De politicommissaris van Amsterdam (geloof ik

Gisteren was dit in het nieuws, ik keek rtlnieuws. De linkse rakkers van rtl lieten meteen allerlei bezwaren (in termen van belachelijk, imbiciel e.d.) zien van partijen die allemaal hun bestaansrecht aan de junks te danken hebben. (de belangenvereniging van verslaafden e.d.) Voorstanders (die er ongetwijfeld ook zijn) kamen niet aan het woord. Persoonlijk vond ik het alternatief van de diverse groepen uitermate zwak en een schande voor NL!
Na de legalisering van softdrugs wilde men o.a. het gebruik van harddrugs (dmv een soort marktplaats) legaliseren. De veslaafden moesten dan wel gratis drugs (op kosten van de staat) kunnen krijgen zodat ze maar niet zouden stelen..! (volkomen belachelijk, criminaliteit wordt op deze manier rijkelijk beloond)
Wat mij betreft halen we deze risicogroep die steeds maar weer in herhaling valt van de straat en stoppen we ze idd in grote werkboerderijen rond Amsterdam, precies volgens het plan van de Amsterdamse commissaris! Ze mogen werken voor hun geld en verdienen hiermee hun kost, inwoning en bewaking terug.
De maatschappij is hiermee gediend, de criminaliteit in A'dam wordt met 30% teruggedrongen en de politie kan weer achter de grote vissen aangaan! En wellicht de amateurfotograaf uit gaan hangen

Ik besef ook dat niet iedere junk steelt (geloof me: het overgrote deel wel!) maar die kunnen dan alleen naar de boerderij om af te kicken. Zijn ze van die troep af dan is de kans op criminaliteit meteen een stuk kleiner. Des noods zetten we daarna meteen een 'Melkertbaantjesproject' op om de afgekickte junks aan het werk te helpen. Stadswacht is wel wat, want die gasten weten toch overal de weg

Wat wellicht in dit verhaal mist (volgens een paar linksen hier) zal het sociale stukje wat betreft de junks zijn. Nu dan: ze krijgen de gratis kans op een niet-crimineel, leven zonder drugs! Jawel, het wordt opgedrongen, het is geen eigen keus. Maar m.i. is een junk niet in staat om zelf te kiezen, bovendien heeft hij door z'n criminaliteit z'n beslissingsbevoegdheid verloren. Denk eens aan het straatbeeld van A'dam zonder junks, heerlijk!