Is deze website ook op zondag open?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
double_dd
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2002 23:48

Is deze website ook op zondag open?

Berichtdoor double_dd » 14 sep 2002 01:50

ff een vraag.

Is deze website op zondag dicht?

zo nee, waarom niet. Wordt er dan wel beseft dat er om deze website op zondag te laten draaien mensen moeten werken.

zo ja, ik heb niks gezegd. (issie wel voor 00:00 dicht :) )

DD

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

re: zondag open

Berichtdoor henkie » 14 sep 2002 02:04

Maar natuurlijk is deze website zondag open. Net zoals je op zondag een krant leest en met mensen praat, zoals je nadenkt over zinnige dingen en bezig bent met geestelijke zaken, doen wij dat hier op deze site.

Ik besef niet dat er dan mensen voor ons werken. Ik ben benieuwd!

Hoe zie jij dat trouwens voor je? Net voor de zondag alles van de server wissen (als je het laat staan zouden er eventueel wel eens bepaalde mensen voor je kunnen werken toch??!!) en dan maandag alles weer er op? Ik word steeds benieuwder!!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 14 sep 2002 02:15

En wie niet springt (het met Henkies text niet eens is) die is een farrizeeer ;)

Gebruikersavatar
double_dd
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2002 23:48

Berichtdoor double_dd » 14 sep 2002 02:50

Maar natuurlijk is deze website zondag open. Net zoals je op zondag een krant leest en met mensen praat, zoals je nadenkt over zinnige dingen en bezig bent met geestelijke zaken, doen wij dat hier op deze site.

Goed zeer goed. niks op aan te merken.


Ik besef niet dat er dan mensen voor ons werken. Ik ben benieuwd!

Ok hier komt het. Je gaat het internet op. Daarvoor gebruik je een verbinding. Voor die verbinding heb je een provider, en er zal ten alle tijden iemand moeten zijn bij jouw provider die evt problemen oplost (=zondag werken). Na de provider kom je op het internet web te zitten, hier ga je van switch naar switch, deze staan in allerlei landen en plaatsen waar ten alle tijden een controller achter staat en vaak ook nog een team voor mochten er problemen zijn (en die zij er ELKE dag!)

Dus zodra je internet verbinding maakt, laat je mensen voor je werken, want al hadden zij dat niet gedaan, dan had je niet kunnen internetten.

Met de website.
De website staat op een server, die staat weer in een serverpark wat van een bedrijf is. Hier waakt iemand over. En als er iets mis gaat staat er een team klaar om het op te lossen. (moet het moeilijker?)

De website kan je gemakkelijk sluiten door op zaterdagavond de server te laten afsluiten, of je website.

Waar het mij omgaat is dat er heel vaak erg moeilijk wordt gedaan over op zondag werken, wat ik aan de ene kant wel kan begrijpen. Maar dat de mensen te kortzichtig zijn en niet bedenken dat als je iets doet dat daar vaak iemand voor moet werken. (En ja ook voor het brood dat je maandag bij de super haalt is op zondag gewerkt.)

Ik probeer niemand aan te vallen, ik wil alleen graag een reactie om te begrijpen hoe jullie er over denken.

DD

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 sep 2002 06:42

Ik ben het helemaal met doube dd eens. Om wat hij zegt, maar er zijn ook nog meer dingen. Als je op zondag gaat surfen, naar goede forums, waarom zou je dan niet ff ook op die andere interessante site's kijken, weet ik veel welke. En daar is de zondag niet voor bedoeld. Je brengt jezelf wel in de verleiding denk ik!!

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 sep 2002 10:06

Wat mij betreft hoeft de website niet dicht.

Er is namelijk misschien wel zondagswerk bij de provider, maar denk eens aan het volgende.
Je hebt namelijk ook het probleem met tijdzones. Als we hier netjes de site dichtgooien is het voor iemand in Australie nog zaterdag.
Je kan het nog anders zien..als wij op maandagmorgenvroeg inloggen kan, en dat is niet onjuist, onze verbinding weleens via een server in Amerika lopen. Daar is het nog zondag!

Het kan denk ik eenvoudiger.
Ik gebruik namelijk op zondag zelf de PC helemaal niet. Er zijn er meer die dat hier doen. Anderen kiezen ervoor alleen Refoweb te gebruiken, en verder niets. Weer anderen vinden heel internmet gebruiken op zondag geen kwaad. Ik denk dat we zelf onze grenzen moeten bekijken en vastleggen. Wel kijken naar Gods Woord, en niet wat we zelf willen.

Greetz..
Night
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 14 sep 2002 12:05

Oké Acire, maar zijn er op zondag niet veel meer verleidingen? Ikzelf ging als ik me zondags verveelde altijd drugs gebruiken, nu zit ik veel op refoweb! ;)

Op zich snap ik het punt van DD wel. Ik vind het niet overdreven (gezien hij wel een norm stelt) maar wel onterecht. Dus wel respect, maar niet mee eens ;)
Ik denk dat het beetje werk van mensen die op zondag toch zouden werken niet opweegt tegen bijv. het feit dat mensen 's zondags op Refoweb de vragen van dominees lezen en hierdoor misschien wel enorm geholpen worden..

Als DD consequent is dan eet hij 's maandags iig brood uit de vriezer, belt hij niet en zo kan ik nog wel een half uur doorgaan. Ik moet zeggen dat het goed is dat de zondag (Gods dag!) nageleefd wordt. Als je denkt dat het beter is om niet te internetten moet je het gewoon niet doen.
Nu snap ik wel dat het niet draait om wat wij ervan vinden, maar om wat de waarheid is, maar toch zie ik het slechte er niet van in (dan praat ik over het op zondag bezoeken van Refoweb).
Ik lees terug en zie dat Night ook zoiets stelde, ik sluit me dus bij 'm aan ;)

Gebruikersavatar
Toriso
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 sep 2002 07:39
Locatie: Het Koninkrijk der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

zondagsrust

Berichtdoor Toriso » 14 sep 2002 22:09

Bij ons gaat de PC op zondag niet aan. We zitten er doordeweek al (te?)veel achter. We gebruiken wel elektriciteit. De controllers op de energiecentrale moeten dus wel voor ons werken. Elektriciteit is een basisbehoefte, evenals medische zorg. Ik lees op zondag trouwens geen krant.

Wat betreft een website, dit is net een winkel. Je hoeft op zaterdag de hele winkel ook niet leeg te gooien. Je kunt gewoon het rolluik dichttrekken. Inbrekers evenwel kunnen misschien wel binnenkomen. Of misschien staat de achterdeur nog wel open.

Misschien zou ook een beperkte openstelling kunnen. Bijvoorbeeld alleen Religie en aanverwante zaken. Immers, de zondag is bij uitstek dé dag om de 'verticale' relatie te onderhouden. Daarvoor kunnen eventueel 'horizontale' relaties dienstbaar zijn. Maar ze kunnen juist ook ons van die dingen afhouden.
Niet het aanzien, maar het wezen!

The Menace
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:35

Berichtdoor The Menace » 16 sep 2002 16:03

ik zie geen reden om deze site op zondag af te sluiten. zoals night al zei krijg je ook te maken met "timezones" en degenen die het niet willen hoeven geen gebruik te maken van deze website op zondag.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 16 sep 2002 16:28

double_dd schreef:Ok hier komt het. Je gaat het internet op. Daarvoor gebruik je een verbinding. Voor die verbinding heb je een provider, en er zal ten alle tijden iemand moeten zijn bij jouw provider die evt problemen oplost (=zondag werken). Na de provider kom je op het internet web te zitten, hier ga je van switch naar switch, deze staan in allerlei landen en plaatsen waar ten alle tijden een controller achter staat en vaak ook nog een team voor mochten er problemen zijn (en die zij er ELKE dag!)

Dus zodra je internet verbinding maakt, laat je mensen voor je werken, want al hadden zij dat niet gedaan, dan had je niet kunnen internetten.

Met de website.
De website staat op een server, die staat weer in een serverpark wat van een bedrijf is. Hier waakt iemand over. En als er iets mis gaat staat er een team klaar om het op te lossen. (moet het moeilijker?)

De website kan je gemakkelijk sluiten door op zaterdagavond de server te laten afsluiten, of je website.



Ik vraag me af in hoeverre er iemand daadwerkelijk werkt op zondag: de helpdesk is gesloten en de servers gaan gewoon hun gang. Duidelijk is wel dat áls er iets gebeurd, men dan in actie moet komen.
We zitten trouwens bij een christelijke provider en ik ga er vanuit dat dit goed geregeld is.

De website is niet makkelijk af te sluiten. Die staat op een server met meerdere sites en kun je niet even uitzetten. De website afsluiten is geen optie want er veranderd dan niets aan het 'probleem'.



Waar het mij omgaat is dat er heel vaak erg moeilijk wordt gedaan over op zondag (laten) werken, wat ik aan de ene kant wel kan begrijpen. Maar dat de mensen te kortzichtig zijn en niet bedenken dat als je iets doet dat daar vaak iemand voor moet werken. (En ja ook voor het brood dat je maandag bij de super haalt is op zondag gewerkt.)

Ik probeer niemand aan te vallen, ik wil alleen graag een reactie om te begrijpen hoe jullie er over denken.


Je vraagstelling en opmerkingen geven niet echt de indruk dat je 'niemand probeert aan te vallen', eerlijk gezegd.
Ik ben het wel met je eens dat we soms iets kritischer moeten zijn en beter moeten nadenken over al dan niet werken op zondag.


En om op de andere posts in te gaan: Of de pc wel of niet aangaat, moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Ik vind het een prima streven om de pc uit te laten, om zo eens een dag zonder pc te hebben. Zelf probeer ik me zoveel mogelijk te beperken tot de vragenrubriek en het forum. Dat lijkt me toch behoorlijk zinnig. Maar ik zie niet in waarom de rest niet gebruikt zou kunnen worden, je bent tenslotte niet de hele dag met geestelijke dingen bezig. Laat iedereen dat maar lekker voor zichzelf uitmaken.

xepa
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2002 12:05

Berichtdoor xepa » 16 sep 2002 17:56

de site van omsionswil is op zondag gesloten en wat ik er van begrepen heb gaan de servers gewoon uit. net als bij het RDnet... dus het kan wel

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 16 sep 2002 18:03

xepa schreef:de site van omsionswil is op zondag gesloten en wat ik er van begrepen heb gaan de servers gewoon uit. net als bij het RDnet... dus het kan wel


Dat zou moeten betekenen dat de pagina niet gevonden kan worden als je de site bezoekt op zondag. Daar staat nu een bericht over de sluiting. Die pagina zal toch echt op een server staan.

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 16 sep 2002 18:12

DD...wat kan je dan op zondag nog wel doen? Als je naar een goeie invulling van je zondag kijkt, vind ik dit een hele goeie oplossing!!! Grotendeels gaat het hier over het geloof ed....maargoed, als jij er kwaad in ziet....dan moe jedat zelf weten;-)

Gebruikersavatar
double_dd
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2002 23:48

Berichtdoor double_dd » 16 sep 2002 21:30

Het gaat er mij helemaal niet om of de website wel of niet open is, en of je wel of niet op internet zit. Van mij mag het allemaal, ik heb er geen bezwaar tegen. Ik wil alleen jullie mening weten.

kijk ik heb soms zelf zoiets van sommige mensen doen heel erg moeilijk over zondag, maar vergeten dan eens goed naar de dingen te kijken die ze zelf doen zonder er bij stil te staan dat daar ook mensen voor moeten werken.

ik hoop niemand beledigd te hebben, dat was niet de bedoeling.

DD

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 16 sep 2002 21:47

double_dd schreef:Het gaat er mij helemaal niet om of de website wel of niet open is, en of je wel of niet op internet zit. Van mij mag het allemaal, ik heb er geen bezwaar tegen. Ik wil alleen jullie mening weten.

kijk ik heb soms zelf zoiets van sommige mensen doen heel erg moeilijk over zondag, maar vergeten dan eens goed naar de dingen te kijken die ze zelf doen zonder er bij stil te staan dat daar ook mensen voor moeten werken.

ik hoop niemand beledigd te hebben, dat was niet de bedoeling.

DD


Ik d8 eigenlijk dat je bedoelde dat jij t er niet mee eens was dat refoweb (en vele andere pagina's) op zondag open zijn...Maargoed, verkeerd begrepen dus:)
Overigens ben ik het met die laatste opmerking eens,....dat veel mensen vergeten te kijken naar de dingen die ze zelf doen enzow... :lol:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 67 gasten