Mag ik er zijn?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Mag ik er zijn?

Berichtdoor Zareb » 28 jun 2004 17:18

Er zijn al verschillende onderwerpen rond homoseksualiteit. Jammer genoeg zijn de meeste reacties van mensen die er zelf niets mee te maken hebben.

Ik wil je graag een zin voorleggen:

"De Heer heeft mij gezien en overwacht
ben ik opnieuw geboren en getogen.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 28 jun 2004 17:47

Ik snap je niet helemaal

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 jun 2004 17:56

Logisch, ik was misschien wel te kort door de bocht. Maar gezien het aantal mails die ik heb gehad, toch wel uitdagend.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 28 jun 2004 17:58

Zareb kun je misschien uitleggen wat je met die zin bedoeld? Ik snap het namelijk niet helemaal.
He died for me, I life for Him!

pugna
Mineur
Mineur

Re: Mag ik er zijn?

Berichtdoor pugna » 28 jun 2004 18:06

Zareb schreef:Er zijn al verschillende onderwerpen rond homoseksualiteit. Jammer genoeg zijn de meeste reacties van mensen die er zelf niets mee te maken hebben.

Ik wil je graag een zin voorleggen:

"De Heer heeft mij gezien en overwacht
ben ik opnieuw geboren en getogen.

Weet je zeker dat je overwacht bedoeld??
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 jun 2004 18:09

Ja ik bedoel onverwacht!
Want hoe kunnen wij Hem verwachten?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 jun 2004 18:17

mirjamvandorp schreef:Zareb kun je misschien uitleggen wat je met die zin bedoeld? Ik snap het namelijk niet helemaal.

Toen ik dit mocht zingen leerde ik dat ik er mocht zijn.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 28 jun 2004 18:20

Zareb schreef:
mirjamvandorp schreef:Zareb kun je misschien uitleggen wat je met die zin bedoeld? Ik snap het namelijk niet helemaal.

Toen ik dit mocht zingen leerde ik dat ik er mocht zijn.

Zareb, ik heb een paar berichten van je gelezen en ik heb er respect voor dat je zo open en eerlijk over je homo zijn praat. Ik snap ook dat veel opmerkingen hier je kunnen kwetsen, maar echt ik geloof dat ieder schepsel van God er mag zijn! Ieder mens is uniek totaal door God bedacht en niemand is een ongelukje of een foutje van God. Dus echt ik geloof dat jij er ook mag zijn!

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 28 jun 2004 18:43

je mag er zijn zareb
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 28 jun 2004 18:44

Een ieder mens is er, en mag er zijn, maar niet hoe hij of zij is, wij moeten worden wat we moeten zijn, van dood levend, van ongelovig gelovig.
Hoe we nu zijn, of hoe we geaard zijn maakt niet uit; Paulus noemt het afsterven van de oude mens en opstaan van de nieuwe mens.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 jun 2004 19:02

waarnemer schreef:Een ieder mens is er, en mag er zijn, maar niet hoe hij of zij is, wij moeten worden wat we moeten zijn, van dood levend, van ongelovig gelovig.
Hoe we nu zijn, of hoe we geaard zijn maakt niet uit; Paulus noemt het afsterven van de oude mens en opstaan van de nieuwe mens.

Kort door de bocht hoor! Weet jij wat Paulus bedoelde. Ik heb geprobeerd hetero te zijn totdat ik wist dat ik niet zo was. Dat was voor mij een acceptatie van het plan wat God met mij heeft. Kan jij dat uitleggen? Ik niet, maar dat hoeft ook niet.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 28 jun 2004 19:38

waarnemer schreef:Een ieder mens is er, en mag er zijn, maar niet hoe hij of zij is, wij moeten worden wat we moeten zijn, van dood levend, van ongelovig gelovig.

Waarnemer Paulus zegt dit met betrekking tot het rechtvaardig zijn voor God. (of hoe zeg je dat) niet tot betrekking met dat God niet accepteerd wie jij bent als persoon. En ik geloof ook dat als je steeds meer met God gaat leven je bepaalde zonden zult laten, maar ieder heeft zo zijn eigen zonden waar hij mee zal blijven worstelen misschien wel zijn hele leven. En dat betekend niet dat je jezelf daarom niet moet accepteren met betrekking tot wie je bent.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 jun 2004 21:02

Je kunt niet iemand verwijten dat hij zondig is, want dat is de aard van het beestje. ik kan jouw vertellen dat je *vul maar een slechte eigenschap in* bent, maar daar kom jij niet verder mee en ik niet verder mee. Het is je opdracht om te strijden, weer stand te bieden aan <slechte eigenschap> maar intussen mag je wel weten dat je door God geaccepteerd bent, en er vergeving is voor <slechte eigenschap>.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 28 jun 2004 23:10

Ik hoef niets uit te leggen, ben het ook met jullie eens. Misschien was het wat kriptisch, maar ik heb alleen gezegd, dat ieder mens er mag zijn, maar dat ook ieder mens, hoe geaard ook moet worden wat hij of zij, zijn moet. Dat is opstanding van de nieuwe mens en afsterven van de oude mens, dat is voor ieder mens, hoe wij ook zijn, hetero of homo dat is voor een ieder gelijk. Dat is toch niet kort door de bocht.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 29 jun 2004 04:10

@mic schreef:
Je kunt niet iemand verwijten dat hij zondig is, want dat is de aard van het beestje. ik kan jouw vertellen dat je *vul maar een slechte eigenschap in* bent, maar daar kom jij niet verder mee en ik niet verder mee. Het is je opdracht om te strijden, weer stand te bieden aan <slechte eigenschap> maar intussen mag je wel weten dat je door God geaccepteerd bent, en er vergeving is voor <slechte eigenschap>.

Het klinkt als het lesje van de zondagsschool. Sorry hoor, Eigenlijk ben ik het best met je eens. Natuurlijk blijft dan wel de vraag staan of mijn homo zijn een "slechte eigenschap" is of dat het een geaardheid is die door God is gegeven.
Of anders gezegd. Als ik tegen mijn natuur inga ben ik niet de mens zoals God mij bedoeld heeft. Dat is dan ook "zonde".

Terug naar “Archief”