1000 jarig rijk e.d.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

1000 jarig rijk e.d.

Berichtdoor butterfly » 15 sep 2002 17:21

---------------------------------------------------------
1. STERRETJE | 18.Sep.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
---------------------------------------------------------
Er is hier (n.a.v.) ramp Amerika e.d. een flinke discussie over het duizend jarig rijk, Gods kinderen al eerder opgenomen in de hemel e.d. Ik vind dit een heel moeilijk onderwerp. Heb het nagelezen (openb. 20) maar vind het moeilijk om er een mening over te vormen. Hoe denken jullie erover.. en geef eens argumenten!!!
Heel erg bedankt!!
-----
Sterretje.. glowing in the dark

---------------------------------------------------------
2. WILCO | 18.Sep.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
---------------------------------------------------------
Wat ik niet begrijp is dat jij in het ene topic het hebt over het niet oordelen en dat je je hier wel een mening over wil vormen?

Ik denk dat we het gewoon in Gods handen moeten laten. en bovendien is openbaringen m.i. niet duidelijk uit te leggen en kan je niet aanwijzen waar en hoe deze teksten zijn toe te passen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de verhalen die in Openb. nog lang op zich zullen laten wachten (anti-christ, 'de vallei zal vol botten liggen (israel) etc....ik zou zeggen: laat dit soort dingen rusten...
-----
Wilco..op stage bij de ABN Amro-verzekeringen


---------------------------------------------------------
3. STERRETJE | 18.Sep.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
---------------------------------------------------------
how do you mean niet oordelen.
Ik snap je niet precies.

Mijn vraag is niet om een oordeel te vellen, dan heb je het verkeerd gelezen.
Ik zou gewoon graag willen weten hoe andere denken over openb. 20.. en op wat voor manier dit kan of zal gebeuren. Niet direct een link leggend naar amerika, ik bedoelde alleen dat men er a.d.h.v. Amerika op kwam. Snap je.
Omdat ik dit bijbelgedeelte heel moeilijk vind.
Op JV. zeggen ze wel eens dat het al geweest kan zijn, 1000 jaar is als een dag enz. en ze zeggen dat het niet kan dat alleen eerst de christenen zullen opgenomen worden. En later pas de geloviggen.
-----
Sterretje.. glowing in the dark

-------------------------------------------------
4. CHRIS33 | 06.Oct.2001 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
-------------------------------------------------
Hoe moeilijk Openbaringen is ,toch mogen we duidelijk uit Openbaringen en de overige profeten opmaken dat er nog heel wat zaken moeten vervuld worden.
Ik geloof zeker dat het om Israel gaat.
En niet Israel maar de Koning der Joden.
De volkeren zullen opstaan tegen Israel.
Wanneer Israel zich zal bekeren,komt er een tijd die nog niet geweest is op deze aarde.
Dat is het Messiaans vredesrijk wanneer de satan gebonden zal zijn ,en Christus zal regeren over de heidenen.(In de eeuwige nieuwe hemel en aarde zijn er geen heidenen,want dan is ieder in God en Christus)
Mijns Inziens is dat het 1000 jarig vrederijk die wie weet hoe spoedig ,komt.
Dus ondanks alle ellende,volvoert God Zijn heilsplan, Dus..dat geeft hoop

Onderzoekt de profetieen,dus ook Openbaringen

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 12 jun 2003 15:47

butterfly

Het 1000 jarig Rijk is de periode waarin de Verlosten, samen met Jezus zich in het Hemels Jeruzalem bevinden, nadat ze zijn opgewekt en opgestaan uit de slaap. Dit is -nog- niet de -eeuwige- dood. Die zal pas na die 1000 jaren van belang zijn, als de verloren mensen uit hun graven zullen opstaan. De verloren mensen die tijdens de wederkomst van Jezus leefden, zijn gestorven. Ze zullen elkaar doden en ombrengen, omdat Satan ziet dat hij de strijd voor eeuwig heeft verloren. Opmerkelijk is ook dat A. Hitler, op het allerlaatste moment van de oorlog, terwijl hij in de bunker onder de Rijksdag zat, ook opdracht gaf om alle Duitsers te doden, omdat zij het nioet waard waren voort te leven, omdat ze hem niet voldoende hadden gediend.

Openbaring 20:4-6 geeft aan dat de Verlosten, zij die dus bij de eerste opstanding oprijzen uit hun graf, Jezus tegemoet zullen gaan in het Hemelse Jeruzalem. De stad zweeft boven de aarde. Die reis zal, vermoiedelijk, precies een week duren: van Sabbat tot Sabbat. Immers de Hemelse grodnwet gaat direct gelden voor hen die verlost zijn, omdat zij reeds ervaring met de Sabat hebben opgedaan en het Koninkrijk (zie Nicodemus Joh.3= het Koninkrijk zien- ook Mozes is een blik gegeund in dat Koninkrijk) let wel, het gaat hier om een geestelijke ervaring met de Heilige Geest. De nog levende trouwe volgelingen van Jezus + de opgestane getrouwen uit hun gravene zullen Jezus dus tegemoet gaan. Jezus zal nooit een zondige aarde betreden, voordat deze gezuiverd is.
De macht vanb Satan zal worden gebonden en zoals gezegd, zijn volgelingen zullen elkaar uitmoorden. Het is stil op de aarde en Satan heeft niemand meer om te verleiden. Samen met Christus zullen de evrlosten nu alle rechtzaken onderzoeken en ervarign opdoen met hergaan wat is geschied op aarde, in dat Hemelse Jeruzalem. Na 1000 jaren zal dat Hemelse Jeruzalem terugkeren anar deze aarde. Nadat Satan en de dan opgestane verloren zielen vernietigd zijn, zal het Hemelse Jeruzalem nederdalen nabij de Olijfberg en de nieuwe Hoogdstad van deze aarde worden, het Nieuwe Paradijs of te wel een hernieuwde Schepping. De wereldse stad Jeruzalem van het huidge Israël speeltr dus geen enkele rol m.b.t. het HEMELSE Jeruzalem, dat staat tegenover de Grote stad Babylon, welke de Stadstaat aarde is -geworden.

Boudewijn

1000 jarig Rijk

Berichtdoor Boudewijn » 12 jun 2003 15:50

Ons melkwegstelsel xzal worden opgeheven en we zullen dan één zijn met de rest van het onmetelijk heeal en het inmense Koninkrijk van de Here God. We zullen alle werelden kunnen bezoeken die tot nu toe gesloten zijn voor ons, wat we ook de ruimte in sturen; het is allemaal verloren geld en inspanning.

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 12 jun 2003 16:06

een beetje koffiedik kijken, vrees ik..

Boudewijn

1000 jarig Rijk

Berichtdoor Boudewijn » 12 jun 2003 17:13

Hallo Surfer,

Ik denk dat het geen koffiedik kijken is. Alas Jezus ons belooft alles bekend te maken wat Hij van de Vader heeft gehoord, als Hij ons een blik in dat Hemels Heruzalem (Hemels Koninkrijk) vergunt als we Zijn geboden bewaren en Zijn getuigenis (leren) aan te nemen, als we bereid zijn om 2 Tim 5:20 (WEEST WAAKZAAM)te begrijpen war gevraagd wordt de profetieën niet te verachten, dan kan er feitelijk geen sprake van koffiedikkijken zijn.
Lees eens Openbaringen De oogst (14:14-20)
Hier staat toch duidelijk wat de Oogst van Jezus is, en zelfs wordt het oordeel daar uitgelegd.

Lees eens Openbaring 15 waar gesproken wordt over het Lied der Overwinnaars

Lees in Openbaring 18 overd eval van Babylon, daar waar we zo in zwoegen om het "volmaakt"te maken en "vijanden als terrostisten"uit te roeien. Daar waar we menen dat Jezus zijn Rijk op komt richten als we maar lief en aardig zijn, dat wat Satan iet ontkent. Waaromzegt Jezus dan zo duidelijk dat we (Geestelijk dus) uit moeten gaan van haar, omdat ze reeds is gevallen. Koffiedikkijken? Neen, bereid U voorzegt Jezus, want Ik kom als een dief in de nacht. De Verlosten zinegen zelfs een lied over de val van deze weereld (Babylon) Openbaring 19 en spreekt zelfs over een Bruiloft die Jezus met Zijn Bruid aangaat. Dat kunnen allen die mensen zijn die de Boodschappen, de Oproepen en de gevaren (willen) zien en onderkennen. En gebd mag veel; Heer openbaar mij Uw bedoelingen; ik ben bereid om Uw wil te doen en Uw geboden te onderhouden en Uw inzettingen na te volgen. Nicodemus zijt gij een Leraar Israëls? Neen, Nicodemus begreep het antwoord. Nicodemus werd een trouwe volgeling van Jezus, maar moest zijn voorname plaats in het Sanhedrin opgeven. koffiedikkijken? Welnee Nicodemus wist precies dat het om een Geestelijk Israël ging, ee driect verbinding met de Here God, door de heilige Geest. Ziende op een grondwet van het hemsle Koninkrijk, inplaats de veranderde wetten en tijden, die deze wereld aan Gods geboden had gegeven. :Lees eens wat er over blijft van deze wereld en zijn Machten in Openbaring 17-21. Of 19: 11-16 over het Woord van God Les in Hoofdstuk 20 wat het 1000-jarig Rijk in houdt, Zonde leiding door de Heilige Geest is het moeilijk dit alles te begrijpen, en is de Geestelijke keidng van deze wereld ondersteund door politieke richtlijnen in staat om de Bijbel (Gods Woord) voor haar eigen doelen te gebruiken. Zie, hoe nodig wij de Heilige Geest nodig hebben en ons nu al (als bijwoners) bewoners van dat Hemelse Koninkrijk kunnen gaan voelen en ervaringen op kunnen doen met de (waarlijke) gerechtigheid van Jezus. Als we niet in staat zijn om die aan te kunnen nemen, zijn we ook niet in staat om ons voor te breiden oop dat Hemelse Koninkrijk. Niet iik, maar Jezus waarschuwt daar voor. in het bijzonder in Openbaringen. Is het niet verwonderlijk dat Satan voor de vele trouwe geloivgen dit Boek wil dichthouden, terwijl Johannes op Patmos persoonlijk door Jezus werd onderwezen en "gezichten"zag van dat Hemelse Koninkrijk. Wie wil daar nou geen deel aan hebben. Ik wel!
Bidt daarom dat u meer wijsheid mag ontvangen en uw vlucht niet op een Sabbat valt.
Ik kan me niet voorstellen dat Jezus ons dingen onthoud die tot onze verlossing kunnen leiden.

Met hartelijke groet,

Boudewijn

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 12 jun 2003 17:16

de bijbelboeken Openbaringen en bv. ook Daniel kunnen op allerlei manieren uitgelegd worden. En heel veel mensen doen dat ook op hun eigen manier.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2003 17:24

surfer schreef:de bijbelboeken Openbaringen en bv. ook Daniel kunnen op allerlei manieren uitgelegd worden. En heel veel mensen doen dat ook op hun eigen manier.


profetenperspectief heet zoiets.

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 12 jun 2003 18:55

Begin eerst eens de boeken van de de Laatste Bazuin te lezen.
Misschien dat dan het een en ander helder wordt.

Else-Marilyn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2003 19:00

Berichtdoor Else-Marilyn » 12 jun 2003 19:21

Tja, ik weet niet of jullie wel eens van oude schrijvers gehoord hebben...
Maar zoals à Brakel of Dächsel schrijven allebei over het duizendjarig rijk. Hoe zij dat verklaren, vind ik heel mooi!
Er is ook een hedendaags boek van Gert Boender over het Messiaanse volk. Geweldig hoe hij schrijft over Israël met betrekking op de hereniging van God en wereld door de Messias.

Boudewijn

1000 jarig rijk e.d.

Berichtdoor Boudewijn » 01 jul 2003 12:14

Het 1000 jarig Rijk is de periode waarin Satan gebonden is, de aarde leeg en bezaaid met het resultaat van de zonde. totale vernietiging. Nog niet door vuur vernietigd. De verlosten zijn, nadat ze Jezus tegemoet zijn gegaan, in de hemel opgenomen in de Hemsel Stad Jeruzalem. Zij worden gelouwerd m.b.t. hetgeen moest gebeuren, de redenen waarom alles op aarde gebeurde zoals het ging en noodzakelijk was. Nadat ze een totaal begrip hebben gekregen van het feit waarom mensen voor Satans -tijdelijke- Rijk en waarom mensen voor Gods -eeuwige-Koninkrijk hebben gekozen. De verlosten zullen het gehel ens zijn, doordat Jezus -en de engelen- die reeds in de stad wonen (met enkele reeds verlosten zoals Eliahen zij die tegelijkertijd met Jezus zijn opgestaan:

Mattheüs 27
52 Graven gingen open en vele gelovige mannen en vrouwen, die gestorven waren, werden weer levend.
53 Na de opstanding van Jezus verlieten zij de begraafplaatsen en gingen naar Jeruzalem. Daar werden zij door vele mensen gezien.
54 De commandant en zijn soldaten die bij het kruis waren, schrokken vreselijk van de aardbeving en alle andere dingen die er gebeurden. "Deze man was werkelijk de Zoon van God!" riepen ze uit.

De aarde is dus niet bewoond gedurende die 1000 jaren en zal een getuigen zijn voor het gehele Heelal van Gods toorn en einde van de zonde op aarde. Nadat de verlosten 1000 karen gelouterd en tot volmaaktheid zijn (verder) gegroeid (bergip hebben van) zal dat Hemelse Jeruzalem terugkeren naar de aarde en enige tijd boven de aarde blijven hangen. De tweede opstanding van de verlorenen, zal dan plaats vinden.

Met hun zondige lichamen, zullen de natiën (van het Grote Babylon) in slagorde nog eenmaal een aanval doen op de stad, die ze nauwelijks kunnen aanschouwen. Satan zal hen opjagen! Maar dan zal, met de verlosten als getuigen, door een vuur- en zwavelregen de gehele aarde gereinigd worden van alle zonden. De verloren mensen, die willend en wetens een keuze hebben gemaakt, zullen dan eeuwig ten onder gaan en eeuwig de dood smaken (Openbarimn 20:14 de eeuwige dood). Als stof zullen zij wegwaaien om nooit meer gedacht te worden.

Nadat deit is geschiedt zal op een vlakte, die daarna ontstaat nabij de (huidge) Olijfberg, het Hemelse Jeruzalem nederdalen en hoofdstad worden van het Hemelse Israël, het beloofde land zal dan, als aarde cq (hernieuwd Paradijs) bestaan tot in Eeuwigheid. Dé Israël (Jezus) zal dan geen Jezus meer heten maar Koning over de planeet aarde, het Paradijs in ere hersteld.

Gebruikersavatar
FV
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 01 jul 2003 14:30
Locatie: Zeist

Re: 1000 jarig rijk e.d.

Berichtdoor FV » 03 jul 2003 13:00

Boudewijn schreef:Mattheüs 27
52 Graven gingen open en vele gelovige mannen en vrouwen, die gestorven waren, werden weer levend.
53 Na de opstanding van Jezus verlieten zij de begraafplaatsen en gingen naar Jeruzalem. Daar werden zij door vele mensen gezien.
54 De commandant en zijn soldaten die bij het kruis waren, schrokken vreselijk van de aardbeving en alle andere dingen die er gebeurden. "Deze man was werkelijk de Zoon van God!" riepen ze uit.

De aarde is dus niet bewoond gedurende die 1000 jaren en zal een getuigen zijn voor het gehele Heelal van Gods toorn en einde van de zonde op aarde.


Ik vraag me af hoe jij uit dit gedeelte uit Mattheus de conclusie trekt dat de aarde niet bewoont is tijdens de 1000 jaren.

Ik heb me al een tijdje geleden in dit onderwerp verdiept, en ik vraag me sindsdien af hoe mensen uit de Bijbel af kunnen leiden dat Jezus twee keer terug komt (1 x om de gelovigen op te halen en 1 x om de mensheid te oordelen). Misschien kan iemand dat mij vertellen?

Boudewijn

1000 jarig rijk e.d.

Berichtdoor Boudewijn » 04 jul 2003 08:55

Beste KV,

Ik schreef:

@@Mattheüs 27
52 Graven gingen open en vele gelovige mannen en vrouwen, die gestorven waren, werden weer levend.
53 Na de opstanding van Jezus verlieten zij de begraafplaatsen en gingen naar Jeruzalem. Daar werden zij door vele mensen gezien.
54 De commandant en zijn soldaten die bij het kruis waren, schrokken vreselijk van de aardbeving en alle andere dingen die er gebeurden. "Deze man was werkelijk de Zoon van God!" riepen ze uit.

De aarde is dus niet bewoond gedurende die 1000 jaren en zal een getuigen zijn voor het gehele Heelal van Gods toorn en einde van de zonde op aarde. @@

Zoals we uit Openbaring kunnen opmaken, maar ook uit het stukje van Mattheus 27, gaat het om 2 Rijken. Het RIjk van Satan, deze wereld die de Duivel op een nagebootste wijze, gelijk wil maken aan het Hemelse Koninkrijk en het Hemelse Rijk, dat wil zeggen; Jezus zal deze aarde weer tot het gehele Universu, terug brengen, in de oorspronkelijke staat, zoals het ooit .....In den beginne was.

Dus we weten nu dat er:

-2 Rijken zijn:

Het Grote Babylon de stad dat van de wijn der hoererij heeft gedronken
Het Hemels Jeruzalem, de stad waarin Jezus nu woningen gereed maakt om Zijn verlosten te kunnen ontvangen.

-2 Koningen zijn

God de Vader met als ZIjn ZOon Jezus als Koning , als Koning van het nieuwe Paradijs, de aarde nadat deze in zijn oorspronkelijke staat zal zijn teruggebracht

Satan, met 'zijn" Hoge Priester de aardse "Heilige Vader"

-2 Tronen zijn

Gods Troon in de Hemel (met aan ZIjn rechterhand een plaats voor Jezus)
Satans troon; Rome dat op 7 heuvelen is gebouwd.

-2 wetten zijn (grondwetten)

Nu nog hebben alle wereldse staten eigen regeringen en een elk een grondwet. In de toekomst zal er vanuit de Verenigde Staten één burgerwetgeving worden bepaald voor ALLE staten in de wereld. De huidige regering van pr Bush vertaald dat met:

Een gedefinieerde vorm van (een) democratische vorm, gerelateerd aan die van de USA, als (enige) maatstaf. Als de USA alle staten zover heeft gekregen, door geweld (het Beest = door grootspraak door zowel verbaal als fysiek geweld) een gedefinieerde vorm van US democratie heeft opgedrongen, zal zij er een geestelijk fundament aan toe voegen (de Hoer die aan vele wateren zit..) Rome.

Zo krijgt dus Satan zijn eigen Rijk met een burgerwetgeving (Geboden die van mensen zijn gebaseerd...) op het Geestelijke aspect van Rome, de "Heilige Vader" die "namens" "god" spreekt, maar in feite -als het 1e beest- spreekt.

In Openbaringen vinden we de omschrijving waarin inderdaad het 1e Beest alle macht zal uitdragen van het 2e Beest. Het 1e Beest (de USA + wetgeving) zal maken dat gehele wereld beide beesten in verbazing achterna zal lopen, waarbij de USA er op een wereld omvattende wet, er voor zal zorgen dat Rome, als Geestelijke "drager" van een "hemelse" God za;l worden aanbeden. Een Merkteken zal aan de voorhoofden van diegenen worden gebracht en tevens aan hun rechterhand.

Met andere woorden: Er zullen mensen zijn die het eens zij met de USA en Rome en (menen) een Hemelse God na te volgen.

Deze mensen doen dat uit de volle overtuigen: Het Rijk van Satan, Satan stelt zich boven de Allerhoogste met het doen ontstaan van zijn rijk, dat lijkt op Gods Koninkrijk.

De GRONDWET die zij volgen, is NIET van een Hemelse orde en de Here God IS NIET IN STAAT deze mensen te OORDELEN, want immers deze mensen VERWERPEN GODS GRONDWET. Satan zal zijn kinderen een MErkteken geven. De zondag (familday)m als dag van aanbidding van hem. In feite echter is dat geen rustdag in de zin van wat God de Vader er mee bedopeld, maar een economisch noodzakelijke dag, om "de slaven" van Satan rust te gunnen van hun werk.Waar geen wet is is geen oordeel, zoals we ook in onze eigen Nederland wel eens mee hebben gemaakt, in een enkel geval. Mensen die iets hadden gedan, dat feitelijk niet wenselijk was, konden niet ge- of veroordeeld worden, odat de Grondwet niet heeft voorzien in zo'n specifiek geval.

We hebben dus nu gezien dat de mensen die tot Satans Rijk willen behoren (het Grote Babylon) NIET geoordeeld kunnen worden en dus ook NIET in Gods Koninkrijk kunnen vertoeven. Ze zouden zich er ONGELUKKIG voelen.

Zij die wél in Gods Koninkrijk (het gehele onmetelijke Universum) willen wonen, BEREIDEN zich voor, door datgene wat ONDER GODS GRONDWET valt. De decaloog, de geboden, inclusief diens geheiligde rustdag de Sabbat. Zij zijn, door het onderhouden van die Hemelse Griondwet reeds inwoners van Gods Koninkrijk, dus BIJWONERS in Babylon. Zin zullen VERVOLGD worden, omdat zij NIET onder Satans wet (kunnen) vallen en ook NIET geoordeeld kunnen worden door Satan. Zij kunenn en mogen geen DEEL hebben aan Satans Koninkrijk. Jezus zal Zijn volgelingen VERZEGELEN met Zijn Zegel (de Sabbat) gekoppeld aan het Heiligdom in de Hemel.

Evenzo dus is het ONMOGELIJK dat Satans kinderen -dus- deel kunnen uitmaken van Gods Koninkrijk.

Jezus' Rijk wordt opgericht door Zijn Geest (en niet door geweld)
Satans rijk wordt opgericht door geweld zowel fysiek als geestelijk

Wat is nu dan de reden waarom God de Vader heeft besloten 2 opstandingen te laten plaats vinden.

Zoals we in Matt 27 zagen, gaf de Hemelse Vader al een bewijs van Zijn lamacht. Nota bene miden in het Rijk van Satan, liet hij Jezus uit de dood oprijzen samen met diegene, die Hem navolgden.

Satan is NIET in STAAT dat te doen. Daarom verzon Satan een list.
Hij liet zijn Geestelijke "zoon" die op de zeven heuvelen woont, "verwonden" alsof zijn macht ten einde was. Zij die Christus navolgden dachten dat Satans macht (geestelijk) voorbij was. Joden, waren Napoleon dankbaar dat er een einde kwam aan de wereldse macht van het Vaticaan (1798). Echter "het 1e beest" genas van zijn wonde.
Waar Jezus dus uit de dood opstond, en de wet en de geboden nergens "aan het kruis waren genageld", herstelde de religieuze macht van het Vaticaan zich weer in de wereld e werd in 1929 dat hertsel van "die gewonde" geestelijke macht van Satan weer in volle glorie hersteld; door Mussolini (!).

Beide machten: Jezus en Satan strijden dus -nog steeds- maar de strijd is reeds beslecht. In Openbaringen vinden we de 3 engelen boodschap (bestemd voor de Christengemeente) met de mededeling, dat deze wereld reeds verloren is: Gevallen, gevallen is het Grote Babylon.

Waarom is de aarde geheel leeg en wonen er GEEN mensen meer op deze aarde en waarom is Satan dan ALLEEN op aarde om OVER ZIJN ZONDE na te denken. immers zij hebben elkaar uitgemoord en de vogels hebben gegeten van het vlees van de zondaren. Satan zegt: In het kwaad zijn we één, maar onderlingen bestrijden we elkaar. Ik mag veronderstellen KV dat je hier van, de dagelijkse bewijzen om je heen ziet. De USA (en Rome)
besturen dit proces. Als regeringsleiders zowel bij de Government van de USA én de Paus om raad gaan en hun wijsheden als fundament van hun politiek-economische besluiten toepassen, dan kan het niet anders dan dat beide Wereldmachten -ook- geweld rechtvaardigen om die doelen te bereiken. Immers als de Paus een ander evangelie zou verkondigen, dan zou -logischerwijs- ewr helemaal geen geweld zijn. Een aantal TV programma's waren in het verleden gewijd aan het fenomeen Paus-Vaticaan en regelgeving d.m.v. audienties van regeringsvertegenwoordigers bij de Paus. Reagan is
één van de voorbeelden, die in ...oktober 1987 in de bibliothek van het Vaticaan met de Paus oplossingen besprak, om een einde te maken aan het communisme in Polen. we kennen allemaal de "plotseling snelle' ontwikkelinmgen van een Lech Walesa, wiens naam altijd verkeerd werd uitgesproken op de TV.


Zo zullen dus Verlosten, IN het Hemelse Jurzalem door de negelen en Jezus in die 1000 jaren "gelouterd" worden. Ze hebben het geloof in Jezus aangenomen en Zijn gerechtigheid als fundament voor hun Eeuwige leven geaccepteerd. "Wetmatig" hebben ze zich verenigd met de Grondwet van het Hemelse Koninkrijk, dat er dus al is, vor de bewoonde werelden die we nog niet konden betreden (Job).
De verlosten worden gelouterd en bekend gemaakt met de redenen en motivaties WAAROM familieleden van hen niet in het Hemelse Jeruzalem aanwezig willen zijn. De gehele wereldse geschiedenis zal aan hun ogen nogmaals voorbij trekken. Zij zullen, vanuit de aangenomen Gerechtgiheid van Jezus, beseffen en begrijpen WAAROM God het kwaad heeft toegestaan.

Satan is "gebonden", dat betekent hij kan NIEMAND meer verleiden of misleiden, Satan kan niemand meer "vermoorden" geestelijk of fysiek.
DAAROM wonen er GEEN mensen meer op aarde. Immers dan zou de EERSTE opstanding tevergeefs zijn geweest en zou Mattheus 27 geen ENKELE (voorbeeld-)waarde hebben gehad, en zou in feite Jezus plus alle werk voor niets zijn geweest en Satan alsnog overwonnen hebben.

Net zoals de opstanding van Jezus een VOORBEELD voor de toenmalige wereld was m.b.t. haar zondigheid, zo zxal de eerste opstanding der doden, NADAT Jezus teruggekomen is, zoals Hij is heengegaan, een VOORBEELD voor zowel de verlosten als de verloren mensen (die dan leven) van de WAARHEID. DE WEG en het Leven: De uiteindelijke GERECHTIGHEID die zich dan in VOLLE GLORIE openbaart.

NIEMAND kan zich daarna verontschuldigen!

Mensen staan trouwens NIET OP UIT DE DOOD maar uit en SLAAP.

Als dus Jezus mét de verlosten en de engelen die in het Hemelse Jeruzalem wonen naar de aarde af daald, zal de Vader op een teken Jezus de mensen die de tweede opstanding smaken uit hun graven doen opstijgen.

IN HUN ONVOLMAAKTE ZONDIGE LICHAMEN ZULLEN ZIN ALS ZOMBIES, met AL HUN ZIEKTEN en GEBREKEN Satan zonder aarzelen (weer) volgen.

Satan, die dan ZICHTBAAR aanwezig is, zal dan in AL ZIJN vertwijfeling DENKENDE dat hij nog iets kan BEWERKSTELLIGEN, een AANVAL gaan voorbedreiden op die Stad, die dan boven de aarde zweeft. Met al zijn macht en de Staten die "VUUR UIT DE HEMEL konden laten komen" zal hij dan een laatste poging ondernemen. In GEESTELIJKE zin zal hij dan NOG PROBEREN de toekijkende INWONERS van het HEMELSE JERUZALEM proberen over te halen zich bij hem te voegen.

Maar DOOR DE 1000 JAAR loutering en BESEF van de zonden en het gevolg, zal GEEN ENKELE VERLOSTE meer terug willen naar de aarde: het Grote Babylon waarvan de structuur geheel en al verwoest is, een chaos NET ZO ALS de VERLOREN mensen (uit alle eeuwen) ook denken en doen.

Daarna zal een éénmalige totale vernietiging van vuur en zwavel, de aarde "gereinigd" worden en zullen we de zonde als "satof" zien wegwaaien de eeuwige DOOD tegemoet. De dood is dus in feite iets dat een eeuwig karakter met zich meedraagt. In deze wereld wordt dus een onjuiste voorstelling gegeven m.b.t. dood en slaap.

Nadat ALLE verlosten ook GETUIGEN zijn geweest dat ALLES dat tot het zondige behoorde, VERNIETIGD IS. Zal duidelijk zijn dat de ZONDE NOOIT MEER een kans zal hebben in het Hemelse Rijk van de Eeuwige!

Het Hemelse Jeruzalem zal dan nederdalen en zich vestigen in de nabijheid van de (huidige ) Olijfberg, die zal splijten. het Hemelse Jeruzalem zal dan HOOFDSTAD zijn van deze aarde, welke dan voledig deel zal uitymaken van het oneindige Rijk van God de Vader en de verlosten zullen dan toegang hebben tot de onmetelijke diepten en rijke werelden van een Eeuwige Vader.

Wel eens afgevraagd waarom Satan het rechtvaardigd dat er MILJOENEN Euro's VERSPILD worden aan Lucht- en ruimtevaart onderzoek, terwijl WIJ KUNNEN WETEN dat GEEN ENKELE WERELD bereikt zal kunnen worden, PAS NADAT deze AARDE verlost is van Satan en EERST toegevoegd moet worden tot het Zondeloze Rijk van God de Vader.

Gebruikersavatar
Charity
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 jun 2003 20:06

Berichtdoor Charity » 15 jul 2003 11:04

Misschien is niet iedereen mee eens, maar ik heb pas een film gezien die ging over deze dingen. Dus dat 'christenen opgenomen worden in de hemel' mensen die achter blijven gaan geloven. Maar hier stopt het. (jammer genoeg weet ik nooit de titels van filmen die ik zie) Zelf geloof ik dat je die duizend jaren letterlijk moet nemen en dat satan daarna los komt en je dan kan zien wie er bij God hoort en wie niet. (Aan de vruchten kent men de boom)

Ik vind het gewoon een fijne gedachte dat mensen die nog niet geloven nog een kans krijgen om te geloven. Want dan zal echt iedereen van God/Jezus weten want Hij zal regeren. Hoe dat zal zijn? Ik weet het niet, de discipelen dachten eerst ook dat het op de aarde was. Misschien is het in de hemel. Maar het lijkt me wel Gaaf.

Boudewijn

1000 jarig rijk e.d.

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 11:38

Zo is het Charty

007
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2002 15:10

Berichtdoor 007 » 17 jul 2003 10:02

Gods Koninkrijk komt hier op aarde. Het Koninkrijk Gods is; Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest.
Mat 6
Laat Uw Koninkrijk (Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest) komen, Uw wil geschiede, .gelijk in de hemel alzo ook op aarde
Dus niet: "stil maar wacht maar alles wordt nieuw"! Dat is nu juist wat satan wil, stilzitten, wachten en niets doen.
Gods plan is zijn regering te vestigen hier op aarde. Gods plan is niet dat wij elke zondag vroom in de kerk zitten, maar de kracht van Jezus uit te dragen/ Zijn Koninkrijk vestigen/Zijn Koninkrijk laten manifesteren door ons heen! Wij Christenen zijn de poorten van het Koninkrijk Gods.
Religiëusiteit is de grootste vijand van God.

Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest, dat is het Koninkrijk Gods.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron