Moderator: Moderafo's
Paulus schreef:Hebben wij dan toch iets voor op de anderen?' Helemaal niet. Ik heb immers reeds vastgesteld dat allen, Joden zowel als Grieken, zich in de macht van de zonde bevinden;
of met de woorden van de Schrift:
Er is geen rechtvaardige, zelfs niet één,
niemand die verstandig is,
niemand die God zoekt.
Paulus schreef:Welnu, wij weten dat de wet al wat zij zegt, tegen hen zegt die onder de wet staan. Zo wordt ieder de mond gesnoerd en staat de hele wereld schuldig voor God.
Want wat een mens van God kan weten, is hen bekend; God heeft het hun geopenbaard.
Vanaf de schepping van de wereld wordt zijn onzichtbaar wezen door de rede in zijn werken aanschouwd, zijn eeuwige macht namelijk en zijn godheid. Daarom zijn zij niet te verontschuldigen.
graankorrel schreef:wat bedoel je nu precies, hijwel? Ik probeerde in m'n vorige post juist uit te leggen dat God juist wel iets zegt over welke mensen het verdiend hebben om verloren te gaan.
Ik heb overigens niet de bedoeling gehad een oordeel of wat dan ook uit Gods handen te nemen.
jacobH schreef:Geloof in Jezus Christus behoudt mensen van de dood.
Wie niet gelooft in Jezus Christus zal in de dood blijven liggen.
Als bovenstaande niet waar is, zou zending bedrijven niet noodzakelijk zijn.
jacobH schreef:Geloof in Jezus Christus behoudt mensen van de dood.
Wie niet gelooft in Jezus Christus zal in de dood blijven liggen.
Als bovenstaande niet waar is, zou zending bedrijven niet noodzakelijk zijn.
reform schreef:De bemoedigende tekst in 2 Petrus 3:9 De Heere vertraagt de belofte niet gelijk enigen dat traagheid achten, maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen is een troost voor ons. Maar wat gebeurt er met mensen die nog nooit het evangelie hebben gehoord. Denk b.v aan mensen in de binnenlanden van nieuw gunea die het evangelie nog nooit hebben gehoord. GAAN DIE VERLOREN???
sparow schreef:Ok, en op welke bijbelse gronden rust die gedachte?
sparow schreef:Hm, ik zou het dan wel een beetje oneerlijk vinden: Ik moet geloven om zalig te worden en zij niet? Zij hebben toch ook gezondigd? Klopt het dan wel met de rechtvaardigheid van God? Is Christus dan niet de enige weg?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten