Moderator: Moderafo's
1Joh4:1-3 "Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld."SDG schreef:Gisteren heb ik een preek gehoord waarin de naam van Christus niet genoemd werd. O ja, toch één keer, helemaal aan het eind, in deze zin: "In zijn preken nam Paulus zijn gemeente elke keer mee naar de rechterstoel van Christus". Als dat ene zinnetje niet was uitgesproken, zou de énige naam door welke we kunnen zalig worden niet genoemd zijn. Wèl de wet, wel Gods heiligheid, wel de voetbalgekte - maar niet de weg gewezen naar Christus. Ik vond 't heel erg - en ik vrees dat dit veel vaker gebeurt.
SDG schreef:Gisteren heb ik een preek gehoord waarin de naam van Christus niet genoemd werd. O ja, toch één keer, helemaal aan het eind, in deze zin: "In zijn preken nam Paulus zijn gemeente elke keer mee naar de rechterstoel van Christus". Als dat ene zinnetje niet was uitgesproken, zou de énige naam door welke we kunnen zalig worden niet genoemd zijn. Wèl de wet, wel Gods heiligheid, wel de voetbalgekte - maar niet de weg gewezen naar Christus. Ik vond 't heel erg - en ik vrees dat dit veel vaker gebeurt.
Vito schreef:Ben je Jehovah's Getuige dan..?
Maak dan snel dat je naar een kerk gaat waar Christus wel gepredikt wordt..!
SDG schreef:Gisteren heb ik een preek gehoord waarin de naam van Christus niet genoemd werd. O ja, toch één keer, helemaal aan het eind, in deze zin: "In zijn preken nam Paulus zijn gemeente elke keer mee naar de rechterstoel van Christus". Als dat ene zinnetje niet was uitgesproken, zou de énige naam door welke we kunnen zalig worden niet genoemd zijn. Wèl de wet, wel Gods heiligheid, wel de voetbalgekte - maar niet de weg gewezen naar Christus. Ik vond 't heel erg - en ik vrees dat dit veel vaker gebeurt.
Motormuis schreef:SDG schreef:Gisteren heb ik een preek gehoord waarin de naam van Christus niet genoemd werd. O ja, toch één keer, helemaal aan het eind, in deze zin: "In zijn preken nam Paulus zijn gemeente elke keer mee naar de rechterstoel van Christus". Als dat ene zinnetje niet was uitgesproken, zou de énige naam door welke we kunnen zalig worden niet genoemd zijn. Wèl de wet, wel Gods heiligheid, wel de voetbalgekte - maar niet de weg gewezen naar Christus. Ik vond 't heel erg - en ik vrees dat dit veel vaker gebeurt.
Snap ik niks van. Volgens mij is Christus allesbehalve rechter, hij is notabene middelaar, vrijpleiter, borg. Volgens mij heeft die dominee er niks van begrepen
Motormuis schreef:Maar wat betekent die tekst dan? Ik snap hem niet.....
Handelingen 17:31
Daarom dat Hij een dag gesteld heeft, op welken Hij den aardbodem rechtvaardiglijk zal oordelen, door een Man, Dien Hij daartoe geordineerd heeft, verzekering daarvan doende aan allen, dewijl Hij Hem uit de doden opgewekt heeft.
Romeinen 2:16
In den dag wanneer God de verborgene dingen der mensen zal oordelen door Jezus Christus, naar mijn Evangelie.
2 Timotheus 4:1
Ik betuig dan voor God en den Heere Jezus Christus, Die de levenden en doden oordelen zal in Zijn verschijning en in Zijn Koninkrijk:
Twaalf artikelen
7. vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de
doden.
Probeer jij eens een schare van 300 man te tellen... Okay, dat zou nog wel iemand kunnen... The Rainman zou 3000 ook nog wel redden, maar 30000 is menselijkerwijs toch al redelijk onmogelijk...Adriana schreef:Kaw schreef: (Velen geroepen,weinigen uitverkoren)
Ze vergeten de tekst dat het een schare zal zijn die niemand tellen kan!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten