Ben jij bekeerd of leef je nog onbekeerd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Ben jij bekeerd of leef je nog onbekeerd?

Berichtdoor Evelien » 16 jul 2004 14:07

bekeerd of leef je nog onbekeerd?

dit is een zeer persoonlijke discussie.

Maar het leek mij eens goed hoe jullie daar over dachten.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 jul 2004 14:10

Als je met deze vraag mensen aan het denken wilt zetten, dan is dat goed.

Maar hoe kun je hierover nu discussiëren?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jul 2004 14:14

Is het dan om te schamen als je bekeerd ben? het lijkt mij niet.

Want als je mag weten dat je bekeerd ben dan zou je toch ook het liefste willen dan over God vertellen dat Hij een Vader voor je wil zijn?

Het is vrij om ieder zijn verhaal te vertellen.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 jul 2004 14:18

Nee, je hoeft je niet te schamen.

Je vraagt echter niet naar de bekeringsverhalen van mensen, maar je stelt de vraag of ze bekeerd zijn of niet. Da's wel ff wat anders.

Dus, wat is nu eigenlijk je bedoeling?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 14:23

Ik ben bekeerd, maar wat wil je daarmee doen dan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jul 2004 14:27

Lalage schreef:Ik ben bekeerd, maar wat wil je daarmee doen dan?

Want als je mag weten dat je bekeerd ben dan zou je toch ook het liefste willen dan over God vertellen dat Hij een Vader voor je wil zijn?

Het is vrij om ieder zijn verhaal te vertellen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2004 14:31

Ik ben ook bekeerd.

Ben christelijk opgevoed maar het ging me steeds minder doen... Kerkgang was een gewoonte, bidden ff wat afraffelen... en in discussies vertelde ik wat me altijd met de paplepel was ingegoten en ik leefde niet echt christelijk (blowen, drinken, met vrienden lekker schuine moppen toppen etc.).... na een bezoek aan jeugddienst Kingsize ben ik wakker geschud en weer gaan inzien hoe tof geloven is en hoe fantastisch God is. Vervolgens ben ik gegroeid in mijn geloof en mijn relatie met God. Ik ga weer met plezier naar de kerk en ben nu actief in Kingsize en GODfashion in de hoop dat het anderen net zo mag veranderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Petertje
Sergeant
Sergeant

Re: Ben jij...

Berichtdoor Petertje » 16 jul 2004 14:55

Evelien schreef:bekeerd of leef je nog onbekeerd?

Wat is het allerbelangrijkste in je leven? Dat je zeker weet dat je een kind van God bent. Dus ja, bekeerd of onbekeerd. Als je bekeert bent dan wil je met anderen uit 'het gezin van God' over de grote daden Gods spreken. Wie Hij is voor je, wat Hij betekent voor je.
En mijn antwoord op je vraag is: ja, ik ben bekeerd

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 14:56

ow ok
Nou ik zat in groep 7 en ik werd gepest. Gelukkig had ik een goede vriendin die me vertelde dat ik Jezus kon vragen om in mijn hart te komen. Dat heb ik toen gedaan. Maar waarschijnlijk bad ik daarvoor ook al. Mijn ouders hebben me door het boekje Schatgraven geleerd om bijbel te lezen en dat deed ik elke avond voor ik ging slapen en ik bad er ook bij. In de tijd dat ik het ergste gepest werd, in groep 7 en 8, had ik God gewoon ontzettend hard nodig. Hij heeft me er doorheen gesleept. Ik was Hem ook ontzettend dankbaar dat ik op de middelbare school redelijk normaal behandeld werd door mijn klasgenoten. Ik was wel een beetje raar, omdat ik de enige christen was, iig de enige die er voor uit kwam. Maar daardoor heb ik wel goede gesprekken gehad en dat heeft me gevormd. Ze hadden respect voor me, omdat ik ergens voor stond en over veel dingen een mening had die ik ook kon onderbouwen.

Ik ben nog steeds christen, het gaat met pieken en dalen, maar Jezus is het belangrijkste in mijn leven. Daarom heb ik ook belijdenis gedaan.

Ik praat trouwens erg graag over wat God voor mij heeft gedaan, ook met niet-christenen, al is dat vaak wel lastig.

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 16 jul 2004 16:18

Ik heb altijd een hekel aan het woord 'bekeerd'
Bij ons in de kerk is dat altijd iets waar heel moeilijk over gedaan word en ik ken maar een paar jongeren bij ons in de kerk die durven zeggen dat ze bekeerd zijn. Maar meestal is dat niet iets waar je zomaar over praat, er word van uitgegaan dat bijna iedereen onbekeerd is. Tenzij je een verschrikkelijk krachtdadige bekering hebt meegemaakt.

Wat mijzelf betreft: Ja ik ben bekeerd. En toch vind ik het ontzettend moeilijk om er over te praten.

Willen jullie daarom voor me bidden? Ik ga morgen Dabarwerk doen.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 17:12

regenboog schreef:Ik heb altijd een hekel aan het woord 'bekeerd'
Bij ons in de kerk is dat altijd iets waar heel moeilijk over gedaan word en ik ken maar een paar jongeren bij ons in de kerk die durven zeggen dat ze bekeerd zijn. Maar meestal is dat niet iets waar je zomaar over praat, er word van uitgegaan dat bijna iedereen onbekeerd is. Tenzij je een verschrikkelijk krachtdadige bekering hebt meegemaakt.

Wat mijzelf betreft: Ja ik ben bekeerd. En toch vind ik het ontzettend moeilijk om er over te praten.

Mensen die zeggen dat je het licht moet hebben gezien (of zoiets :arrow: krachtdadige bekering dus), mogen mij eens uitleggen waar dat in de Bijbel staat. Dat heeft nog niemand mij kunnen vertellen, zelfs de meest geleerde personen nog niet.

Erover praten kan inderdaad moeilijk zijn. Bid God om de woorden en de kracht op de momenten dat je het nodig hebt!

Veel zegen en succes met je Dabarwerk!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Ben jij...

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 17:19

Evelien schreef:bekeerd of leef je nog onbekeerd?

Al gaat het met veel vallen en opstaan (meer vallen dan opstaan trouwens.. :( ), toch mag ik Gods kind zijn. Bekeerd dus.

En hoe staat de topic-schrijfster zelf hier tegenover..? :wink:.

Kan me trouwens best voorstellen dat het moeilijk is voor mensen om erover te praten. Als je dat niet hebt meegekregen van huis uit, of omdat je ouders zelf twijfelen, ofwel dat er in je kerk erg moeilijk over gedaan wordt kan het lastig zijn.

Goed dat deze discussie hier ook wordt opgezet. Met elkaar eens nadenken hierover is erg goed! Nu alleen maar hopen dat er geen moderators van OSW hier zitten onder een andere naam, want dan is de discussie erg snel afgelopen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

joris

Berichtdoor joris » 18 jul 2004 22:05

Deze discussie sluit mooi aan bij die andere over: wat betekent geloof en je zult behouden worden.

Jezus vraagt ons geloof. En hij vraagt bekering. Waarom zou je je bekeren tot iets wat je niet gelooft? Trouwens, je bekeert je niet tot iets, maar van iets. Dus je bekeert je van je oude levenswandel. Waarom? omdat je tot de overtuiging bent gekomen dat je fout zat. dus bekeren doe je alleen als je God kent.
Als je God kent, en je wilt naar zijn wil leven, ben je dan bekeerd? Lijkt me logisch.

Ik hou meer van het woord wedergeboren. Ik ben wedergeobren, wnat ik mag weten dat ik aan het kruis van christus ben gestorven en in Hem ben begraven en opgestaan tot ee nieuw leven: wedergeboren dus.
Maar ook als wedergeboren mens val ik regelmatig in zonden en moet ik mij weer bekeren.

De vraag en de moeilijkheid over ben je bekeerd is een heel foute toestand. Die komt van mensen die anderen mensen graag onder de duim willen houden. (nu heb ik het dus niet over de topic opener)Het gaat er om dat we JEzus volgen, doe dat en zoek een kerk waar je God kunt loven en prijzen en Hem beter kunt leren kennen. Doe dat niet in een kerk waar je alleen de kerk beter leert kennen en waar je aan regels en voorwaarden moet voldoen. Blijf bij de bijbel. Das al moeilijk genoeg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jul 2004 22:42

regenboog schreef:Ik heb altijd een hekel aan het woord 'bekeerd'

misschien is dit iets voor je om te lezen:

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... kot13.html

Sterkte met alles.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2004 10:58

joris schreef:Ik hou meer van het woord wedergeboren. Ik ben wedergeobren, wnat ik mag weten dat ik aan het kruis van christus ben gestorven en in Hem ben begraven en opgestaan tot ee nieuw leven: wedergeboren dus.
Maar ook als wedergeboren mens val ik regelmatig in zonden en moet ik mij weer bekeren.

Ik denk dat ik me hierbij ook beter kan aansluiten. Toen ik zo postte dat ik bekeerd was, dacht ik erbij: maar er zijn genoeg zondes die ik nog steeds doe, bewust of onbewust! Ik moet me elke keer weer bekeren.

Terug naar “Archief”