Yael ea, misschien wel aardig om te lezen
Hoe je het smalle pad met smalle poort kan vinden?
Psalmen 119:128 'daarom keur ik al uw bevelen goed, haat ik ieder leugenpad'.
Spreuken 2:9 'Mijn zoon, luister naar mij, dan zul je begrijpen wat het betekent: eerlijk te zijn, oprecht, rechtvaardig; altijd zul je weten welk pad de juiste is'.
Spreuken 4:14 'Kom niet op het pad der goddelozen, en treed niet op den weg der bozen'.
Spreuken 4:18 'Maar het pad der rechtvaardigen is gelijk een schijnend licht, voortgaande en lichtende tot den vollen dag toe'.
Spreuken 10:17 'Het pad ten leven betreedt wie op vermaning let, maar wie terechtwijzing niet telt, raakt op den doolweg'.
Spreuken 12:28 'Op het pad der rechtschapenheid is leven, maar de weg der overtreding voert ten dode'.
Jesaja 26:7 'Het pad des rechtvaardigen is geheel effen, den gang des rechtvaardigen weegt Gij recht'.
--------------------------------------------------------------------------------
Wat 'rechtvaardigheid' precies is?
Romeinen 14:17 - Komt van de Heilige Geest van God
'Want het Koninkrijk Gods is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid, en vrede, en blijdschap, door den Heiligen Geest'.
Romeinen 4:3 - Komt door geloof/vertrouwen in God
'Want wat zegt de Schrift? En Abraham geloofde God, en het is hem gerekend tot rechtvaardigheid'.
Galaten 5:5 - Komt -evenals geloof- door de Heilige Geest
'Want wij verwachten door den Geest, uit het geloof, de hoop der rechtvaardigheid'.
Romeinen 1:17 - Komt uit Geloof tot geloof
'Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven'.
Psalmen 119:172 - Volgt uit het houden van Gods Geboden
'Mijn tong zal spraak houden van Uw rede, want al Uw geboden zijn rechtvaardigheid'.
Romeinen 3:22 - Volgt uit het geloof in Jezus
'Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid'.
Efeziërs 4:24 - Volgt uit de doop en ontvangen Geestesgaven
'En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.
Efeziërs 5:9 - Groeit uit de Geestesvrucht
'Want de vrucht des Geestes is in alle goedigheid, en rechtvaardigheid, en waarheid'.
1 Johannes 2:29 - Volgt uit rechtvaardig leven
'U weet dat hij rechtvaardig is; dan weet u ook dat iedereen die rechtvaardig leeft, een kind van God is'.
Josh