Refoweb en zelfkritiek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 16 sep 2004 19:13

Volgens mij is hij geen moderator in de reforepubliek.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 sep 2004 20:21

Whahaha, zie dit nu pas.. :D

But, I'm proud to present you, my ladies and gentleman... *aanzwellend tromgeroffel*.. Aragoor, member of Josh' very own Hall of Shame!! 8) :clown: 8)

Overigens blijkt hieruit wel weer dat Josh een natuurlijke neiging tot complotdenken heeft:

Opeens stroomde mijn pb-bus over van de berichten; enkele met scheldwoorden, anderen met 'dat ik er niks van begreep' en dus enkele met Trojaanvirussen (4x!). Kennelijk had ik eea wél begrepen en een zeer gevoelige plek geraakt… Dit mocht niet verteld worden en mensen mochten hier niet kennis van nemen.


*Neemt voor deze ene erg speciale keer een rood wijntje en toastje met gerookte zalm aan van opper-ober en theeleurder Optimatus*

(als het maar geen miswijn is.. :x :mrgreen: )

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 17 sep 2004 09:55

HTS schreef:Natuurlijk wens ik Josh heel veel sterkte met het zoeken naar een volgend forum, en mocht hij geinteresseerd wezen: Hier heb je nog een forum, en natuurlijk zijn hier nog genoeg interessante forum's te vinden...


Of ook deze natuurlijk. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
JMvVliet
Mineur
Mineur
Berichten: 221
Lid geworden op: 08 okt 2003 06:42
Locatie: Pape City
Contacteer:

Berichtdoor JMvVliet » 17 sep 2004 16:22

:lol: :lol: :lol: Ik stel voor om de term 'Moderator' te vervangen door 'Modder eter' :lol: :lol: :lol:

nu ff serieus: dit form vind ik samen met Credible de beste forums die ik ben tegengekomen. Mijns inziens doen de modder eters het goed.

Ik ben vooral blij dat jullie wat betreft de term 'reformatorisch' een grote nuance durven laten zien.

Het zijn juist de topics waar op het scherpst van de (reformatorische) snede wordt gedebatteerd (bijvoorbeeld kinderdoop, of avondmaal) waar ik het meeste aan heb.

Ik heb zo al regelmatig mijn mening moeten bijstellen. Eerst over mensen die in bepaalde kerkverbanden (GG, GGiN en gekrookte riet die ik helemaal niet zag zitten) zitten. Ik heb ontdekt dat deze mensen helemaal niet zo kortzichtig en ouderwets hoeven te zijn als het lijkt (o.a. Omega) als je voor het eerst een post van iemand leest.

Ook dat mensen die in eerste instantie heel evangelisch overkomen best wel eens heel gereformeerde standpunten hebben (o.a. Marnix).

Daarom: ga zo door met dit forum, opdat eenieder er veel van moge leren :P 8) [/url]
It's nice to be important,
but it's more important to be nice.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 sep 2004 15:06

elbert schreef:
HTS schreef:Natuurlijk wens ik Josh heel veel sterkte met het zoeken naar een volgend forum, en mocht hij geinteresseerd wezen: Hier heb je nog een forum, en natuurlijk zijn hier nog genoeg interessante forum's te vinden...


Of ook deze natuurlijk. :)


Neej, dat kun je zelfs je grootste concurrent niet aandoen.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 22:57

Aragorn schreef:
*Neemt voor deze ene erg speciale keer een rood wijntje en toastje met gerookte zalm aan van opper-ober en theeleurder Optimatus*

(als het maar geen miswijn is.. :x :mrgreen: )


Dat het je moge smaken, Aragoor... :)

Het is een heerlijk Toscaans wijntje.

Overigens, je hebt een uitdrukking: hij raakte in paniek als een Josh in een vat wijwater...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 21 sep 2004 09:26

Aragorn schreef:
elbert schreef:
HTS schreef:Natuurlijk wens ik Josh heel veel sterkte met het zoeken naar een volgend forum, en mocht hij geinteresseerd wezen: Hier heb je nog een forum, en natuurlijk zijn hier nog genoeg interessante forum's te vinden...


Of ook deze natuurlijk. :)


Neej, dat kun je zelfs je grootste concurrent niet aandoen.. :mrgreen:


Nou, ik ben benieuwd of hun huidige snelheidsrecord van bannen verbroken kan worden (het record staat nu op een paar dagen dacht ik). :mrgreen:

Overigens denk ik niet dat iemand met dezelfde overtuiging als Josh daar lid zal worden: bij het aanmelden moet je aangeven dat je staat in de lijn van de reformatie en de nadere reformatie. Iemand die niet in die lijn staat liegt dus als hij of zij lid wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Zondag
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2004 07:55

Berichtdoor Zondag » 21 sep 2004 09:36

elbert schreef:
HTS schreef:Natuurlijk wens ik Josh heel veel sterkte met het zoeken naar een volgend forum, en mocht hij geinteresseerd wezen: Hier heb je nog een forum, en natuurlijk zijn hier nog genoeg interessante forum's te vinden...


Of ook deze natuurlijk. :)


Jullie hebben het allemaal mis. :D
Mocht je echt gehecht zijn geraakt aan Josh, dan kun je hem nu vinden op het christelijke podium. Gebruikersnaam: Free (Freek Heinderman).

En als je de tijden van zijn berichtjes vergelijkt met die van een veelvuldige bezoeker van de 'leer'pagina's van Josh (zie hier en hier), dan kun je de conclusie trekken dat Josh zelf de beste bezoeker van zijn eigen website is. :P
De Wet = Liefde. De Wet <> Mozes.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 28 sep 2004 11:31

Zondag schreef:
elbert schreef:
HTS schreef:Natuurlijk wens ik Josh heel veel sterkte met het zoeken naar een volgend forum, en mocht hij geinteresseerd wezen: Hier heb je nog een forum, en natuurlijk zijn hier nog genoeg interessante forum's te vinden...


Of ook deze natuurlijk. :)


Jullie hebben het allemaal mis. :D
Mocht je echt gehecht zijn geraakt aan Josh, dan kun je hem nu vinden op het christelijke podium. Gebruikersnaam: Free (Freek Heinderman).

En als je de tijden van zijn berichtjes vergelijkt met die van een veelvuldige bezoeker van de 'leer'pagina's van Josh (zie hier en hier), dan kun je de conclusie trekken dat Josh zelf de beste bezoeker van zijn eigen website is. :P


O, dus Josh heet eigenlijk Freek? :?

Trouwens, wat een heerlijk herkenbare discussies onstaan daar nu op dat podium. |:)| |:)|

Een aanrader om te volgen als je het hier wat te saai vindt. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 01 okt 2004 21:49

Jullie gaan aardig off-topic volgens mij. Overigens is het ChristelijkPodium wat het geloofsforum betreft gesloten. Ik vrees dat het door die "Freek" komt en de zeer bekende naam Kees Droog, die zich in allerlei aliassen laat zien.

Wat betreft het topic refo-forum.
Er is mij bij aanmelding niets gevraagd. Ik heb gewoon mijn naam opgegeven en mijn e-mailadres, verder niet.
Ik weet dat ik gast ben - ik behoor tot de PKN-Gereformeerde Kerk.
Ik probeer me daar ook naar te gedragen. Ik zal niet en nooit iemand onderuit willen halen.
Mijn geloof is mij zeer kostbaar en ik ga ervan uit dat dat voor iedere deelnemer hier is. Dat respecteer je van elkaar.
Elkaar bevragen over bepaalde opvattingen is alleen maar verrijkend.

Mijn opvatting van "Refo's" was precies wat hier elders omschreven is. Als ik zondags naar de kerk ga, zie ik allemaal mensen in het diep zwart naar hun kerk gaan en refo's hebben rokken (met te diepe splitten, dat wel! :oops: ), lang haar, zondags hoedjes op (of in een tas mee) en mij is verteld dat er alleen maar gepreekt wordt over hel en verdoemenis.

Wat ik hier ben tegengekomen is een totaal ander beeld en ik vind dat zeer verrijkend. Wat dat betreft zouden de 'Refo's' ook eens meer moeten kijken bij de PKN, dan zullen ze zien dat in de meeste tot die groep behorende kerken het Evangelie gepredikt wordt...

Daarom: ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat het Refoweb niet uitsluitend en alleen voor Refo's is, maar dat ik het gevoel heb, hier toch thuis te zijn...

Riska


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten