Niet meer veilig in de kerk?!?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 16 aug 2004 22:45

Waarnemer... fundamenten, kiezen voor dat fundament en handelen en veranderen naar dat fundament bepalen welke vrucht je zal zijn... Een kind van GOD of een kind van de wereld.

Hoe je aldus zal zijn komt dus tot uiting door de keuze voor je fundamenten en of die bijbels zijn of niet.

Onbijbelse RK-leer en aanverwante-, verwaterde leer (Hervormden etc) kan dus niet leiden tot een vrucht van GOD.

Drie-eenheid-leer is ook niet bijbels, maar een uitvinding van de RK-kerk in de 4-de eeuw van Constantinus: 3-ene-zonnegodaanbidder tot zijn dood!!!

Je fundamenten en de keuze voor die fundamenten bepalen wat je zal zijn. De rest is daarvan slechts een afgeleide.

Josh :!:

caprice

Berichtdoor caprice » 17 aug 2004 05:19

Josh schreef:Klaas...als jij geen antwoord geeft op mijn vraag en daarmee aangeeft dat je je kerk, kerleer en kersamensmeltingen goedkeurt en zo verder wilt gaan....dan ben jij niet oprecht en ook geen Christen...; Dan ben je een kind van de afgodische wereld.

:(

Is het wel christelijk om de staat van een ander te beoordelen of hij in Christus is of niet?


Josh schreef:Drie-eenheid-leer is ook niet bijbels, maar een uitvinding van de RK-kerk in de 4-de eeuw van Constantinus: 3-ene-zonnegodaanbidder tot zijn dood!!!

Je fundamenten en de keuze voor die fundamenten bepalen wat je zal zijn. De rest is daarvan slechts een afgeleide.

Josh :!:

De huidige Roomse kerk heeft betere tijden gekend toen al die dwalingen er nog niet ingeslopen waren. Hij is niet van het begin af verkeerd geweest! Waarom is God geen drieënig God? Omdat je niet kunt begrijpen dat 3 1 God zijn?
God de Vader
God de Zoon
God de Heilige Geest.
Ze komen allemaal duidelijk in Gods Woord openbaar.

Ik dacht overigens dat er stond: 'Aan de vruchten zult gij ze kennen.'.
Niet: 'Aan de fundamenten en hun keuze van hun fundamenten zult gij ze kennen.'

Het enige Fundament is Christus. Waar jij het over hebt (meervoud) weet ik niet, maar volgens mij bedoel je dat niet eens. Wie niet op de Rots bouwt, bouwt op het zand.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 09:09

Sorry Caprice,
Maar de Bijbel vertelt dat:

* Jezus de Zoon van GOD is
* Jezus de deur naar GOD is (niet de deur naar zichzelf dus!)
* Jezus de Middelaar tussen GOD en de mens is (niet tussen zichzelf en de mens)
* Jezus een troon naast die van GOD krijgt
* Jezus geschapen werd door GOD voordat de Schepping plaatsvond
* Jezus naar het evenbeeld van GOD werd geschapen
* Jezus macht van GOD ontving
* Jezus -het Lam Gods- uit handen van GOD op de troon de boekrol ontvangt
* Jezus na de wederkomst de macht en zijn koninkrijk zal teruggeven aan GOD (en niet aan zichzelf dus, want dat zou onzin zijn!)


Kortom: Jezus is de eniggeboren Zoon van GOD; hij is niet GOD dus!


1 Cor 8:5-6 zegt duidelijk:
Er is maar één GOD (de Vader) én er is één Heer; Jezus.

Ook zegt de Bijbel: wie de Zoon loochent, loochent GOD die hem zond!

Een mooi en duidelijke tabel+Bijbelteksten hierover (echt tof!):
http://www.sign2God.com/folders/God-Jezus/God-Jezus.html

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 09:18

Josh schreef:Sorry Caprice,
Maar de Bijbel vertelt dat:

* Jezus de Zoon van GOD is
* Jezus de deur naar GOD is (niet de deur naar zichzelf dus!)
* Jezus de Middelaar tussen GOD en de mens is (niet tussen zichzelf en de mens)
* Jezus een troon naast die van GOD krijgt
* Jezus geschapen werd door GOD voordat de Schepping plaatsvond
* Jezus naar het evenbeeld van GOD werd geschapen
* Jezus macht van GOD ontving
* Jezus -het Lam Gods- uit handen van GOD op de troon de boekrol ontvangt
* Jezus na de wederkomst de macht en zijn koninkrijk zal teruggeven aan GOD (en niet aan zichzelf dus, want dat zou onzin zijn!)


Kortom: Jezus is de eniggeboren Zoon van GOD; hij is niet GOD dus!


1 Cor 8:5-6 zegt duidelijk:
Er is maar één GOD (de Vader) én er is één Heer; Jezus.

Ook zegt de Bijbel: wie de Zoon loochent, loochent GOD die hem zond!

Een mooi en duidelijke tabel+Bijbelteksten hierover (echt tof!):
http://www.sign2God.com/folders/God-Jezus/God-Jezus.html


't Is tof voor mensen die sekten bestuderen ja.

Wie de Zoon loochent, loochent ook de Vader, en dat doe je als de Zoon niet erkent als Zoon van God. Dus is Hij ook echt God.

1 Joh. 2:23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.


Vader en Zoon zijn van hetzelfde Wezen.

Ik denk dat de moderators nog eens goed na moeten denken hoe we op dit forum met mensen om moeten gaan die de Drieeenheid loochenen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 09:40

Vader en Zoon zijn van hetzelfde Wezen. Ik denk dat de moderators nog eens goed na moeten denken hoe we op dit forum met mensen om moeten gaan die de Drieeenheid loochenen


Nee Elbert; Jezus is de eniggeboren Zoon van GOD zegt de Bijbel, dus Jezus komt voort uit GOD. De Bijbel zegt dat Jezus is ontsproten aan de Geest van GOD VOORDAT de Schepping begon.

Jezus ontving een gestalte gelijkend aan dat van GOD, maar Jezus legde deze gestalte af en werd uit de Geest van GOD en de mens Maria geboren om zo de band tussen GOD -zijn vader- en de mens te herstellen.

De Bijbel is uitgangspunt; niet kerkleer en zeker geen kerkleer die de Bijbel en de Zoon loochenen!

Josh

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 17 aug 2004 09:45

Ik heb toch een vraagje over de drie eenheid? (ik verwerp deze niet, ik vind het alleen niet helemaal duidelijk) Als Jezus God is, waarom bidde hij dat tot zichzelf? En toen Jezus aan het kruis hing, waarom vroeg hij toe, Vader, Vader, waarom hebt gij mij verlaten? Nogmaals ik verwerp de drie eenheid niet, alleen ik begrijp het niet. Ik weet dat er in de bijbel diverse tekstplaatsen zijn waaruit naar voren komt dat Jezus God is, maar toch mijn vragen. Het lijkt me trouwens zinvol om niet meer te discuseren met mensen als Josh en Boudewijn. Het zijn mensen die een sekte aanhangen, en volledig van zichzelf ovetuigd zijn. Zij hangen een duidelijk niet bijbelse leer (E.G. White leer) aan en willen het ons verwijten.

Groet Rene

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 09:46

1 Johannes 2:22 Wie is een leugenaar indien niet hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de Antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Johannes 12:49 Want ik heb niet op eigen gezag gesproken; de Vader die mij gezonden heeft, heeft mij opgedragen wat ik zeggen moet,


Laat het duidelijk zijn: Je dient zowel GOD als de Zoon van GOD te belijden.

Jezus zegt tevens zelf, dat hij door GOD -zijn vader- gezonden is en niet op eigen gezag spreekt!!!!!!!!

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 09:50

Renee, ik ben een bijbels Christen; net als de Apostelen leef ik door en van het woord. En citeren uit de Bijbel en de verbanden ertussen laat ik zien aan ieder die dat wil lezen. En iedereen die dat doet en het woord in Waarheid en Gerechtigheid tot zich neemt, is een kind van GOD.

Zou jij dat ook niet beter doen?????

Rene....bij welke 'kerk' hoorden de Apostelen eigenlijk?!

:idea:

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 10:06

Rene Z schreef:Ik heb toch een vraagje over de drie eenheid? (ik verwerp deze niet, ik vind het alleen niet helemaal duidelijk) Als Jezus God is, waarom bidde hij dat tot zichzelf? En toen Jezus aan het kruis hing, waarom vroeg hij toe, Vader, Vader, waarom hebt gij mij verlaten? Nogmaals ik verwerp de drie eenheid niet, alleen ik begrijp het niet. Ik weet dat er in de bijbel diverse tekstplaatsen zijn waaruit naar voren komt dat Jezus God is, maar toch mijn vragen. Het lijkt me trouwens zinvol om niet meer te discuseren met mensen als Josh en Boudewijn. Het zijn mensen die een sekte aanhangen, en volledig van zichzelf ovetuigd zijn. Zij hangen een duidelijk niet bijbelse leer (E.G. White leer) aan en willen het ons verwijten.

Groet Rene


Rene,

de Bijbel zegt dat de ene God zich in drie Personen openbaart: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. De Bijbel zegt niet dat Jezus tot Zichzelf bidt, maar tot Zijn Vader.

Het is verder niet zo dat wij alles over God kunnen begrijpen, dat geldt zeker voor de leer van de Drieeenheid. Het is ten diepste een mysterie dat we niet ten volle kunnen doorgronden. Het is wel zo dat de Bijbel zo over God (als Drieeenheid) spreekt en we spreken de Bijbel eerbiedig na.

Voor wat betreft het de uitroep van Jezus aan het kruis (Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten) geldt eigenlijk hetzelfde. Het is een mysterie, al zeggen de kanttekeningen het volgende over het Zich verlaten voelen door Jezus:

Namelijk onder den last van uw schikkelijken toorn tegen de zonden der mensen, zonder mij het gevoel van uwe gunst en hulp te laten genieten; Gal. 3:13. doch dit zijn gene woorden van wanhoop, dewijl Hij evenwel volkomenlijk op Hem betrouwd heeft, gelijk blijkt uit de worden mijn God. Zie ook hiervan Hebr. 5:7.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 10:09

Josh schreef:
Rene....bij welke 'kerk' hoorden de Apostelen eigenlijk?!



De heilige, katholieke (=algemene) christelijke (of Apostolische) Kerk.

Zie de 12 artikelen des geloofs.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 10:39

NEE Elbert. Kerken ontstonden pas vanaf de 4-de eeuw, dus er bestonden geen 'kerken' en zeker niet zoals jij ze benoemt; dat is pas van veel later.

Niet de samenkomst of organisatie van samenkomst is onderwerp, maar onze persoonlijke band met GOD door de Zoon van GOD. Jezus vraagt ons ook 'wat heb je voor mij gedaan'. Jezus vraagt niet 'wat heeft jouw kerk voor mij gedaan'.

Ook staat in Openbaringen 14:12 heel duidelijk, dat de kinderen van GOD in Jezus de Geboden van GOD houden én het geloof in Jezus hebben. En Jakobus 2:10 maakt hierbij nog hél duidelijk dat het over de Geboden van GOD gaat.... En kerken houden zich in structuur niet meer aan het 1e, 2e, 3e en 4e Gebod van GOD. Zondagsheiliging ipv Sabbatsheiliging, samengaan in oecumene met afgodendienaars die heiligenbeelden maken en andere goden dienen etc.

Kortom: de kerk is niet onderwerp, maar onze persoonlijke relatie met GOD door de Zoon van GOD.

Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 10:43

Renee Z: nogmaals:

Johannes 12:49 Want ik heb niet op eigen gezag gesproken; de Vader die mij gezonden heeft, heeft mij opgedragen wat ik zeggen moet,


Laat het duidelijk zijn: Je dient zowel GOD als de Zoon van GOD te belijden.

Jezus zegt tevens zelf, dat hij door GOD -zijn vader- gezonden is en niet op eigen gezag spreekt!!!!!!!!

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 17 aug 2004 10:50

Josh schreef:Renee Z: nogmaals:

Johannes 12:49 Want ik heb niet op eigen gezag gesproken; de Vader die mij gezonden heeft, heeft mij opgedragen wat ik zeggen moet,


Laat het duidelijk zijn: [b]Je dient zowel GOD als de Zoon van GOD te belijden.



Wie zegt dat ik dat niet doe?

Groet Rene

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 10:50

Josh schreef:NEE Elbert. Kerken ontstonden pas vanaf de 4-de eeuw, dus er bestonden geen 'kerken' en zeker niet zoals jij ze benoemt; dat is pas van veel later.

Niet de samenkomst of organisatie van samenkomst is onderwerp, maar onze persoonlijke band met GOD door de Zoon van GOD. Jezus vraagt ons ook 'wat heb je voor mij gedaan'. Jezus vraagt niet 'wat heeft jouw kerk voor mij gedaan'.

Ook staat in Openbaringen 14:12 heel duidelijk, dat de kinderen van GOD in Jezus de Geboden van GOD houden én het geloof in Jezus hebben. En Jakobus 2:10 maakt hierbij nog hél duidelijk dat het over de Geboden van GOD gaat.... En kerken houden zich in structuur niet meer aan het 1e, 2e, 3e en 4e Gebod van GOD. Zondagsheiliging ipv Sabbatsheiliging, samengaan in oecumene met afgodendienaars die heiligenbeelden maken en andere goden dienen etc.

Kortom: de kerk is niet onderwerp, maar onze persoonlijke relatie met GOD door de Zoon van GOD.

Josh


Josh, weet je wel wat het woord "kerk" betekent?

Het is afgeleid van het Griekse woord Curios. Curios betekent Heer. De kerk heeft dus de Heer als Hoofd. Een kerk is dus gemeente des Heeren.

Dus de kerk is niet pas in de 4e eeuw ontstaan, maar op de Pinksterdag in Handelingen 2 (en als je de gelovigen uit het oude testament erbij wil betrekken in Hebr. 11, dan is de kerk nog veel ouder).

Dus niet naar keizer Constantijn kijken voor waar de kerk vandaan komt, maar naar de Heer.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 10:52

Rene Z schreef:
Josh schreef:Renee Z: nogmaals:

Johannes 12:49 Want ik heb niet op eigen gezag gesproken; de Vader die mij gezonden heeft, heeft mij opgedragen wat ik zeggen moet,


Laat het duidelijk zijn: [b]Je dient zowel GOD als de Zoon van GOD te belijden.



Wie zegt dat ik dat niet doe?

Groet Rene


Josh, want hij vat die bijbelteksten op als 1+1=2.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten