Eerste gekloonde baby

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Eerste gekloonde baby

Berichtdoor janneke » 26 nov 2002 21:11

Een klein stukje tekst vanaf nu.nl:

ROME - De eerste gekloonde baby zal begin januari worden geboren. Dit heeft de omstreden Italiaanse vrouwenarts Severino Antinori dinsdag bevestigd.

Volgens Severino is het kind nu in de 33e week van de zwangerschap en weegt het ongeveer 2,5 kilogram. Hij weigerde te zeggen waar het kind wordt geboren. "Natuurlijk wordt het een jongen'', zei hij.


Dus: Januari, eerste gekloonde baby...En waarschijnlijk niet de laatste...

Wat kunnen we hier nog tegen doen? Ontzettend veel mensen zijn tegen klonen (vooral van mensen!) en toch gebeurt dit zomaar!

Valt hier nog iets aan te doen, of is dit het begin van een ramp?!

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 26 nov 2002 21:15

ik vind het een heeeeeel eng idee!
Echt zo'n beetje een waarwording van zulke fantasyboekjes ofzo...

ik denk zeker niet dat het de laatste zal ze zijn, iedereen is gestoord geworden!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 26 nov 2002 21:22

Zou dit echt de eerste zijn? Of is dit de eerste welke "commercieel" wordt geboren. Zouden er niet in het geheim door regeringen opdrachten zijn gegeven? Er zijn op allerlei gebied veel geheimen voor de normale burger. Dus waarom zou dit niet gebeurt zijn en lopen er mensen rond die al gekloond zijn?

Ik vind het een slechte zaak dat zo'n man z'n gang kan gaan. En ook een heel eng idee dat die kinderen nu altijd gevolgd gaan worden. En dat het uberhaubt kan.

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 26 nov 2002 21:32

de kinderen zullen er ook naar zijn....

anna
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 sep 2002 14:26

Berichtdoor anna » 26 nov 2002 21:52

ik krijg het gevoel dat er een soort kind uit komt dat niet echt uit ziet als een kind..... (misschien een vreemde gedachten)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Eerste gekloonde baby

Berichtdoor Memmem » 26 nov 2002 22:16

janneke schreef:Een klein stukje tekst vanaf nu.nl:

ROME - De eerste gekloonde baby zal begin januari worden geboren. Dit heeft de omstreden Italiaanse vrouwenarts Severino Antinori dinsdag bevestigd.

Volgens Severino is het kind nu in de 33e week van de zwangerschap en weegt het ongeveer 2,5 kilogram. Hij weigerde te zeggen waar het kind wordt geboren. "Natuurlijk wordt het een jongen'', zei hij.


Dus: Januari, eerste gekloonde baby...En waarschijnlijk niet de laatste...

Wat kunnen we hier nog tegen doen? Ontzettend veel mensen zijn tegen klonen (vooral van mensen!) en toch gebeurt dit zomaar!

Valt hier nog iets aan te doen, of is dit het begin van een ramp?!


Een eng idee, misschien kunnen we een actie opzetten met z'n allen.
Nu heb je dus echt kinderen op bestelling. Ik wil dan en dan zo'n baby. Ik hoop wel eens dat het klonen alleen maar misvormde en dode klonen voortbrengt. Ik mag het niet hopen en wensen maar doe het toch. Zo worden God en Zijn schepping nog meer veracht.

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 26 nov 2002 22:37

Een vraag die ik mezelf al lang stel, en vroeger hypothetisch, nu realiteit, is: In hoe verre mate is een kloon een mens? Heeft een kloon een ziel? Nou zijn er natuurlijk al natuurlijke klonen, namelijk eeneiige tweelingen. Maar die zijn wel door God alleen gemaakt. En dan zou men ook nog dieren met mensen kunnen gaan kruisen......... Dat zou kunnen lijden tot een volledig nieuwe beschrijving van het begrip mens. Hoe dan ook dit past absoluut niet in een christelijke visie.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 27 nov 2002 09:58

Klonen zijn 'gewone' mensen (dus met een ziel!) met min of meer uiterlijk dezelfde eigenschappen als één van de ouders. Eigenlijk gaat het om een kopie van iemand. Maar die moet eerst gewoon geboren worden. Aangezien hersenen uniek zijn, zal ook het gedrag van de kloon anders zijn dan die van het origineel.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 nov 2002 15:29

Maar het gedrag zal er wel heeel veel op lijken.

Het is echt niet owkee, ook niet voor de psyche van zo'n kind. Vooral tijdens de pubertijd. Het zal het idee hebben dat het niet veel waard is, omdat het niet uniek is. En het zal het idee hebben dat het aan de eisen van het evenbeeld moet voldoen. Dus tis eecht niet goed!!! Ik ben er helemaal tegen.

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 27 nov 2002 15:57

Ik ben het met omega eens dat klonen toch wel wat uniek zijn. Eeneige tewwlingen hebben meer met elkaar gemeen dan klonen. Immers zij hebben ook hetzelfde DNA, en groeien bovendien waarschijnlijk in een zelfde leefomgeving op als de ander, wat bij klonen niet zo hoeft te zijn. Maar hoewel een kloon biologisch een 'gewoon' mens is, durf ik er toch vraagtekens bij te zetten of dat geestlijk ook het geval is........

Nog moeilijker wort het bij gen. manipuleren met mensenlijke genen. Als we dat gaan doen wordt het heel lastig om te bepalen wat nog een mens is. Is een mens met chloroplasten b.v. nog volwaardig mens? Maar ook dieren die voor 40% menselijk DNA zouden hebben.....

Gebruikersavatar
hm
Verkenner
Verkenner
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 sep 2002 23:19
Locatie: Zeist
Contacteer:

Berichtdoor hm » 28 nov 2002 00:54

Over het klonen van mensen is ook een heel indrukwekkende film gemaakt, hij heet geloof ik 'cloned'.

Overigens lijkt het me dat we op de verkeerde weg zitten.

Biologisch gezien is klonden niet goed. Er komt minder variatie en men zal dus ook minder goed bestand zijn tegen ziektes (hoe 'goed' de gekloonde figuren ook zijn).
" Vertrouw God, maar zet wel je fiets op slot! "

Juliah
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 sep 2002 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 28 nov 2002 21:20

Baby's klonen...
Klas et ook in de krant. Ik schrok er echt van, dat mensen zoiets doen.
Er boven stond trouwens een artikel met de kop: "iedere Nederlander krijgt een nummer", ik dacht echt van: waar zijn we nou helemaal mee bezig???
~Get out and do what we were meant to do~

Gebruikersavatar
Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 nov 2002 11:43
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 29 nov 2002 08:40

Het ergste vind ik het voor de kloonbaby zelf nog. Bij gekloonde dieren bleek dat ze een stuk zwakker waren en allerlei enge ziekten kregen. Dat gekloonde engelse schaap is nu ook de sterkste niet meer. Ze hebben overwogen om haar af te maken.
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 29 nov 2002 13:48

en da's niet het enige voor de kloon. Van de kloon zal men onmenselijke dingen verwachten. B.v. een kloon van iemand als Einstein, als die een fout maakt in zijn wiskunde huiswerk dan is hij meteen afgeschreven.....

JonaGOLD

Berichtdoor JonaGOLD » 12 dec 2002 21:28

NEE, NEE, NEE. dat is rommelen met Gods volmaakte scheppig.
Dit moet echt tegengehouden worden. als het zo door gaat. lopen er over 2 jaar 4 'kopieen' van elkaar rond. hum. volgens mij niet echt wat God wil en toelaat.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten