Zullen de stenen gaan spreken ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Berichtdoor Maja de Bij » 18 aug 2004 10:28

Josh,

wat er nog ontbreekt aan je verhaal is waarom je het zo belangrijk vindt, dat Jezus niet aan God gelijk is. Waarom wil je de hele boel op z'n kop zetten, behalve misschien omdat je vindt dat het niet in de bijbel staat. Is er nog een andere (misschien pastorale) reden ? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 18 aug 2004 10:28

Josh schreef:Iedereen die van Jezus en GOD dezelfde persoon maakt, loochent de kruisdood van Jezus én het besluit van GOD die Jezus naar ons toezond!

Joshzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


We hebben het over drie Personen en 1 God. Wel scherp blijven hoor! (goed, ik zie dat je tegen je slaap zat te worstelen)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

sparow
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 dec 2003 09:33
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 18 aug 2004 12:46

Joshje,

Een gedeelte van je postings heb ik met belangstelling gevolgd. Over diverse topics verspreid probeer je ons te overtuigen dat Christus geen God is. Dit is een interessant vraagstuk, waar je een interessante discussie over kunt houden. Maar dit lijkt voor jou een onmogelijke zaak. Ik vraag mij ook wel af, wat je nu probeert te bereiken. Het enige wat je aan het doen bent, is erin proberen te stampen dat onze Christus geen God is. Misschien vind je het vreemd dat het niet lukt met je schreeuwerige postings?

Josh schreef:Ik citeer slechts uit Gods Woord en ik haal letterlijk de woorden van Jezus aan.

Fijn dat je dat doet Josh. Jezus sprak de mensen alleen even iets anders aan dat jij dat doet. Misschien is dat een reden dat je niet echt overtuigend overkomt met je citaten. Dat staat er dan nog los van welke uitleg je er aan geeft.

Waarom wil je eigenlijk ons van ons geloof afhalen? Ons geloof in de Christus onze God, Die ons geschapen heeft, Hij die onze zonden vergeeft, Hij die terug komt om te oordelen de levenden en de doden?

Misschien is het een idee dat je in één topic verder gaat, en daar op een christelijke manier (in liefde bijvoorbeeld..) in discussie te gaan. Ik heb geen zin om jouw schreeuw posting elke keer weer tegen te moeten komen, als ik een willekeurige topic open. Om dezelfde reden heb ik geen zin om al je huidige postings door te worstelen. Toch ben ik wel benieuwd wat je zeggen heb over die teksten in de bijbel die pleiten voor de Godheid van Christus. Zou je niet een overzichtelijke posting kunnen doen met jouw argumenten? Waar je alles op een rijtje zet? Misschien is daar dan een normale discussie over te houden. En alsjeblieft in een andere toonzetting. Hier bijvoorbeeld.

Ik bid voor je.

caprice

Berichtdoor caprice » 18 aug 2004 14:19


Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 15:20

Sparow... als je mensen bijbels worden en blijven en je ze daarmee niet kan doen afdwalen...dan gaan we het maar persoonlijk spelen?

De stijl is niet goed, schreeuwerig, niet zoals Jezus het zou doen etc etc etc.

Ik ben Jezus niet, maar ik ben iemand die luid-en-duidelijk laat zien wie Jezus is en wel uit zijn eigen woorden. En Jezus zegt dat hij de Zoon van GOD is; tevens zijn Vader.

GOD noemt Jezus 'Mijn Zoon' [doop/op de berg]. Ook hier is overduidelijk dat Jezus niet GOD is.

Voorts zegt de Bijbel in 1 Cor 8:5-6 dat er één GOD is [de Vader van Jezus] én één Heer [Jezus de Zoon van GOD]

Jezus -zo zegt de Bijbel- is door GOD gezonden naar ons. Ook straks zal GOD zijn Zoon weer naar ons zenden zegt de Bijbel. Jezus zegt dat alleen GOD dat moment weet.... LET OP: ALLEEN GOD weet dat !!!!!

En nou nog als laatste: Jezus geeft de macht die GOD hem gaf weer terug aan het einde zegt de Bijbel in 1 Cor 15:24-28. Dus Jezus claimt zelf niet GOD te zijn en ook niet te blijven.....

WAAROM MAKEN JULLIE DAN VAN JEZUS EEN GOD?????

Als mensen verdrinken in hun zonden omdat de de Zoon van GOD loochenen, maar daarmee ook GOD die Zijn Zoon zond....


ZOU JIJ DAN NIET GAAN SCHREEUWEN????????????????????

WORDT WAKKER!

caprice

Berichtdoor caprice » 18 aug 2004 15:22

Noch door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 18 aug 2004 15:25

Luid en duidelijk ben je inderdaad Josh.

Voor de rest kun je je mening over de Drieeenheid geven in het bijbehorende topic.

Als je van mening bent dat elk middel geoorloofd is om je boodschap te brengen, dan ben je griezelig en onbijbels bezig.

Dit topic gaat over moderators en forumleden die tegen Gods Woord zouden zijn (volgens jou). Hebben ze dat gezegd? (volgens mij is hier het antwoord nee op).
Laatst gewijzigd door elbert op 18 aug 2004 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 18 aug 2004 15:25

Als Jezus niet God is kan hij nooit aan het kruis voor onze zonden gestorven zijn. En dus gaan wij allemaal naar de hel. Leuk idee maar niet heus.

caprice

Berichtdoor caprice » 18 aug 2004 15:28

jip_86 schreef:Als Jezus niet God is kan hij nooit aan het kruis voor onze zonden gestorven zijn. En dus gaan wij allemaal naar de hel. Leuk idee maar niet heus.

Als Jezus geen God was, was Hij uit mensen geboren (nu is Hij ontvangen van de Heilige Geest). En dan was het verloren, want dan zou de smet van de erfzonde op Hem gevallen zijn.

Ik vind het droevig dat die dierbare Zaligmaker zo naar beneden wordt gehaald.

Is je aanwezigheid op dit forum trouwens met hetzelfde doel als dat je op het GKV-forum was? :P (zie website).

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 18 aug 2004 15:31

Graag een beetje ontopic blijven ;-)

En wat Elbert al zei:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7134

De discussie over drie-eenheid alleen daar.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 18 aug 2004 15:33

caprice schreef:Is je aanwezigheid op dit forum trouwens met hetzelfde doel als dat je op het GKV-forum was? :P (zie website).
Ik zit alleen maar hier hoor.

caprice

Berichtdoor caprice » 18 aug 2004 15:35

jip_86 schreef:
caprice schreef:Is je aanwezigheid op dit forum trouwens met hetzelfde doel als dat je op het GKV-forum was? :P (zie website).
Ik zit alleen maar hier hoor.

Oh, ik stel deze vraag eigenlijk aan Josh. :?

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 18 aug 2004 15:36

En die gaat hier daar niet op antwoorden, want we blijven ontopic. Dit soort vragen dus graag via PB of in een ander topic.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2004 22:37

On topic dan maar:

Ik heb in ieder geval nog geen steen horen roepen: Jezus is niet Gods Zoon.

Leuk dat je dit er bijhaalt trouwens... Jezus zei dit tegen de Farizeeen toen ze Hem vroegen de mensen te verbieden om Hem als Gods Zoon te bezingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 23:46

Marnix... Jezus niet de Zoon van GOD.... de Bijbel én Jezus zeggen iets anders dan jij!

Johannes 12:44 ¶ "Wie op Mij vertrouwt", riep Jezus uit, "vertrouwt eigenlijk op God Die Mij gestuurd heeft.

Johannes 13:20 Luister goed naar wat Ik zeg: Wie iemand ontvangt die door Mij gestuurd is, ontvangt Mij; en wie Mij ontvangt, ontvangt mijn Vader, Die Mij gestuurd heeft."

Johannes 15:21 De mensen zullen u vervolgen omdat u bij Mij hoort. Zij kennen God niet, Die Mij gestuurd heeft.

Johannes 16:5 Maar nu ga Ik terug naar God, Die Mij gestuurd heeft. Niemand vraagt waar Ik naar toe ga.


Johannes 17:21 Ik vraag U, Vader, of zij net zo één mogen zijn als U en Ik. U bent in Mij en Ik ben in U. Laat hen ook zo in Ons zijn. Dan zal de wereld geloven dat U Mij gestuurd hebt.

Wij kunnen één zijn in Jezus, zoals Jezus is in GOD door de Heilige Geest van GOD.... Wij zijn in Jezus ook kinderen van GOD, net zoals Jezus een kind van GOD is.

1 Johannes 5:11 De kern van dat getuigenis is: God heeft ons eeuwig leven geschonken en dat leven vinden we in zijn Zoon.

Josh; sprekend names de Hoeksteen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 57 gasten