan-jij-blikken te incasseren zonder dat iemand je normaal aanspreekt) en als ze dat een poosje volgehouden zou hebben zou ze misschien weer opgenomen kunnen worden. :roll:

Volgens mij zou Jezus dat toch anders gedaan hebben..

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 14 sep 2004 14:31

Het "uitgesloten" worden is inderdaad de weg van de minste weerstand.
De Jehova Getuigen hebben een goede bijbelkennis, echter altijd bestudeerd aan de hand van de wachttoren. Ik zou graag wat weerbaarder willen zijn, dus adh van de bijbel leerstellingen van hun willen weerleggen. Zoals bv de bloed doctirine, we zijn immers vrij van de wet dus ook van de spijswetten.

Groet Rene

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 14 sep 2004 14:57

Uitsluiting komt wel voor in de bijbel:

1Kor5:5 "Denzulken over te geven aan den satan, tot verderf des vleses, opdat de geest behouden moge worden in den dag van den Heere Jezus."

Op basis van deze tekst kennen bijna alle nederlandse kerken dan ook de kerkelijke ban. Een procedure die echter zelden tot nooit wordt uitgevoerd.

Dat een ban in bovenstaand geval zeer onchristelijk is lijkt me verder evident.

Verder is, naar mijn weten, de grootste dwaling onder de JG's de loochening van de Godheid van Christus.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Josh

Berichtdoor Josh » 14 sep 2004 15:06

De fundamenten waarop het Wachttoren-gezelschap is gebouwd door hun leider(s) is VRIJMETSELARIJ. En dát is er mis met de 'Jehovas'... Lees zelf maar eens: http://www.cephasministry.com/jw_russell_templar.html

1872 Charles Taze Russell Was a Knights Templar Mason

1872 Charles Taze Russell, Founded International Bible Students Association. Forerunner to the Watchtower Bible and Tract Society. Known as the Jehovah's Witnesses. Was a Knights Templar Mason of York Rite, in Allegheny Pa. Confirmed Mason. Also Russell had a secret Rosicrucian membership with the Quakertown, PA group of Rosicrucian's, as revealed by the pyramid he ordered erected over his grave site. His use of the Winged-Sun-Disk. Russell owned a cemetery in Pittsburgh. Leading Satanists try to own cemeteries for several reasons. First, it facilitates the disposal of human sacrifices which are buried in pieces below the fresh holes dug for someone else's burial. When the casket is placed in the hole, it would be rare for anyone to dig below the casket level ever again. Second, magic power is associated with cemeteries.

The spiritual power of the dead is pulled up by making a circle of light over them then within the circle a naked Satanist lays. Third, specific bones are sought such as the skulls and left hands. Left hands are preserved in order to hold candles for certain ceremonies. The_Russell_Bloodline
I am very glad to have this particular opportunity of saying a word about some of the things in which we agree with our Masonic friends, because we are speaking in a building dedicated to Masonry, and we also are Masons. I am a Freemason. Charles Taze Russell. Secrets Of The Watchtower And Bible Tract Society [ http://www.geocities.com/lord_visionary/uspresidentasmasons_1b.htm
http://www.geocities.com/lord_visionary/uspresidentasmasonspt2.htm]

Christenen kunnen niet 2 heren dienen.

Vrijmetselaars/Tempeliers etc dienen IHS = Isis, Horus en Seth = satan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 15:07

Klopt, wij dienen slechts Eén heer: God, die Vader, Zoon en Heilige Geest is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Josh

Berichtdoor Josh » 14 sep 2004 15:18

Joh 17:3
En dit is eeuwig leven: dat de mensen u kennen, u, de enige ware God, en Jezus Christus, die u gezonden hebt.

1 Cor 8:5-6
Er is maar één God: de Vader, de bron van alles, onze bestemming én er is maar één Heer: Jezus Christus, door wie alles is, door wie wij leven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 15:32

Maar wie moet ik dan aanbidden? God of Zijn Zoon?

Josh

Berichtdoor Josh » 14 sep 2004 15:53

Johannes 5:22-23 - GOD wil dat we Jezus evenveel eren
De Vader spreekt geen oordeel uit, maar heeft Zijn Zoon opgedragen in Zijn plaats recht te spreken. Daarom moet iedereen even veel eer geven aan de Zoon als aan de Vader.

Exodus 20:1-3 GOD als enige GOD aanbidden
God gaf de volgende grondregels. Hij zei: ‘Ik, de Heer, ben jullie God. Ik heb je uit Egypte gehaald, uit dat slavenoord. Houd er geen andere goden op na.

Filip 2:9-11 - Jezus ontving de titel 'Heer' en verdient daarom aanbidding
Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de allerhoogste titel geschonken, zodat iedereen in de hemel, op de aarde en onder de aarde, de knieën zou buigen voor hem die Jezus heet en allen openlijk zouden uitroepen, tot eer van God, de Vader: Jezus Christus is de Heer.

Joh 17:1-3 Jezus noemt GOD ; de ENIGE WARE GOD
Zo sprak Jezus. Toen sloeg hij zijn ogen op naar de hemel en hij zei: ‘Vader, het is tijd: verheerlijk uw Zoon, dan zal uw Zoon u verheerlijken. U hebt hem macht gegeven over alle mensen, macht om eeuwig leven te geven aan allen die u hem hebt toevertrouwd. En dit is eeuwig leven: dat de mensen u kennen, u, de enige ware God, en Jezus Christus, die u gezonden hebt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 15:59

Maar dat kan uitsluitend als Jezus als Persoon van God wordt gezien. Als ik EN God en Jezus als apparte Heer moet aanbidden, zondig ik tegen het eerste gebod.

Josh

Berichtdoor Josh » 14 sep 2004 16:01

Filip 2:9-11 - Jezus ontving de titel 'Heer' en verdient daarom (evenveel) aanbidding
Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de allerhoogste titel geschonken, zodat iedereen in de hemel, op de aarde en onder de aarde, de knieën zou buigen voor hem die Jezus heet en allen openlijk zouden uitroepen, tot eer van God, de Vader: Jezus Christus is de Heer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 16:22

Precies. En dat kon alleen omdat Jezus een Persoon Gods is.

Terug naar “Archief”