Wat is spreken in tongen volgens de bijbel? Kan iedereen het verstaan als er in tongen wordt gesproken? Of juist niet? Kan Satan het verstaan? En waarvoor dient het?
Ik wil wel eens weten wat de bijbel erover zegt, wie kan me helpen?
Moderator: Moderafo's
parkiet schreef:Wat is spreken in tongen volgens de bijbel? Kan iedereen het verstaan als er in tongen wordt gesproken? Of juist niet? Kan Satan het verstaan? En waarvoor dient het?
Ik wil wel eens weten wat de bijbel erover zegt, wie kan me helpen?
Tabitha schreef:parkiet schreef:toch spraken de discipelen ook in tongen, en die werden wel door iedereen verstaan....
volgens mij spraken die in andere talen (bedoel je bij de uitstorting van de H.G?)
Sabra schreef:Lees 1 Korinthe 12:1-11
Dan kun je zien dat het spreken in tongen een gave van de Geest is.
Dit kan dus pas na Pinksteren zijn omdat pas daarna de Geest is uitgestort. Het is dus geen wonder dat in de evangeliën niet wordt gesproken over deze gave.
tongen spreken gaat dan ook eigenlijk de andere kant op, jij spreekt tegen God m.b.v. de HG geest, eigenlijk voor als gewone woorden te kort schieten. Zelf spreek ik het ook niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nooit enige moeite in die richting ondernomen heb, heb de behoefte nog niet zo gehad zogezegdAragorn schreef:Sabra schreef:Lees 1 Korinthe 12:1-11
Dan kun je zien dat het spreken in tongen een gave van de Geest is.
Dit kan dus pas na Pinksteren zijn omdat pas daarna de Geest is uitgestort. Het is dus geen wonder dat in de evangeliën niet wordt gesproken over deze gave.
Nee, oke, ik vond het alleen verwarrend, ook door die discipelen op pinksteren wat dan weer net iets anders is.
En doden opwekken, zieken genezen, duivelen uitwerpen enzo zijn ook gaven van de Geest, maar die zie je in de evangelieen al wel.
Ik heb niks tegen in tongen spreken, maar vraag me wel een beetje af waarom de HG dat nodig heeft om dingen aan mensen door te geven.
Aragorn schreef:Oke, dank @mic, ik heb me er nooit echt in verdiept.
Maar het is dus een soort lofprijzing naar God maar dan intenser dan met normale woorden of muziek?
En waarom moet het dan vertaald worden? Dat lijkt me vooral nuttig als het gaat om dingen die de rest van de gemeente ook aangaan..
Aragorn schreef:En is het ook 1 taal dan? Ik bedoel: kun je elkaar verstaan? En als ik het goed begrijp wordt er bij jullie standaard in tongen gebeden of gezongen?
En het klinkt misschien stom, maar wat is precies het 'voordeel' ervan? Dat je je beter uit kunt drukken, of dat je je meer met elkaar verbonden voelt ofzo?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten