Ik zat zo naar de discussie-onderwerpen te kijken en zag een record aantal reacties bij het onderwerp "homo's in de Bijbel" http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=1023. Het is een gevoelig onderwerp in discussies op dit forum, maar ook daarbuiten (PKN).
Een beetje begrijp ik waarom het gevoelig ligt, seks

Met het beetje zelfkennis dat ik heb weet ik dat ik voor vele zonden gevoelig ben, inclusief seksuele zonden. Toch is homoseksualiteit - sorrie mannen, maar jullie zijn voor mij allemaal lelijker dan het minst knappe meisje - niet echt een zonde waar ik mij snel tot verleid zou voelen. Het past niet zo in de aard van dit beestje ...
Ik denk dat bovenstaande voor minimaal 80% van de mannen geldt; desondanks valt het mij op dat het onderwerp "homoseksualiteit" meer los lijkt te maken dan al die andere zaken die de meeste van ons wel direct raken of zouden kunnen raken (zeker als ik in zomerdag in Amsterdam in de metro naar mijn werk zit

Dus vandaar mijn vraag, discussieren we zo graag en zo veel over andermans zonden omdat het een ver van mijn bed show is

Houden we ons liever bezig met de zonden van onze broeder dan met onze eigen zonden :?:
Proberen we zodoende de werkelijke verleidingen in het leven naar de achtergrond te dringen

Ik verwacht eigenlijk een oorverdovende stilte