Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Internetrelaties

Berichtdoor janneke » 12 dec 2002 11:36

Er is via via al vaak over dit onderwerp gesproken. Er schijnen sterk verschillende meningen over te zijn:

Je vriend(in) ontmoet te hebben via het internet.

Heel veel mensen vinden het stom...Stom, waarom? Hebben ze niet het verkeerde beeld van internetontmoetingen? En is het niet precies hetzelfde idee als elkaar in een cafe ontmoeten, behalve dat je kennis maakt via de chat of het forum, of misschien een meeting?

Hier graag de VOOR' s en TEGEN' s van de zogenaamde ' internetrelatie'.

(wel met goede argumenten, dus niet alleen: het is stom...)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2002 11:58

haha, deze topic was een keer te verwachten...grappig!!!

Op zich is er nix mis mee. Gewoon elkaar leren kennen, afspreken, het klikt je gaat verder kennismaken, het klikt nog beter, en je wordt een heel gelukkig setje. Hartstikke tof.
Maar... ik vind het gewoon geen leuke manier om je parter te leren kennen. Ik vind in een cafe of op school ofzo iemand ontmoeten veel leuker. Via internet... dat doet me eigenlijk gelijk aan 'op zoek zijn' denken, en dat haat ik!!! Dus, vandaar!!!

Gebruikersavatar
RieBo
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 nov 2002 08:36
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 12 dec 2002 12:18

Het kan natuurlijk altijd dat je "per ongeluk" tegen de goede aanloop. Het leuke is dat je niet beinvloed wordt door de buitenkant, maar voornamelijk eerst door meningen en intresse van de ander, de andere kant is toch wel dat je niet weet met wie je eigelijk precies praat. Dus nadelig. Het is niet mijn manier om iemand te zoeken, en zal niet snel op zoiemand reageren, ben namelijk niet op zoek. Loop vanzelf wel tegen iemand op.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Gebruikersavatar
Chip!
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 20 nov 2002 14:23
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 12 dec 2002 12:46

Het nadeel van een internetrelatie is dat je elkaar niet kunt zien. Die ander die zegt dat ze een meisje is kan net zo goed b.v een jongen zijn!
(De anonimiteit is een voordeel en een nadeel van het internet!)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

jaop

Berichtdoor jaop » 12 dec 2002 14:13

nou je moet wel heel oppervlakkige gesprekken hebben, wil je niet merken of het een jongen of een meisje is. dat kun je niet verbergen. bovendien hoe wil je verliefd worden op iemand als je niet duidelijk merkt dat iemand van het andere geslacht is? of denk je zo van 1 het is een meisje(zegt zij/hij), 2 ze is aardig3 AAAAHHHHH ik wil een relatie!! dan is inderdaad de kans dat het zoiets voorkomt aanwezig. maar ik denk als je elkaar echt leert kennen, ook al is het via internet en het is je om elkaar te doen, dat je je dan nooit zult vergissen.

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Berichtdoor Agnita » 12 dec 2002 14:42

Je kan natuurlijk nooit helemaal zeker weten of degene met wie je aan 't chatten bent zich niet anders voordoet, maar ook in 'real life' kunnen mensen zich behoorlijk anders voordoen dus wat dat betreft moet je sowieso altijd opletten.
Wat ik zelf toch wel een groot voordeel vind is dat je veel gemakkelijker praat, je durft je meer vrij te geven, omdat die ander je niet kent. Dat geldt natuurlijk ook niet voor iedereen, maar het is wat vrijblijvender.
Verder beoordeel je op zo'n moment iemand niet op uiterlijk. Je kan in contact komen met mensen die bijzonder interessant zijn, maar die je anders niet zo snel aangesproken zou hebben.
Ondanks het feit dat er natuurlijk ook een heel aantal nadelen aan zitten, vind ik dat er ook zeker (vooral voor mensen die wat meer verlegen zijn) vele voordelen aan zitten.
Ook denk ik dat zo'n site als dit daar een positieve bijdrage aan levert, omdat je over het algemeen wel kan verwachten dat de mensen hier een christelijke basis hebben. Overal zijn uiteraard weirdo's, maar hier heb je toch wat meer zekerheid.
Agnita

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 12 dec 2002 15:06

Op zich niets mis met internet realaties. Het is eigenlijk niet anders dan het aloude corresponderen, alleen dan anders, sneller en beter. Alleen past, net als bij corresponderen, enige voorzichtigheid gezien je de persoon niet kent. Maar is dat trouwens niet in alle realties? De ware aard van een persoon leer je pas na lang omgaan kennen, soms zelfs nooit, of je die nu op internet, school of ergens anders ontmoet. Het elkaar zien heeft denk ik weing voordelen:
1] schijn bedriegt
2] vaak hebben mensen vooroordelen vanwege uiterlijk
Overigens geld dit dus ook weer voor internet, want ook hierop, misschien juist hierop, kan iemand zich anders voordoen. En het internet uiterlijk, het profiel, kan ook leiden tot misverstanden.....
Credo ergo sum

jaop

Berichtdoor jaop » 12 dec 2002 16:27

nou agnita en dan heb juist jij een van die weirdos van refoweb aan de haak geslagen :mrgreen:

hohoho rpgtb, ik dacht dat jij zo biologisch ingesteld was? wel eens gehoord van feromonen? die kun je via internet niet waarnemen. dat is een van de belangrijkste oorzaken dat internet niet afdoende is voor het vinden van een partner. feromonen zijn heel belangrijk voor het ontstaan van 'de vonk', of die overslaat of niet.iemand kan ontzettend aardig knap intelligent etc. zijn, maar daar zijn er zoveel van. wat bepaalt dan via internet of het nou juist zíj is of een ander.

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Berichtdoor Agnita » 12 dec 2002 16:37

Wel een lieve weirdo :D!! Sowieso is niemand volstrekt normaal :wink:!
Agnita

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 12 dec 2002 17:12

Agnita schreef:Wel een lieve weirdo :D!! Sowieso is niemand volstrekt normaal :wink:!


Hahaha, ik heb haar aan de haak geslagen bedoelt ze ;) Overigens ging dat niet via Refoweb..

Gebruikersavatar
Agnita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2002 19:56

Berichtdoor Agnita » 12 dec 2002 18:34

..en had hij niet meteen beet.. :wink:

(maar blijkbaar ging hij voor 't betere werk, zo vangen dat ik niet meer los kan (wil!) laten :D)
Agnita

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 12 dec 2002 19:32

je kunt ook vrienden maken via internet..

Bedoel je ook zoiets janneke??

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 12 dec 2002 22:39

ik heb een hele goede vriend ontmoet via het internet
hij is al een paar keer op bezoek geweest
onze vriendschap is heel wat waart
groeten connie

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 dec 2002 22:48

Natuurlijk moet ik hier ook iets op zeggen...
Hoe kan je iets waar je zelf geen invloed op hebt nou als fout bestempelen? Ik werd toevallig verliefd op iemand die ik via refoweb heb leren kennen, shit happens! Maar even zonder gekheid, ik had dit niet verwacht, al is internet wel de ideale manier om te selecteren wie je wilt leren kennen en wie niet. En als je dan als eis aan je vriend stelt dat hij christen is, hoef je het met studiegenoten en zo echt niet te proberen (of je moet gewoon heel veel geluk hebben).

Doordat er internet bestaat, heb ik Borkdude in korte tijd heel goed leren kennen door de vele gesprekken via icq. Lijkt me een heel positief punt!

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 12 dec 2002 23:19

hohoho rpgtb, ik dacht dat jij zo biologisch ingesteld was? wel eens gehoord van feromonen?


Tuurlijk wel van feromonen gehoord. Maar ja je kunt nou eenmaal niet om het verschijnsel heen dat er via correspondentie etc. weleens een relatie ontstaat, dus moet het blijkbaar ook zonder kunnen, of je moet al die waarnemingen geweld aan doen. Maar goed, de vermogens van de menselijke geest zijn nog lang niet allemaal ontdekt. Misschien voor sommigen nog een leuk idee voor afstudeerproject ofzo, de internetliefde.

Daar komt trouwens nog bovenop dat internet vaak een aanleiding vormt voor een ontmoeting en dan heb je dus weer wel echt contact......
Credo ergo sum


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten