Wie gaat er mee met PKN

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 aug 2004 10:02

/offtopic
ooooooow het is Arjan op Urk
en ik maar denken dat het iets te maken had met dat nieuwe varkentje in Sesamstraat, die heet Purk...
/ontopic

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 20 aug 2004 10:44

Haha, klopt, en over die grondslag ga ik maar niet in discussie :D Daar zullen de meningen toch wel over verdeeld blijven. Urkforever merkt er niets van en ik ook niet....

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 20 aug 2004 10:54

Urkforever merkt er niets van en ik ook niet....


Dat is bepaald geen compliment. Op Urk roepen ze ook nog steeds dat er genoeg paling in het IJsselmeer zit, ondanks dat biologen het tegendeel aantonen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 20 aug 2004 11:01

Daar staan weer twee partijen tegenover elkaar :D Open er maar een topic voor... want dit is offtopic :D *Of zijn alle IJsselmeervissers PKN geworden :D*

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 20 aug 2004 11:09

Omega schreef:
Urkforever merkt er niets van en ik ook niet....


Dat is bepaald geen compliment. Op Urk roepen ze ook nog steeds dat er genoeg paling in het IJsselmeer zit, ondanks dat biologen het tegendeel aantonen.


Je bedoelt vast de schol en tong die in de Noordzee zit? :)

De overgrote meerderheid van de Urker vissers vissen nl. niet op paling in het IJsselmeer, maar op de platvis in de Noordzee.

Maakt voor het argument natuurlijk niet uit, maar dit even ter info.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 21 aug 2004 14:21

De overgrote meerderheid van de Urker vissers vissen nl. niet op paling in het IJsselmeer, maar op de platvis in de Noordzee.


Dat is mij bekend, vandaar dat ik ook niet over Urker vissers heb gesproken. ;-)

Of zijn alle IJsselmeervissers PKN geworden


Laten we hopen van niet. Dan wordt het IJsselmeer net zo snel leeggeroofd als de synode dat met de bezittingen van de HV'ers doet.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 21 aug 2004 14:49

De bezittingen van de Hervormde Kerk en dus van de PKN :lol:

urkforever

Berichtdoor urkforever » 21 aug 2004 15:23

Och och och.

Ik zal er het laatste van zeggen.

De Bron op Urk is hetzelfde gebleven. Zelfde grondslag zelfde gebouw zelfde beleidenisgeschriften.

Het is gewoon van de duivel als je gaat scheuren.
Ja? Ja.

Ja zeg je maar wat is de PKN dan, dat is ook van de duivel, dat is het ook.

Zoals die eerste kerkdag, groot feest. Dat is van de duivel.

Er is niemand op Urk die feest gevierd heeft, echt niet.

MAr moeten we dan scheuren als we gewoon mogen blijven wat we zijn?

Nee.

Komt er een vrouw op de preekstoel of al die andere duivelse onzin dan mag het wel.

Zo simpel is het en dat gepraat over wel en niet....

bah.

groeten.

urkforever

Berichtdoor urkforever » 21 aug 2004 15:25

oja.

Die site klopt niet over de herstelde dominees.

Ds. den Boer is outomatisch lidgeworden van de PKN. Omdat den Boer altijd hervormd was.

Gebruikersavatar
japijo
Luitenant
Luitenant
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 mei 2004 19:32
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 21 aug 2004 17:46

urkforever schreef:Och och och.

Ik zal er het laatste van zeggen.

De Bron op Urk is hetzelfde gebleven. Zelfde grondslag zelfde gebouw zelfde beleidenisgeschriften.

Het is gewoon van de duivel als je gaat scheuren.
Ja? Ja.

Ja zeg je maar wat is de PKN dan, dat is ook van de duivel, dat is het ook.

Zoals die eerste kerkdag, groot feest. Dat is van de duivel.

Er is niemand op Urk die feest gevierd heeft, echt niet.

MAr moeten we dan scheuren als we gewoon mogen blijven wat we zijn?

Nee.

Komt er een vrouw op de preekstoel of al die andere duivelse onzin dan mag het wel.

Zo simpel is het en dat gepraat over wel en niet....

bah.

groeten.


Ik denk dat het beter is om niet met urkers in discussie te gaan. Als je zegt dat scheuren, wie scheurt er?, kerkhistorisch de PKN, van de duivel is acht ik het beter dat jullie je eerst maar eens gaan verdiepen in wat werkelijk het werk van de duivel is. Als je zeker weet dat de hnhk'ers gedreven worden door de duivel wil ik jullie hier nooit meer zien.

Bovendien is dat weer kletspraat wat urkforever van dominee de boer vertelt. Hij is helemaal niet in dienst van de hervormde kerk. Vroeger was dominee de boer hervormd. Nu is hij legerpredikant. Dat staat helemaal los van welke kerk dan ook. En anders bel je hem even op om het hem te vragen als ze zo eigenwijs blijft doen.
Kzal het nog 1 keer voor je zeggen. Ds de Boer is legerpredikant. Hij is niet hervormd. ZEKER NIET PKN.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2004 18:09

Wat ik me afvraag: worden jullie er ondertussen niet moe van steeds weer die kansloze discussie over wie er scheurt te voeren? :wink:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2004 18:40

Met alle respect hoor, maar ik krijg het gevoel dat een aantal mensen hier een achterhoedegevecht voert zonder dat er ook maar één jota aan de PKN verandert. Wie van wie is afgescheurd is eigenlijk irrelevant (in juridische zin) gezien het feit dat de nodige jurisprudentie hierover al is geleverd.

Misschen een optie om eens constructief over de toekomst te gaan nadenken in plaats van elkaar te verketteren?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 21 aug 2004 22:13

Beste Japijo..... het kan best wat je over ds. den Boer zegt, maar ik denk dat Urkforever uitgaat van hetgeen ds. den Boer op 2 mei bij ons preekte. Op dat moment waren wij dus PKN en preekte hij gewoon bij ons. Je mag het aan iedereen die op dat moment in de kerk zat vragen, maar toen stond hij ervoor om binnen de PKN te blijven. Binnen onze gemeente is dan ook veel onbegrip ontstaan dat hij momenteel binnen de HNHK voorgaat. Bijvoorbeeld bij de bij ons vertrokken broeders en zusters.

caprice

Berichtdoor caprice » 21 aug 2004 22:14

Arjanopurk schreef:Beste Japijo..... het kan best wat je over ds. den Boer zegt, maar ik denk dat Urkforever uitgaat van hetgeen ds. den Boer op 2 mei bij ons preekte. Op dat moment waren wij dus PKN en preekte hij gewoon bij ons. Je mag het aan iedereen die op dat moment in de kerk zat vragen, maar toen stond hij ervoor om binnen de PKN te blijven. Binnen onze gemeente is dan ook veel onbegrip ontstaan dat hij momenteel binnen de HNHK voorgaat. Bijvoorbeeld bij de bij ons vertrokken broeders en zusters.

Onbegrip. Voortvloeiende omdat ze geprikkeld zijn, of de 'tegenpartij' zelfs haten?
De liefde van Christus is daar ver te zoeken volgens mij.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 aug 2004 22:15

arjanopurk, de dominees mogen tot 1 januari blijven preken in andere kerk. maar na die tijd niet meer. tenminste zo heb ik het gehoord
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten