Benny Hinn en vallen in de geest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Erik

Benny Hinn en vallen in de geest

Berichtdoor Erik » 25 jun 2004 21:08

Ik heb gekeken of er al over werd gediscuseerd maar kon niets vinden dusss. Ik heb een videoband gezien van Benny Hinn en vond het opzich wel heel bijzonder.
Op een gegeven moment wees hij naar een jongetje van 10 jaar en zei dat hij prediker zou worden. Alle mensen gingen voor hem bidden en toen plotseling wees hij heel indringend naar die jongen, die viel opeens achterover en begon heel vaag te brabbelen (tongentaal?). Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet. Kunnen jullie mij helpen om te onderscheiden of dit van God komt of niet?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 26 jun 2004 11:39

`Nou voor- en tegenstanders : Barst maar los!
Kijken wat hier weer uitgekraamd gaat worden.
Weest blij in de Heer !

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 jun 2004 12:27

vallen in de Geest... nou daar heb ik gemengde ervaringen mee... ik heb het een aantal keer gezien dat ik er echt van overtuigd was dat het de Geest was die in die mensen kwam, maar ik heb er zelf een wat mindere ervaring mee. Er werd in een bepaalde dienst voor me gebeden (voor bevrijding) en toen legde de voorganger me de handen op en het voelde echt alsof hij me om wilde duwen, maar ik het helemaal niet het idee dat ik moest omvallen, dus mijn interpretatie is dat die voorganger wilde dat ik ging vallen in de Geest terwijl dat helemaal niet aan de orde was...
Laat je leiden door Hem!

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 26 jun 2004 12:35

Ik kan je niet helpen, want ik weet het werkelijk niet, ksluit het niet uit. Het enige wat je kunt doen is denk ik kijken of de boodschap van de voorganger 'zuiver' is en hij dingen niet verdraaid....Als dat niet zo is, denk ik dat je maar van het positiefste uit moet gaan.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 27 jun 2004 14:56

er zijn mensen die het graag faken maar je ziet het vanzelf of het echt is of niet
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 27 jun 2004 17:15

Ik lees bij het uitstorten van de H. Geest niets over vallen, en zeker niets over achterover vallen. Ik geloof daarom ook niet dat het van de H. Geest komt.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 27 jun 2004 17:28

het kan ook de heilige geest zijn hoor
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 27 jun 2004 17:47

Spyg schreef:het kan ook de heilige geest zijn hoor

Want?
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 27 jun 2004 21:39

IK heb ook fakies gezien, drukkend met beide handpalmzijde onder de kaken en duwerijen.
In de T'NaCh (het oude testament in de volksmond der christenen) wordt wel verhaald van dat de Aanwezigheid van G-d (in wolk) de Tempel vulde en de priester niet meer konden blijven staan en voorover op de grond lagen.

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 jun 2004 10:11

Ik ben ook in zulke gemeentes geweest, waar mensen zich op de grond lieten vallen en hysterisch werden. Hetzelfde zie je bij Jomanda ook, en bij allerlei zogenaamd "geestelijke" bijeenkomsten.
Maar ik ben daardoor juist weggegaan bij Evangelische gemeentes, want ik vind het echt raar gedrag. Misschien ben ik er te nuchter voor, nee, je kunt, als je bidt wel in een soort trance terecht komen, maar zoiets vind ik toch echt te ver gaan. De mensen die zichzelf lieten vallen, heb ik ook zo mijn bedenkingen bij, of het wel helemaal goed met ze gaat...........
Nee, dan ga ik nog liever naar een ouderwetse kerk.
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 28 jun 2004 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik

Berichtdoor Erik » 28 jun 2004 10:14

wina schreef:`Nou voor- en tegenstanders : Barst maar los!
Kijken wat hier weer uitgekraamd gaat worden.

Beste Wina,

Het is niet mijn bedoeling om conflicten te maken. Ik zit gewoon een beetje in een innerlijke strijd :( , ik ben hier namelijk al best heel lang mee bezig maar ik vind geen antwoorden. Dus daarom wil ik graag andere meningen horen. :) Goed? :)

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 jun 2004 14:45

Erik,
Ik weet gewoon wat je met deze vraag losmaakt, ik loop n.l al een poosje mee op verschillende Fora.

Het is een omstreden onderwerp, en ik heb het al heel veel meegemaakt in bijeenkomsten.

Zelf ben ik nog nooit gevallen, als er voor mij gebeden werd, maar ik weet van mensen die ik goed ken, dat ze nooit zich hebben laten vallen, maar dat het plots gebeurde.

Als je een beetje ervaring hebt haal je ze er zo uit die zichzelf laten vallen, omdat ze denken dat het erbij hoort.

Je moet het zien als een krachtige aanraking van de Geest tijdens het gebed, zodat je niet op je benen kunt blijven staan.
Weest blij in de Heer !

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 28 jun 2004 15:55

wina schreef:Je moet het zien als een krachtige aanraking van de Geest tijdens het gebed, zodat je niet op je benen kunt blijven staan.

Dat de Geest zo krachtig kan werken dat je niet op je benen kunt blijven staan, dat geloof ik wel.
Maar kun je dit ook vanuit de Bijbel verklaren? Naar mijn weten gebeurde het daar niet. Daar vielen de mensen uit eerbied voorover.
De Romeinen die Yeshua kwamen halen vielen idd door G.ds kracht achterover, maar is dat positief of negatief?
Naar mijn idee is het allemaal zo simpel niet. Ik sta er ook zèèr sceptisch tegenover.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 28 jun 2004 16:14

heb het een paar keer zijdelings meegemaakt, ook het spreken in tongen, en ik vindt het een beschamende vertoning.

Waarom zou je overigens onverstaanbaar gaan brabbelen terwijl je veel meer aan duidelijk Nederlands hebt?

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 28 jun 2004 16:47

surfer schreef:heb het een paar keer zijdelings meegemaakt, ook het spreken in tongen, en ik vindt het een beschamende vertoning.

Waarom zou je overigens onverstaanbaar gaan brabbelen terwijl je veel meer aan duidelijk Nederlands hebt?

Tongentaal kun je gewoon in de bijbel terug vinden dus is naar mijn idee anders dan vallen in de geest.
Voor mezelf vind ik beiden een eng idee als ik dat zelf zou meemaken maar aan de anderen kant bijvoorbeeld het spreken in tongen is iets waardoor je geestelijk opgebouwd kunt worden, een soort cadeau/extraatje wat God aan jou wil geven. Mag je dan zo maar zeggen:"Nee Heer voor mij hoeft dat niet, ik vind het maar eng." ??
He died for me, I life for Him!

Terug naar “Archief”