Refoweb en zelfkritiek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 28 jul 2004 17:40

Markie schreef:Dat zijn wel erge kromme redeneringen of niet?

Een refo begrafenisondernemer verzorgt pertinent zeker weten géén crematies.
Anders is het zéker geen echte refo, ja alleen wat naam betreft.


Nee dat is geen kromme redenering m'n beste. Er staan elke week advertenties van uitvaartverzorgers in het RD die ook crematies verzorgen.

Vanuit de praktijk is het een bekend gegeven dat er ondernemers zijn die geen crematies verzorgen. Krijgen deze toch een aanvraagvoor een crematie binnen dan besteden ze die uit aan een ander. De provisies die daarbij uitbetaald worden varieren van 500 tot 700 Euro, per uitvaart.

wat je daar allemaal beschreef is zeker niet gangbaar voor refo's.
Neem als uitgangspunt maar het Rd.Die zullen zeker niet adviseren en doen wat jij net allemaal postte :wink:


Nou ik neem als uitgangs punt Gods woord. Zeker weten dat dit zuiverder is als het RD

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 28 jul 2004 17:44

Zareb schreef:
Markie schreef:Dat zijn wel erge kromme redeneringen of niet?

Een refo begrafenisondernemer verzorgt pertinent zeker weten géén crematies.
Anders is het zéker geen echte refo, ja alleen wat naam betreft.


Nee dat is geen kromme redenering m'n beste. Er staan elke week advertenties van uitvaartverzorgers in het RD die ook crematies verzorgen.

Vanuit de praktijk is het een bekend gegeven dat er ondernemers zijn die geen crematies verzorgen. Krijgen deze toch een aanvraagvoor een crematie binnen dan besteden ze die uit aan een ander. De provisies die daarbij uitbetaald worden varieren van 500 tot 700 Euro, per uitvaart.

wat je daar allemaal beschreef is zeker niet gangbaar voor refo's.
Neem als uitgangspunt maar het Rd.Die zullen zeker niet adviseren en doen wat jij net allemaal postte :wink:


Nou ik neem als uitgangs punt Gods woord. Zeker weten dat dit zuiverder is als het RD


Een echte refo zal dit niet doen beste Zareb.Ik zei ook al dat er veel NAAM refos zijn :wink:

Ik weet niet welk God's woord je hebt, maar ik gebruik die met de statenvertaling van 1750.

Dat is zeker zuiverder dan het rd, en ik denk niet dat volgens die bijbel verantwoord is wat moppie allemaal aandroeg hierboven, mn beste

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 28 jul 2004 18:08

Markie schreef: wat je daar allemaal beschreef is zeker niet gangbaar voor refo's.
Neem als uitgangspunt maar het Rd.Die zullen zeker niet adviseren en doen wat jij net allemaal postte :wink:


Dat heeft niets te maken met refo's.
Refo's is een uitdrukking die graag gebruikt word maar inmiddels een vlag is geworden die de lading niet dekt.
Maar die desondanks binnen een gedeelte van de Nederlandse bevolking nog steeds een leuke commerciële waarde heeft.

Denk je nu echt dat als ik binnen mijn Spaanse gemeente vraag wat "reformatorisch" betekend, ('k de Spaanse vertaling niet zo snel vinden) zij weten waarover ik spreek?

Wees nu eens effe redelijk. Zowel het RD als bv (en met name) Terdege bestaan uitsluitend van het woordje "refo". Uiteindelijk dus een groot commercieel belang.

maar nu weer on-topic. k ben reuze blij met Refoweb. Je mag het van mij allerlei andere namen geven. Maar het feit dat christenen zo open met elkaar mogen en kunnen van mening verschillen is uniek. Maar tegelijk ook, dat christenen samen God mogen en kunnen groot maken is nog veel unieker.

En dat moeten we vasthouden.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 28 jul 2004 18:08

In de andere mogelijkheid wordt er met elkaar een kader afgesproken. Dat is niets meer of minder dan een aantal uitgangspunten. Dus niet dat alles dichtgetimmerd wordt, zoals jij lijkt te suggereren, maar wél dat men gezamenlijk een aantal uigangspunten onderschrijft, en dus NIET (zoals op Refoweb continu gebeurt) vanuit andere uitgangspunten gaat redeneren.


Ik denk dat je hier een grote denkfout maakt. Allereerst heb ik met voorbeelden aangegeven dat het theoretische kader waar we het over hebben aan alle kanten rammelt. Ik ga daar zo nog wat dieper op in. Wat er van dat kader verder overblijft delen we als uitgangspunt. FV noemde al de drie sola's en ik wil daar ook de drie formulieren aan toevoegen.

Jij gaat een stap verder en noemt daar ook een aantal uiterlijkheden bij (rokken, geen tv, geen bios, enz.). Allereerst zijn die al lang door de praktijk achterhaald. Lees de enquetes in het RD hierover nog maar eens na. Zelfs in de grootste gemene deler binnen onze achterban, de Gereformeerde Gemeenten, worden deze door jou genoemde uiterlijkheden steeds minder gevonden. Is dat een goede ontwikkeling? Zeker niet. Maar het betekent wel dat je ze niet meer normatief kunt gebruiken voor een hele sociologische groep.

- heeft Jezus aangenomen door op te staan op een EO-jongerendag, zonder Hem ooit te missen, was meteen blij, en is altijd blij en verzekerd gebleven
- 3 formulieren van enigheid hebben we niet nodig
- positief over popmuziek
- kijkt elke dag tv
- draagt als meisje een broek
- kijkt regelmatig films in bioscoop


Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar dit is dus precies onze reformatorische achterban. Lees het RD er nog maar eens op na. Nogmaals: een goede ontwikkeling? Nee! Maar helaas wel de praktijk.

Aardig om te vermelden is dat over het aspect lange broeken voor vrouwen diverse reformatorische predikanten hier op Refoweb daar hun visie over hebben gegeven. Ook binnen de Ger. Gem. (waar de grootste groep van onze bezoekers kerkelijk toe behoort) wordt verschillend gedacht over het dragen van broeken.

Dus ik ben de laatste om te zeggen dat het nu zo wezenlijk is of je een broek of een rok draagt, maar ik durf wel de stelling aan dat het een belangrijk sociologisch kenmerk is. Als jij een broek draagt als vrouw/meisje en je hebt een tv in je huiskamer staan, dan ben geen typische refo, zo simpel is dat. Of je het nu leuk vind of niet.


Vijftien jaar geleden nog zou je gelijk hebben. Inmiddels is dat dus niet meer zo.

Mag het daarom niet bestaan? Ik wil aan Refoweb gewoon dezelfde inhoudelijk eisen stellen als aan het Reformatorisch Dagblad. De vergelijking is door Omega zelf getrokken.


Een voorzichtige glimlach kan ik niet onderdrukken. Om aan deze inhoudelijke eisen te moeten voldoen, zouden we dus mensen op zondag voor ons moeten laten werken. Daarnaast zouden we dan collega's in vaste dienst moeten nemen die niet tot de reformatorische kerken behoren. Vervolgens zouden we dan midden in ons kantoor een tv neer moeten zetten die ieder moment van de dag aan staat. Verder krijgt dan iedere pc een filter omdat er personeel is dat naar verboden sites surft. Inderdaad heb ik het nu over ons aller RD. En die is daarin bepaald niet uniek. Op reformatorische scholen, bedrijven, instellingen, organisaties gebeurt exact hetzelfde. Hoe dat komt? Eenvoudig. Omdat de theoretische definitie waar we het steeds over hebben slechts een facade is. Het staat niet in ons hart gegrift. Zolang de wereld daar heerst en wij niet waarlijk tot bekering komen, zijn onze zogenaamde reformatorische kaders niets anders dat een opgedrongen harnas waarbinnen we onze zonden naar hartelust uitleven.

Het heeft dan ook geen enkele zin om elkaar de maat te nemen langs prachtige theoretische definities. Waar ik diep respect voor heb zijn medechristenen die -al dan niet reformatorisch- hun geloof in Christus belijden en de Heere oprecht liefhebben. Die mensen zijn van harte welkom op deze reformatorische site. Ik zou mij diep moeten schamen als ik hen op grond van sociologische voorwaarden de toegang tot dit forum zou ontzeggen.

Saillant detail: Zo'n 10 procent van de abonnees van het RD behoort tot evangelische kringen, vergelijkbaar met het percentage bezoekers hier op Refoweb. Zij worden niet geweigerd als abonnee, noch wordt hen het recht ontzegd een ingezonden brief te plaatsen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Solus
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 okt 2003 21:19
Locatie: midden des lands

Berichtdoor Solus » 28 jul 2004 19:06

Het blijft een beetje langs elkaar heen praten Omega.
Omdat je redelijk goed bij de pinken bent, begin ik me bijna af te vragen of ik nu zo onduidelijk ben (mijn ervaring tot nu toe is dat mensen me eerder te duidelijk vinden) of dat jij willens en wetens niet helemaal wilt snappen waar ik het over heb.

Ik heb nergens gezegd dat je evangelischen zou moeten weren. Zeker niet. Ik heb nergens gezegd dat de uiterlijkheden in de gereformeerde gezindte zo belangrijk zijn.

Ik heb wel gezegd dat een forum dat zich reformatorisch noemt, zou moeten opereren vanuit reformatorische kaders, en van de deelnemers mag verlangen dat zij deze reformatorische kaders (waar inderdaad leefstijl ook bij hoort) respecteert.
Concreet: iemand die evangelisch is kan prima op zo'n forum actief zijn, maar wordt geacht niet te schoppen tegen de reformatorische traditie, zowel wat de wezenlijke zaken betreft (idd de drie solas en de 3 FE) als wat de uiterlijke zaken betreft die minder wezenlijk zijn, maar tóch kenmerkend zijn voor deze groep (ook al probeer jij dat te ontkennen - ik wil je uitnodigen eens op de Wegwijs beurs te gaan kijken, of een zendingsdag van de GG ofzo).

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 28 jul 2004 19:15

Solus schreef:Het blijft een beetje langs elkaar heen praten Omega.
Omdat je redelijk goed bij de pinken bent, begin ik me bijna af te vragen of ik nu zo onduidelijk ben (mijn ervaring tot nu toe is dat mensen me eerder te duidelijk vinden) of dat jij willens en wetens niet helemaal wilt snappen waar ik het over heb.

Ik heb nergens gezegd dat je evangelischen zou moeten weren. Zeker niet. Ik heb nergens gezegd dat de uiterlijkheden in de gereformeerde gezindte zo belangrijk zijn.

Ik heb wel gezegd dat een forum dat zich reformatorisch noemt, zou moeten opereren vanuit reformatorische kaders, en van de deelnemers mag verlangen dat zij deze reformatorische kaders (waar inderdaad leefstijl ook bij hoort) respecteert.
Concreet: iemand die evangelisch is kan prima op zo'n forum actief zijn, maar wordt geacht niet te schoppen tegen de reformatorische traditie, zowel wat de wezenlijke zaken betreft (idd de drie solas en de 3 FE) als wat de uiterlijke zaken betreft die minder wezenlijk zijn, maar tóch kenmerkend zijn voor deze groep (ook al probeer jij dat te ontkennen - ik wil je uitnodigen eens op de Wegwijs beurs te gaan kijken, of een zendingsdag van de GG ofzo).


Ik denk dat we de uiterlijkheden maar moeten vergeten. Bij mijn laatste vakantie in de bergen heb ik gezien dat een broek voor dames een stuk verantwoorder is dan de rok :)

Nu zonder gekheid. Als er goed gemodereerd wordt, dus inderdaad in discussies over onderwerpen uit de Bijbel niet de Bijbel zelf ter discussie stellen, is er binnen theologie ook niet zoveel aan de hand. (Vragen over het gezag van de Bijbel kunnen in een apart topic, want als Christen moet je wel in staat zijn je standpunten te onderbouwen). Het zou wel helpen als er wat meer onderlegde mensen komen die in discussies als die over uitverkiezing het reformatorisch standpunt zouden laten horen. Maar op een of andere manier blijven de mensen die dat kunnen liever op OSW.

Kijk ik sta ook niet te juichen als er weer een topic over de beste film gaat, maar goed die open ik dan niet.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Solus
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 okt 2003 21:19
Locatie: midden des lands

Berichtdoor Solus » 28 jul 2004 19:19

Omega,

nog even mbt wat je over het RD zegt: dit vind ik echt grote kolder.
Het interesseert me niet zo hoe het er daar op de werkvloer aan toe gaat. Het ging me om het product: de krant. En die mag er zijn!
Hoe het met de mods van Refoweb forum gesteld is weet ik ook niet (of ze naar de kerk gaan enzo, weetikveel) - interesseert me ook niet zo. Maar het gaat me om het product Refoweb. Hoe staat het dáár mee?

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 28 jul 2004 20:56

Solus schreef:Omega,

nog even mbt wat je over het RD zegt: dit vind ik echt grote kolder.
Het interesseert me niet zo hoe het er daar op de werkvloer aan toe gaat. Het ging me om het product: de krant. En die mag er zijn!
Hoe het met de mods van Refoweb forum gesteld is weet ik ook niet (of ze naar de kerk gaan enzo, weetikveel) - interesseert me ook niet zo. Maar het gaat me om het product Refoweb. Hoe staat het dáár mee?


Het product!

Bent u refo sluit dan even uw oren en ogen. ('k wist niet dat je refo kon zijn, maar goed)

M'n beste Solus, dacht jij nu echt dat het RD een filantropische instelling is die zich alleen op (reformatorische) kerkmensen richt?

Gewoon onzin; het RD is een commerciële onderneming die winst moet maken om te blijven bestaan. Komt die winst alleen uit die "refo" hoek?
Nee, want het lezersaantal is niet toereikend om de balans sluitend te maken. En ga zo maar door.
Dus moet men advertenties plaatsen van bedrijven die dan wel niet zo "refo" zijn, maar die wel geld in het laatje brengen.

Maar ja het gaat er je niet om hoe de krant tot stand komt. Alleen maar over het eindprodukt.

Tja, als dat de logica van "refo" is.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 28 jul 2004 22:01

Ik heb wel gezegd dat een forum dat zich reformatorisch noemt, zou moeten opereren vanuit reformatorische kaders, en van de deelnemers mag verlangen dat zij deze reformatorische kaders (waar inderdaad leefstijl ook bij hoort) respecteert.


Vanzelfsprekend dient een reformatorisch forum te handelen vanuit haar basisprincipes. Die zijn duidelijk: de sola's en de drie formulieren. Punt is dat jij daar extra uiterlijke aspecten aan verbindt, die inmiddels (over het algemeen helaas) in de praktijk achterhaald zijn. En eveneens vanzelfsprekend vragen we respect voor deze reformatorische levensstijl, zoals er -vind ik- ook respect dient te zijn voor christenen die deze levensstijl niet delen. Met een discussie op het scherpst van de snede heb ik bepaald geen moeite. Op het Flevo-forum hoor je mij ook niet roepen dat EO staat voor eeuwige ondergang, maar probeer wel met respect voor mijn opponenten een andere visie te verdedigen en die aan te tonen vanuit Gods Woord.

Ik behoor -inmiddels- zelf tot de rechterflank van de reformatorische kerken. Waar ik me echter enorm aan stoor is dat zelfgenoegzame betweterige sfeertje waarin we ons bewegen. Alsof wij alleen de wijsheid en waarheid in pacht hebben. Van enige bescheidenheid hebben we blijkbaar nog nooit gehoord (gelukkig zijn er ook uitzonderingen) en we wassen liever de oren dan de voeten van anderen.

Concreet: iemand die evangelisch is kan prima op zo'n forum actief zijn, maar wordt geacht niet te schoppen tegen de reformatorische traditie, zowel wat de wezenlijke zaken betreft (idd de drie solas en de 3 FE) als wat de uiterlijke zaken betreft die minder wezenlijk zijn, maar tóch kenmerkend zijn voor deze groep (ook al probeer jij dat te ontkennen - ik wil je uitnodigen eens op de Wegwijs beurs te gaan kijken, of een zendingsdag van de GG ofzo).


Schoppen nee, maar die persoon mag mij daar best kritisch op bevragen en zijn/haar mening geven. Dat dwingt mij deze aspecten tegen het bijbels licht te houden en eens goed na te denken of ik die vanuit Gods Woord wel kan verdedigen. En dan kom ik tot de conclusie dat we de afgelopen eeuwen onze uitgesproken visie op bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen danig hebben moeten bijstellen. Ik noem b.v. slavernij en autobezit en (meer recentelijk) stemrecht voor vrouwen, pc- en emailgebruik.

Je noemt uiterlijke kenmerken in een bepaald verband (zendingsdag, gezinsbeurs). Diezelfde uiterlijkheden zie ik bij een aandeelhoudersvergadering van de Rabobank. Je spreekt dus over een momentopname tijdens een bijzondere gelegenheid. Om een getrouw beeld te krijgen zul je dezelfde personen over een langere tijd en tijdens verschillende gelegenheden moeten volgen. Dan zie je toch een ander beeld. Overigens daag ik je uit om tijdens de komende beurs Naar Buiten het aantal vrouwen in broek en met kort haar eens te tellen. Advies: neem een calculator mee.

nog even mbt wat je over het RD zegt: dit vind ik echt grote kolder.
Het interesseert me niet zo hoe het er daar op de werkvloer aan toe gaat. Het ging me om het product: de krant. En die mag er zijn!


Mij interesseert dat wat meer, maar daarom is het nog geen kolder. Kijk gerust eens in de keuken daar. Ik gebruik het voorbeeld om duidelijk te maken dat het meest uitgesproken reformatorische bedrijf, minder reformatorisch handelt dan iedereen denkt. Ik heb daar wel begrip voor. Wat me hier echter opvalt is dat je met twee maten meet. Enerzijds waardeer je het product, maar het boeit je blijkbaar niet dat dit tot stand komt op een soms onreformatorische wijze. En als iedereen er trouwens van overtuigd was dat het om een voluit reformatorisch product zou gaan, dan zouden er heel wat minder ingezonden brieven en boze telefoontjes binnen komen. De kritiek op het RD vanuit onze achterban is vele malen groter dan de kritiek op Refoweb.

Dus moet men advertenties plaatsen van bedrijven die dan wel niet zo "refo" zijn, maar die wel geld in het laatje brengen.


Dat doet me denken aan een oud-directeur van de krant die heel nuchter zei: Principes zijn uitstekend, maar er moet wel brood op de plank komen. Het RD heeft een lange periode in de EO-Visie geadverteerd.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 28 jul 2004 22:10

Ik heb enige tijd binnen een Gergemvertoefd, Daar werd gewaarschuwd tegen tv.
Ruim 60% van de leden heeft tv en dragen thuis lange broeken.

Op huisbezoeken wordt daar niets van gezegd, laat staan dat er iets tegen gedaan wordt.

70% van de leden heeft open internet. Ieder heeft het voor "zakelijk" gebruik nodig ( zegt men) Van die 70% internetten de kinderen het grootste gedeelte van de dag. ( zakelijk???))

Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

De middeleeuwen zijn voorbij alleen heeft nog niet iedereen dat door geloof ik

Gebruikersavatar
Chip!
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 20 nov 2002 14:23
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 28 jul 2004 22:31

offtopic:
laten we nu even ophouden met alle ger-gemmers in een hokje te stoppen.
Voor de geintereseerden: ik ben een ger-gemmer.
- ik kijk af en toe tv -> -1 punt
- mijn zusje draagt nooit een broek, net als mijn moeder -> + 1 punt
- ik ben wel eens in een bioscoop geweest -> -1 punt
- we hebben als internet-provider Kliksafe -> +1 punt
- ik internet daarom regelmatig in een internet-cafe omdat er te veel sites geblokkeerd worden. -> -1 punt
Wat voor type ger-gemmer ben ik nou?
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 28 jul 2004 22:58

Kom maar met je mening Liesl :wink:

Gebruikersavatar
Loezje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2002 20:22
Locatie: Ergens op de Veluwe

Berichtdoor Loezje » 28 jul 2004 23:48

moppie schreef:Ik heb enige tijd binnen een Gergemvertoefd, Daar werd gewaarschuwd tegen tv.
Ruim 60% van de leden heeft tv en dragen thuis lange broeken.

Op huisbezoeken wordt daar niets van gezegd, laat staan dat er iets tegen gedaan wordt.

70% van de leden heeft open internet. Ieder heeft het voor "zakelijk" gebruik nodig ( zegt men) Van die 70% internetten de kinderen het grootste gedeelte van de dag. ( zakelijk???))

Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

De middeleeuwen zijn voorbij alleen heeft nog niet iedereen dat door geloof ik

Oeps Moppie... nu snap ik het verband met die Middeleeuwen niet meer... Inderdaad, je hebt wel gelijk: toen was er geen tv, niet of nauwelijks (lange danwel korte) broeken voor vrouwen, geen internet en zeker geen zakelijk gebruik daarvan :wink:

Maar in het algemeen; zegt het niet wat over het verval binnen de 'reformatorische' kerken en scholen?
De reformatie zoals die oorspronkelijk was bedoeld; hoeveel is daar nog van over?

Reactie op eerdere postings: ik vind dat het uiterlijk er wèl toe doet, het is het zichtbare van het innerlijk. Ik zou mezelf niet wijs kunnen maken dat ik helemaal volgens de Bijbel leef als ik morgen met een spijkerbroek (damesmodel) of een korte rok en met kort haar in m'n auto zou stappen naar m'n werk ('k hoor m'n collega's die nog nooit een kerk van binnen hebben gezien al: "nou, daar kan ook alles").
Het uiterlijk is niet het belangrijkste, mee eens. Maar je laat daarmee wel zien hoe serieus je de Bijbel en Gods geboden neemt.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

caprice

Berichtdoor caprice » 29 jul 2004 06:56

Dit krijg je te zien als je lid wil worden van OSW:

Welkom op het forum van Om Sions Wil.

Doelgroep en Grondslag
Het OSW-forum is bedoeld voor de Gereformeerde Gezindte. Als grondslag wil het OSW-forum de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid hanteren. Het OSW-forum wil staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.

Gedragsregels
Op het OSW-forum gelden een aantal gedragsregels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.
- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.
- Het is verboden te vloeken, lasterlijke taal neer te schrijven of anderszins de grenzen van het betamelijke te overschrijden.
- Het is niet toegestaan om op een onbijbelse manier (niet stichtelijke wijze) te discussieren over onderwerpen aangaande het zevende gebod.

Modereren
Op het OSW-forum wordt gemodereerd. Dat houdt in dat een aantal moderators meelezen om te zien of bovenstaande gedragsregels gevolgd worden. Indien zij vaststellen dat deze regels overtreden worden kunnen zij, zonder nadere aankondiging of verantwoording, ingrijpen en postings aanpassen of verwijderen. Indien daartoe aanleiding is zal een gebruiker geblokkeerd worden.

Aanmelden
Als u zich aanmeldt verklaart u:
- Te behoren tot Gereformeerde Gezindte en te staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
- Kennis te hebben genomen van het bovenstaande en daarmee akkoord te gaan.

Solus
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 okt 2003 21:19
Locatie: midden des lands

Berichtdoor Solus » 29 jul 2004 08:40

caprice schreef:Dit krijg je te zien als je lid wil worden van OSW:

Welkom op het forum van Om Sions Wil.

Doelgroep en Grondslag
Het OSW-forum is bedoeld voor de Gereformeerde Gezindte. Als grondslag wil het OSW-forum de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid hanteren. Het OSW-forum wil staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.

Gedragsregels
Op het OSW-forum gelden een aantal gedragsregels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.
- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.
- Het is verboden te vloeken, lasterlijke taal neer te schrijven of anderszins de grenzen van het betamelijke te overschrijden.
- Het is niet toegestaan om op een onbijbelse manier (niet stichtelijke wijze) te discussieren over onderwerpen aangaande het zevende gebod.

Modereren
Op het OSW-forum wordt gemodereerd. Dat houdt in dat een aantal moderators meelezen om te zien of bovenstaande gedragsregels gevolgd worden. Indien zij vaststellen dat deze regels overtreden worden kunnen zij, zonder nadere aankondiging of verantwoording, ingrijpen en postings aanpassen of verwijderen. Indien daartoe aanleiding is zal een gebruiker geblokkeerd worden.

Aanmelden
Als u zich aanmeldt verklaart u:
- Te behoren tot Gereformeerde Gezindte en te staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
- Kennis te hebben genomen van het bovenstaande en daarmee akkoord te gaan.




dát is tenminste echt reformatorisch!
Laatst gewijzigd door Solus op 29 jul 2004 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten