naar de kerk tijdens je vakantie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

naar de kerk tijdens je vakantie

Berichtdoor Lalage » 04 aug 2004 00:11

Vertel hier je ervaringen!

Borkdude en ik zijn vorig jaar in Praag naar een internationale kerk geweest en dit jaar in Berlijn. Helaas hebben we in Berlijn geen normale kerkdienst meegemaakt, omdat we de trein hadden gemist :-S Vorige week zondag belandden we in een picknick, dat hebben ze daar elke maand ipv een dienst. We werden heel hartelijk ontvangen en we zijn woensdag naar 'smallgroup' geweest. Dat was niet echt een kleine groep, maar een soort kerkdienst bij iemand thuis. Morgen gaan we daar weer heen als 't lukt. Doordat het zo'n kleine gemeente is, werden we meteen herkend als nieuwelingen en we hebben met veel mensen gepraat.
Ook in Praag werden we heel hartelijk ontvangen. Daar werd midden in de dienst even tijd gemaakt om met nieuwe mensen te praten :)

Het leuke was trouwens dat de kerk in Berlijn een zusterkerk is van de internationale kerk in Amstelveen, waar we ook af en toe heen gaan.

en nu jullie!

joepie

Berichtdoor joepie » 04 aug 2004 07:53

In Amerika zijn we 1 keer naar de kerk geweest. Daar hebben ze per zondag maar 1 dienst. Met die kerk heeft de Geref. Vrijgemaakte kerk contacten. Maar vond ze erg afstandelijk en zeker niet hartelijk. Was een kleine kerk dus daaraan kon het niet liggen. De andere zondagen zijn we niet geweest en hebben we samen gewoon bijbelstudie gehouden.

In Nederland is het gemakkelijk. Gewoon naar de Vrijgemaakte kerk in Heemse. Elke zondag twee keer.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 04 aug 2004 09:31

...vanuit ons vakantieadres in Belgie naar Meerssen (Z-Limburg), christengemeente waar evangelist vd Boogaard voor gaat...
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 04 aug 2004 09:44

Al de jaren dat ik in Italie op vakantie ben geweest gingen we daar ook naar de kerk.
De 1e 5 jaar was er kerk in de buurt van Lugano (Zwitserland), dat was best een stukje rijden.
Vorig jaar was er gewoon kerk in Luino en zijn we daar naar toe geweest.

Dit zijn kerken waar een nederlandse dominee voorgaat die daar ook op vakantie is.
Deze diensten staan ook altijd in het RD vermeldt.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 aug 2004 10:59

2 jaar terug in Oostenrijk. Een Protestanse gemeente in zn kinderschoenen. Mooie dienst. Beetje vergelijkbaar met de gangbare Evangelische kerkdiensten. 8)

charlie
Mineur
Mineur

Re: naar de kerk tijdens je vakantie

Berichtdoor charlie » 04 aug 2004 11:39

Lalage schreef:
en nu jullie!

Lal, ik ga vanaf dinsdag naar Praag fietsen, hoe heet die kerk daar?
en de 2e zondag zijn we in Kosice, Slowakije, bij de plaatselijke kerk daar, waar we geld voor verzamelen (zie www.goed-op-weg.nl)

Als ik terug kom, misschien more
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 04 aug 2004 14:20

Wij zijn in Bennekom gewoon naar de christelijk gereformeerde kerk gegaan :D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 aug 2004 14:24

Reichenbach/Spiez dominee budding/clements en dominee van lingen.. gergem en pkn dus :D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 04 aug 2004 14:37

Vorig jaar in Blois (aan de Loire) had de groep die voor ons dezelfde reis had gemaakt een protestante kerk gevonden. Wij waren met onze groep van 17 man zo ongeveer de helft van de mensen in de kerk. Ze waren wel voorbereid op Nederlanders, ze hadden de orde van dienst vertaald. De rest was gewoon in het Frans, maar we werden wel hartelijk ontvangen. En ze vonden het leuk dat wij het Onze Vader gewoon in het Nederlands (is trouwens korter dan in het Frans, of we spraken sneller) meebaden.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 04 aug 2004 16:46

tanteoranje schreef:...vanuit ons vakantieadres in Belgie naar Meerssen (Z-Limburg), christengemeente waar evangelist vd Boogaard voor gaat...

GAAF!!! Daar zitten momenteel een aantal refowebbers op kamp

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 04 aug 2004 16:54

Het mooiste is om naar een plaatselijke gemeente te gaan. Ik was pas in Trento in Italie bij een dienst van een hele kleine gemeente. Voor zo'n gemeente is het ook al mooi als er iemand de dienst komt bezoeken. (en er was iemand zo vriendelijk om te tolken naar het Engels: Het was een heel goede preek over Achan).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: naar de kerk tijdens je vakantie

Berichtdoor Lalage » 05 aug 2004 20:10

charlie schreef:
Lalage schreef:
en nu jullie!

Lal, ik ga vanaf dinsdag naar Praag fietsen, hoe heet die kerk daar?
en de 2e zondag zijn we in Kosice, Slowakije, bij de plaatselijke kerk daar, waar we geld voor verzamelen (zie www.goed-op-weg.nl)

Als ik terug kom, misschien more

In Praag? ff zoeken hoor... mmmz kan het niet vinden. Weet je wat, als ik weer thuis ben kijk ik wel in het plakboek (lees: Borkdude kijkt ff voor je in ons plakboek)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2004 12:53

Wij zaten in Denemarken, k ben 1 keer mee geweest naar de Lutherse kerk. (achter baalde ik enorm, k versta dr geen klap van).

3 jaar geleden in Belgie zijn we naar de vakantiekerk geweest.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 aug 2004 15:09

Waar ik altijd ga in Frankrijk, daar hebben ze niet zo'n gemeente als waar wij zijn. Toch gaan wij daar wel naar de plaatselijke Katholieke kerk. Er is niet anders, of je moet 150 km verderop zijn :?

caprice

Berichtdoor caprice » 07 aug 2004 20:50

Mariamagdalena schreef:Waar ik altijd ga in Frankrijk, daar hebben ze niet zo'n gemeente als waar wij zijn. Toch gaan wij daar wel naar de plaatselijke Katholieke kerk. Er is niet anders, of je moet 150 km verderop zijn :?

Je kunt ook bandjes meenemen als je dat van tevoren weet. :idea:

Terug naar “Archief”