Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

Berichtdoor Bigboss » 30 mei 2004 07:50

Ben je lid van een politieke partij?

Zo ja, van welke?

Ben je dan ook actief voor of in die partij?

Geen lid van een partij?

Op grond waarvan dan niet?
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 30 mei 2004 07:56

Even zelf het spits afbijten:

Ben van 1966 - 1990 actief lid van de CPN geweest in lokale, landelijke en internationale functies.

Daarna van 1990 (na opheffing van de CPN) tot 1995 actief lid geweest van de NCPN.

Van 1995 tot 2003 actief lid van de SP geweest.

Momenteel partijloos, overweeg een verzoek van de NCPN om in een bepaalde functie terug te keren.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 30 mei 2004 12:34

ja, ik ben lid van de SP, zoals de meesten al wel weten

Ik ben ondertussen afdelingsvoorzitter geworden van de SP Alblasserwaard, een jonge afdeling die in september 2003 zelfstandig is geworden. Heel veel werk, maar wel erg leuk, we zitten nu midden in de campagne voor t EP, en ehm, Bigboss, geen interesse om in de Alblasserwaard mee te helpen met t opbouwen van n afdeling geleid door de linkerflank van de SP? ;)

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 30 mei 2004 12:48

He Spirit,

vind je ook niet dat de afstand Haarlem - Alblasserwaard wat te groot is om met een Canta heen en weer te kachelen????

bovendien, de NCPN heeft me een mooie functie aangeboden, dus daar wil ik eerst eens over nadenken of ik het ja dan nee ga doen.

Maar de SP wil me niet meer hebben joh, ze waren nogal pissig toen ik mijn zetel niet in wilde nemen bij de verkiezingen van 2002.

Groet, Rens

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 30 mei 2004 12:50

als afdelingsvoorzitter heb ik het recht leden aan te nemen en af te wijzen, dus dat ligt aan mij! Ken trouwens aardig wat mensen bij RoodHaarlem, leuke actieve club

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 30 mei 2004 13:37

thespiritisinsideus schreef:als afdelingsvoorzitter heb ik het recht leden aan te nemen en af te wijzen, dus dat ligt aan mij! Ken trouwens aardig wat mensen bij RoodHaarlem, leuke actieve club

Spirit, je moet je eerst aanmelden in Rotjeknor. En daar gaat het direct al spaak lopen!!

Bovendien is jouw woonplaats voor mij niet te bereiken binnen aanvaardbare reisuren: m'n Canta gaat maar maximaal 55 km/uur.

Heb even de routeplanner er op los gelaten: 99 km, en volgens de route die gereden moet worden duurt het bijna 3 uur enkele reis!! Danke schon, mij niet gezien!!!

Groetjes, Rens

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 31 mei 2004 23:30

Overigens, Spirit, ben ik al een flinke tijd partijloos. En ik denk dat dat wel zo zal blijven dit jaar.

Heb niet echt veel zin om me weer te binden aan een stroming in de politiek. Werk liever onafhankelijk.

Rens

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 01 jun 2004 02:02

valt niet mee, qua mogelijkheden e.d., ik voel me redelijk goed op mijn plaats binnen de SP en heb ontdekt dat als je maar goede argumenten hebt en sterk in je schoenen staat dat je dan ook zonder enig probleem een afwijkend standpunt in kan nemen

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 01 jun 2004 08:58

ben lid van SGP

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 09:14

also lid van de SGP

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jun 2004 11:55

geen lid, SGP ligt op mijn lijn, maar doordat vrouwen toch nie twelkom zijn binnen de partij, krijgen ze mijn lidmaatschap ook niet. LPF lig ook erg rechts, alleen de visie op van abortus en euternasie dragen zij niet, dus ik ben nog steeds zoekend. ZOdra SGP vrouwen toelaat in het bestuur, ga ik meedoen en lid worden!!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 jun 2004 12:01

paprikameisje2 schreef:geen lid, SGP ligt op mijn lijn, maar doordat vrouwen toch nie twelkom zijn binnen de partij, krijgen ze mijn lidmaatschap ook niet. LPF lig ook erg rechts, alleen de visie op van abortus en euternasie dragen zij niet, dus ik ben nog steeds zoekend. ZOdra SGP vrouwen toelaat in het bestuur, ga ik meedoen en lid worden!!

Exact mijn antwoord! Ik heb, geloof het of niet, zelfs in stands gestaan voor de SGPjongeren, maar hoe ze ok smeekte, ik werd geen lid om bovenstaande reden. Ik zou het niet kunnen verdragen dat de mannelijke leden over mogen gaan naar de SGP en ik mijn lidmaatschap op moet zeggen om mijn vrouw-zijn.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 12:04

Ik zou je er wel uit knikkeren als je het toch waagde om er in te komen... :mrgreen:

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 01 jun 2004 14:25

Mijn man is lid van de ChristenUnie en hij is ook actief lid, Man en vrouw zijn èèn dus kan ik zeggen dat ik ook lid ben????

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 15:05

Ik ben via via in de organisatie van de SGP terechtgekomen en toen kon ik er natuurlijk ook niet onderuit om lid te worden.. :wink:

Eigenlijk begrijp ik het zelf ook niet zo goed, want ik ben helemaal geen diehard SGP-er, ben het met een aantal fundamentele standpunten zelfs oneens. Maargoed, ik zie op landelijk niveau ook niet direct een geweldig alternateif, dus whatever.

Terug naar “Archief”