Niet meer veilig in de kerk?!?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 23:15

PS: jij bent het zelf die wat aan geschiedenisles moet gaan doen.

Constantinus stuurde soldaten af op Christenen die zich verzetten tegen de wijziging van de Sabbat en de introductie van de 3-eenheid in etappes.

Ze werden vervolgens verbannen door Constantinus. En ze mochten pas terugkomen nadat alles door Constantinus was samengevoegd en uitgevoerd.

You can run, but you cannot hide! Of simpelweg in NL: je kan allemaal rookschermpjes opwerpen en halfslachtige beweringen doen, maar dan kom je bij mij van een zeer koude kermis thuis. Ik onderzoek heel breed en toets alles.

Josh

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 17 aug 2004 23:19

Josh schreef: Ik onderzoek heel breed en toets alles.

Josh


Ook de profetien van mevrouw White?

Groet Rene

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 23:30

Alles wat op mijn weg komt, toets ik. Ik weet niet precies wat haar 'profetieën' zijn. Zolang eea bijbels is, heb ik er geen bezwaar tegen. Maar dat geldt voor alles en iedereen die zich ter ere van GOD voor z'n naaste inzet.

Wat ik wel weet, is dat zij een kerk terugbracht naar bijbelse waarden. O.a. de Sabbat. En volgens mij geloofde zij in eerste instantie niet in de 3-eenheid..... Helaas is zij kennelijk overstag gegaan voor wat de onbijbelse-kerkwereld verlangt....

Josh

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 aug 2004 00:43

Josh schreef:Er is niets bijbels of christelijks aan de 3-eenheidleer.

Josh


1 Johannes 5:7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.

Hier spreekt de H. Schrift klare taal. De H. Drievuldigheid is Bijbels.

Gloria Patri, Fili et Spirtui Sancto!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 00:50

1 Johannes 2:1

We hebben bij GOD iemand die voor ons pleit: de Zoon van GOD Jezus Christus!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 aug 2004 00:53

Ja en wat wil je daarmee zeggen? Jouw laatste opmerking raakt kant nog wal. Ze zegt niets over de H. Drievuldigheid.

Bevrijd jezelf nou eens van die sectarische tunnelblik en kijk eens om je heen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 18 aug 2004 07:33

Josh schreef:PS: jij bent het zelf die wat aan geschiedenisles moet gaan doen.

Constantinus stuurde soldaten af op Christenen die zich verzetten tegen de wijziging van de Sabbat en de introductie van de 3-eenheid in etappes.

Josh ik noemde namen van mensen die al ver voor Constantijn de zondag als Dag des Heeren vierde (Ja mensen uit het begin van de tweede eeuw), verder noemde ik namen van mensen die al ver voor Constantijn over de drie-eenheid schreven. Dat Constantijn geen lievertje was weet ik wel. Maar de dogmas werden niet door hem bepaald. hij had geen stem. Als er een besluit was genomen was hij wel eens zo attent om hard tekeer te gaan tegen mensen die zich niet aan deze besluiten hielden.

Ze werden vervolgens verbannen door Constantinus. En ze mochten pas terugkomen nadat alles door Constantinus was samengevoegd en uitgevoerd.


Volgens mij werd niet zo lang na Nicea Athanasius (de belangrijkste verdediger van de leer van de drie-eenheid verbannen), Bij het concilie van Nicea waren weinig mensen betrokken die lichamelijk compleet waren omdat ze niet ver daarvoor vervolgingen hadden doorstaan en ook martelingen. Zouden deze zelfde mensen nu terugschrikken voor een keizer die ze in het openbaar weinig kan maken?

You can run, but you cannot hide! Of simpelweg in NL: je kan allemaal rookschermpjes opwerpen en halfslachtige beweringen doen, maar dan kom je bij mij van een zeer koude kermis thuis. Ik onderzoek heel breed en toets alles.


Dat is mooi dat je dat doet, maar volgens wat ik onderzoek lever je slecht onderzoek en gebruik je slechte toetsen als dit je conclusies zijn. Wat ik doe heeft niets met rookschermpjes te maken. Het is meer om aan te tonen dat je kletst. Of in ieder geval beter over kerkgeschiedenis kunt zwijgen.

Op zich zou onderzoek een garantie moeten zijn dat discussie mogelijk is. Maar ik heb het idee dat je vrij selectief bent in waar je op reageert, vrij selectief in de bronnen die je gebruikt en voortdurend met ad-hominum argumenten komt (dat is toch niet nodig als je toch gelijk hebt?)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 18 aug 2004 07:42

Josh schreef:Niet alles wat door de RK-kerk is gecannoniseerd is van God. En dat weet jij donders goed! Verberg je maar achter kerkleer en degenen die die leer verdedigen en naar buiten brengen als 'christelijk'.


Voor zover ik weet verschuil ik me niet achter de kerkleer, jij bent het die met onjuiste kerkgeschiedenis-informatie naar buiten kwam. In de topic over drie-eenheid heb ik wat redenen aangegeven waarom ik daarin geloof. Ik ben inderdaad door de kerk op het spoor van de drie-eenheid gebracht. Ik durf niet te beweren dat ik het zelf zo geformuleerd zou hebben als het nog niet gedaan was voordat ik geboren werd. Maar ik zie dit nu wel als volkomen Bijbels en iets waarbinnen zaken op zijn plaats vallen in de Bijbel, zaken die dat zonder deze drie-eenheid niet doen.

Ga vooral niet GOD en Gods Woord als uitgangspunt nemen. Zonder doop en Geestesdoop zou je trouwens sowieso al niets kunnen. En dat je op dat gebied een groot gat hebt, blijkt overduidelijk uit wat je verdedigt en ook met welke middelen je dat verdedigt.


Begint nu ook de discussie over de doop weer. Godzijdank ben ik gedoopt ook in de Naam van de Heilige Geest. Kun je me aangeven waar ik oneigenlijke argumenten heb gebruikt? Waar ik probeer te argumenteren door volledige intimidatie? Je roept nu wat dingen, waarover ik me van geen schuld bewust bent.

Toch wens ik je Gods Zegen toe. Wellicht dat de Heilige Geest dit moment heeft gekozen om met je aan de slag te gaan. Ga onderzoeken en toetsen.


Dank voor de wens.

En niet de Bijbel aan de kerkleer, maar de kerkleer aan de Bijbel. En vraag GOD daarbij om hulp.


Het blijft een vreemde wereld, op het ene forum krijg ik het verwijt naar mijn hoofd de kerkleer te negeren en zelf steeds het wiel weer te willen uitvinden door terug te vragen naar Bijbelse onderbouwing, op dit forum krijg ik het verwijt dat ik de kerkleer bovenaan stel.

Maar zou het heel misschien mogelijk zijn dat jij de Bijbel verkeerd uitlegt en dat ik mijn mening op de Bijbel baseer, maar tot een andere conclusie kom dan jij?
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jacobH
Kapitein
Kapitein
Berichten: 869
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:58

Berichtdoor jacobH » 18 aug 2004 11:13

ik mag dan door velen vermoeiend worden gevonden. Maar van josh kan ik nog iets leren :roll:
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 aug 2004 01:37

Waarin je gelijk hebt, Jacob

*schenkt weer thee in*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten