In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....
Moderator: Moderafo's
Christa schreef:Lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GG hier niet mee in zal stemmen, maar ik zal het zeker doen... De kerkmuren zullen dan eindelijk wegvallen. Er is tenslotte maar 1 Kerk. WE zijn een in Christus. Laten we niet kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten.
Motormuis schreef:Christa schreef:Lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GG hier niet mee in zal stemmen, maar ik zal het zeker doen... De kerkmuren zullen dan eindelijk wegvallen. Er is tenslotte maar 1 Kerk. WE zijn een in Christus. Laten we niet kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten.
Kom op zeg, wat een oecumenisch geneuzel. Verschillen zijn er en die verschillen moet je handhaven.
Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....
Race406 schreef:Motormuis schreef:Christa schreef:Lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GG hier niet mee in zal stemmen, maar ik zal het zeker doen... De kerkmuren zullen dan eindelijk wegvallen. Er is tenslotte maar 1 Kerk. WE zijn een in Christus. Laten we niet kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten.
Kom op zeg, wat een oecumenisch geneuzel. Verschillen zijn er en die verschillen moet je handhaven.
Oei.... Wordt lastig samenspreken met jou als afvaardiging van de GG..![]()
![]()
![]()
Wil je die verbonden al uitbreiden, of nog steeds niet...
Race406 schreef:Motormuis schreef:Christa schreef:Lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GG hier niet mee in zal stemmen, maar ik zal het zeker doen... De kerkmuren zullen dan eindelijk wegvallen. Er is tenslotte maar 1 Kerk. WE zijn een in Christus. Laten we niet kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten.
![]()
![]()
Yael schreef:Helemaal tegen, hebben we straks ds hakvoort op de kansel(geintjuh) dr zit wel wat in, maar denk niet dat het zal gebeuren dominees uit de gg mogen toch ook niet buiten de gg preken?
Motormuis schreef:Tsjonge jonge, leek......
Waar baseer je dat nou weer op? Kijk, met zo'n opstelling komen we er nooit he. En laat het verleden met dominee Hakvoort nou eens varen. Richt je op de toekomst. Jij met je 20 jaren mag helemaal niet met het verleden bezig zijn man
Yael schreef:Ik ben cgk-er maar over de 2 of 3 verbondenleer maak me niet meer druk. (heb ik wel gedaan or door die kerkscheuring bij ons.)
Maar persoonlijk zie ik het als uitvloeisel van de vervangingsleer waarin geen plaats is voor Israel.
Motormuis schreef:Race406 schreef:Motormuis schreef:Christa schreef:Lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GG hier niet mee in zal stemmen, maar ik zal het zeker doen... De kerkmuren zullen dan eindelijk wegvallen. Er is tenslotte maar 1 Kerk. WE zijn een in Christus. Laten we niet kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten.
![]()
![]()
Heeeeee, je dwaalt af, begin je weer over verbonden![]()
![]()
Maar eh, nee, dank u, 2 is genoeg![]()
Ik wil wel samen met de CGK, maar vrees dat een heel deel vanut CGK en GG dit niet wil. Of zie ik dat verkeerd?
Links CGK zal huiveren, rechts GG zal beven. Maar ja, het is in ieder geval wel een ambitieus plan.
Race, wat doe jij vrijdag? Zullen we bij onze moderamen op de koffie gaan om onze plannen te bespreken?
Motormuis schreef:Die mag je ff uitleggen.....Wat zie je als uitvloeisel van de vervangingsleer en waarom?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten