eindtijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

eindtijd

Berichtdoor johannes1 » 14 sep 2002 18:16

. JANNEKE | 14.May.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
volgens mij is hier al eens een topic over geweest...Maar misschien goed om dit onderwerp weer eens aan te snijden. Vandaag had ik een presentatie van godsdienst, en daar heb ik dit ook gevraagd:

De moord op Pim Fortuyn, 11 september, de oorlogen in Israel ed, moorden op scholen en noem maar op...
Kunnen wij dit zien als tekenen der eindtijd???

Ik zal mijn mening ook gelijk geven, dan kunnen jullie daar lekker tegen in gaan...of juist niet;-)

Ik weet niet of dit specifiek tekenen van de eindtijd zijn.
Dit soort tekenen zijn er al vanuit de tijd van de Bijbel.
Ook heeft een dominee eens gezegd dat de tekenen van de eindtijd veel erger zullen zijn.
En je moet er gewoon klaar voor zijn...of het nou morgen of over 50 jaar is...
-----
I love abcD


——————————————————————————
2. OMEGA | 15.May.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Zie "Begin van het Einde".
-----
Fas est ab hoste doceri.


——————————————————————————
3. CYBERCURSE | 16.May.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Van mij mag er best een nieuw topic over dit onderwerp komen, mijne werd laatst ook al op slot gegooid ;)

Niet doen dus, we gaan gewoon een nieuwe discussie voeren!

Ikzelf zie de moord op Pim niet als een teken van de eindtijd. Er zijn vaak genoeg hooggeplaatste personen vermoord. Ik zie veel meer de toename van de techniek en alle mogelijkheden op verschillende gebieden als een teken van de eindtijd.. Kijk naar de ontwikkeling van de technologie, de uitvindingen die zich explosief ontwikkelen, de knal van de computerontwikkeling etc.

Wat ook een interessante (misschien ongepaste?) discussie zou zijn wat de antichrist is...
-----
You don't understand the words comin' out of my mouth!!


——————————————————————————
4. THE_MOSSAD | 21.Jun.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Wat ik als tekenen zie die de nadering van de eindtijd aanwijzen:
Wat NL betreft: de strijd tegen alles wat gefundeerd is. Dus een strijd tegen m.n. de Islam en het (orthodoxe) christendom. Algemeen geldende waarden en normen worden niet erkend. Hier je leven naar inrichten wordt als gek verklaard. En de minste manier van anderen hierop aanspreken wordt niet geaccepteerd.

Breder gezien vind ik de strijd van Islam tegen Israel/Jodendom en Christendom typerend. De Islam roept op de Joden uit te roeien en daarna de Christenen. Eerst de synagoge en daarna de kerk. Cybercurse had het over de antichrist, ik zie dit in de hele (fundamentalistische) Islam wereld.

Dat de tekenen van de eindtijd veel erger zullen zijn dan 11 sept, daar ben ik van overtuigd.
Maar denk niet alleen aan dat wereldwijde niveau. Denk bijvoorbeeld ook aan het voorstel binnen de politiek (D66) om moskees en kerken te controleren op wat er gezegd wordt. Hoe ver zijn we weg van christenvervolging? Of om het over de kerk(en) te hebben, wat is daar van te verwachten? In welk kerkverband/ kerkelijke gemeente is het geen hommelles? Ik acht de visie van verschillende oudvaders zeker niet onmogelijk, dat de Joden nog eens als evangelisten zullen dienen voor de heidenen. En dat terwijl wij de Joden tot jaloursheid moeten verwekken.
-----
America, don't worry ISRAEL is behind you!


——————————————————————————
5. GEERTJE | 20.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
[QUOTE]CLICK!ja janneke
er word in de bijbel vertelt dat we op de tekenen letten.
maar er staat dat de antichrist de aarde zal overheersen
zal god dan volgens de bijbel ingrijpen?wij weten dit niet .
dat weet hij alleen.zoals het er nu in de wereld voorstaat moeten we aan de weeen denken gelijk van een zwangere vrouw.het zal denk ik nog wel erger worden.
wat er nu gebeurd staat inderdaad ook in de bijbel beschreven.
-----
TELETUBBIES FOR PRESIDENTS!


——————————————————————————
6. THEKEIMPE | 21.Aug.2002 | MAIL | HOME | PROFILE | EDIT | DEL
——————————————————————————
Ik denk dat het heel moeilijk is om aan te wijzen wat nu precies de tekenen der tijden zijn. 500 jaar terug wezen mensen ook al van alles aan. Wel denk ik dat alle tekenen ons aansporen om bereid te zijn... Bereid om te sterven...
Wie weet duurt de wederkomst nog 1000 jaar? Wie weer rijdt er morgen een vrachtwagen over je heen?

Nog een site over de eindtijd:
http://www.babylonthegreatisfalling.net
PS. Ik neem de inhoud van deze site niet voor mijn rekening.


-----
Liefde doet leven
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 sep 2002 18:17

misschien is de wederkomst morgen al. en dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 14 sep 2002 23:34

Er moeten nog veel dingen gebeuren lijkt mij. Maar bij God is alles mogelijk, het zou ook in 3 dagen kunnen. Bijv. Antichrist, christenvervolgingen enzo...

Toch zal Hij komen als een dief in de nacht...

Gebruikersavatar
D
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor D » 15 sep 2002 16:40

Volgens mij is de eindtijd nog niet in zicht...als je in de Openbaringen leest van de vele tekenen....de twee profeten bijvoorbeeld. Op het moment dat die komen, dan zijn er nog vele dagen van de eindtijd. Wel lijkt het mij een vreselijke tijd om die tijd mee te maken.

Het gaat mij te ver dat er mensen zeggen dat de eindtijd al over drie dagen kan zijn. Het is natuurlijk wel mogelijk dat het dan het einde is van jezelf..maar de eindtijd zoals te lezen in de Openbaringen zal een langere tijd duren...waarvan het begin volgens mij nog niet aanwezig is.
AbcD

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 16 sep 2002 08:39

Maar, zoals TK hierboven al zegt, als er morgen een vrachtwagen over je heen rijdt, is het voor jou (of voor mij) ook eindtijd. Dan kan het nog zo lang duren voor de eindtijd begint, je hebt er helemaal nix meer aan.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
D
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor D » 17 sep 2002 19:44

Er moeten nog veel dingen gebeuren lijkt mij. Maar bij God is alles mogelijk, het zou ook in 3 dagen kunnen. Bijv. Antichrist, christenvervolgingen enzo...

Toch zal Hij komen als een dief in de nacht...

misschien is de wederkomst morgen al. en dan?

Toch nog even naar aanleiding van bovenstaande reacties...

Openbaringen 11 (De twee getuigen Gods)

Er staat hier in vers 3: En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen profeteren duizend tweehonderd zestig dagen met zakken bekleed.

(overgenomen uit de Oude Vertaling)

Als je bovenstaande tekst letterlijk leest is volgens mij de eindtijd nog niet begonnen. Ik ben het overigens wel eens dat je persoonlijke einde wel morgen of snel kan komen...maar de eindtijd ligt volgens mij anders.
Als je de Openbaringen leest zal dit iets zijn wat onbeschrijfelijk is...
AbcD

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 sep 2002 19:47

en de vierde engel goot zijn fiool uit op de zon; en haar is macht gegeven de mensen te verhitten door vuur. en de mensen werden verhit met grote hitte, en lasterden de Naam van God, Die macht heeft over deze plagen; en zij bekeerden zich niet om Hem heerlijkheid te geven.
openbaringen 16: 8,9

alles wordt aangetast op aarde, voordat de grote oordeelsdag er is. de gezondheid is weg. het leven op aarde wordt onmogelijk. nu worden ook de hemellichten aangetast. als de vierde engel zijn schaal uitgiet over de aarde, wordt de laag die de aarde beschermt tegen de hitte en de stralen van de zon weggenomen. het zonnevuur brandt op de mensen. zij vinden nergens verkwikking en ontkoming. het leven wordt een ontdraaglijke last. het is een voorspel van het vuur van de hel. het vuur van Gods toorn brandt in dit schrikkelijke oordeel. God laat voelen dat de oordeelsdag nu snel nadert.

zien wij deze tekenen ook? [/quote]
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
D
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor D » 17 sep 2002 20:00

Toch een kleine aanvulling op het eigenlijk wel bang makende Bijbelboek Openbaringen (zal er daarom zo weinig uit gepreekt worden?).

Er staan namelijk ook heel erg opbeurende stukken in:

Openbaringen 21 De nieuwe hemel en de nieuwe aarde

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer....

Een nieuwe aarde een nieuwe hemel....Allemaal zonder oorlog...zonder ziekte...zonder ruzie....
AbcD

Simson

Berichtdoor Simson » 01 okt 2002 21:01

Vroeger dachten ze al dat Jezus snel zou komen.
En nu? 2000 jaar later, kan nog wel 2000 jaar duren!
Mzzl,
Ik

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 okt 2002 00:44

D schreef:Toch een kleine aanvulling op het eigenlijk wel bang makende Bijbelboek Openbaringen (zal er daarom zo weinig uit gepreekt worden?).

Er staan namelijk ook heel erg opbeurende stukken in:

Openbaringen 21 De nieuwe hemel en de nieuwe aarde

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer....

Een nieuwe aarde een nieuwe hemel....Allemaal zonder oorlog...zonder ziekte...zonder ruzie....


Openbaringen is juist een boek van troost voor christenen...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 02 okt 2002 12:22

Inderdaad. Hebben jullie openbaring 5 wel eens bestudeerd? IS echt heeeeeeeeeel mooi!

galactica
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:23
Locatie: Zwolle

Eindtijd? Al eeuwen!

Berichtdoor galactica » 02 okt 2002 13:28

Beste luitjes

volgens mij leven we al eeuwen in de eindtijd, dat is maar hoe je dit begrip definieert. Voor mij is eindtijd= laatste periode mensheid voor wederkomst christus. Het begon vanaf pinksteren. Jezus zei dat de tekenen van de tijd het zullen aankondigen (oorlog, natuurrampen e.d), maar dat gebeurt al de eeuwen door. Eerste en Tweede oorlog, maar wie kent de griep van 1918 die 20 miljoen mensen het leven kostte? Wie weet van de natuurrampen in het verre verleden, de oorlogen uitgevochten.

Zeker, nu is alles globaal en weet je het metteen als er wat misgaat, de ontwikkelingen gaan ook sneller. De camera's zitten er bovenop. Denk eens aan het leed wat we nooit zien!
Maar aan de andere kant: de wederkomst kan ook nog 200 jaar duren. God rekent anders dan ons.
Als je met eindtijd bedoelt dat Jezus binnen 5 tot 25 jaar wederkeert, dan kun je het aardig mishebben. Maar voor mij is de eindtijd de laatste fase van de wereld, daarna zal het begrip "tijd" niet meer bestaat, aangezien dan de eeuwigheid aanbreekt.

Denk ook zuiver over wederkomst. Als je het doet om zo van je problemen af te komen, kun je beter verwachten dat het nog 100 jaar duurt, dan blijf je je christelijke werk verrichten zonder 'valse' hoop.
Als je echter teveel met de dagelijkse werkelijkheid bezig ben, helemaal opgaat in dit leven met zijn vreugde, is het goed om rekening te houden dat het tijdelijk is en morgen een nieuw begin aanbreekt, rekening houden met het herstel.
Ook goed om te verwachten als je mismoedig wordt van alle ellende in dee wereld, kan ook een troost zijn in je eigen ellende, zolang je er maar niet passief van wordt.
Verwacht en bid dat het koninkrijk komt. Maar niet voordat de laatsten zijn toegevoegd aan het volk. Stel je voor dat God in 1940 was wedergekomen, dan had ik niet bestaan...

Galactica

Gebruikersavatar
sirvienta
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 sep 2002 11:44
Locatie: apeldoorn

Berichtdoor sirvienta » 15 okt 2002 08:42

Hey
ik ben bestbang alsik al die nare dingen zie gebeuren. Erzijn dingen die in onze stad gebeuren en die ik hier geen1s durf te noemen zo erg zijn ze!
Echt tekenen van de eindtijd en heeeel erg!
Toch zijn we ook bevoorrecht dat we dicht bij de wederkomst vanonze Heer mogen leven!
liefs van jullie forum-zusje --> sirvienta 's back again!!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 15 okt 2002 08:56

maar toch, wat is er erger aan de oordeelsdag dan aan de dag van je dood (voor zover het erg is)? ik hoor vaak dat mensen bang zijn voor de oordeelsdag, maar over sterven denken ze niet na.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 16 okt 2002 13:13

Pcies........

het geld voor iedereen iedere dag weer. Wees ook gij bereid.

Eigenlijk is iedere dag die we "overleefd" hebben een wonder.
Alleen staan we daar niet zo bij stil


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten