bekeerd of leef je nog onbekeerd?
dit is een zeer persoonlijke discussie.
Maar het leek mij eens goed hoe jullie daar over dachten.
Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:bekeerd of leef je nog onbekeerd?
regenboog schreef:Ik heb altijd een hekel aan het woord 'bekeerd'
Bij ons in de kerk is dat altijd iets waar heel moeilijk over gedaan word en ik ken maar een paar jongeren bij ons in de kerk die durven zeggen dat ze bekeerd zijn. Maar meestal is dat niet iets waar je zomaar over praat, er word van uitgegaan dat bijna iedereen onbekeerd is. Tenzij je een verschrikkelijk krachtdadige bekering hebt meegemaakt.
Wat mijzelf betreft: Ja ik ben bekeerd. En toch vind ik het ontzettend moeilijk om er over te praten.
Willen jullie daarom voor me bidden? Ik ga morgen Dabarwerk doen.
Evelien schreef:bekeerd of leef je nog onbekeerd?
regenboog schreef:Ik heb altijd een hekel aan het woord 'bekeerd'
Bij ons in de kerk is dat altijd iets waar heel moeilijk over gedaan word en ik ken maar een paar jongeren bij ons in de kerk die durven zeggen dat ze bekeerd zijn. Maar meestal is dat niet iets waar je zomaar over praat, er word van uitgegaan dat bijna iedereen onbekeerd is. Tenzij je een verschrikkelijk krachtdadige bekering hebt meegemaakt.
Wat mijzelf betreft: Ja ik ben bekeerd. En toch vind ik het ontzettend moeilijk om er over te praten.
Willen jullie daarom voor me bidden? Ik ga morgen Dabarwerk doen.
joris schreef:Ik hou meer van het woord wedergeboren. Ik ben wedergeobren, wnat ik mag weten dat ik aan het kruis van christus ben gestorven en in Hem ben begraven en opgestaan tot ee nieuw leven: wedergeboren dus.
Maar ook als wedergeboren mens val ik regelmatig in zonden en moet ik mij weer bekeren.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten