Harry Potter...deel 2?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Harry Potter...deel 2?

Berichtdoor janneke » 21 nov 2002 22:07

Ik weet het, er bestaat al een topic over Harry Potter....Maar deze topic gaat vooral over de nieuwe film van Harry: Harry Potter and the Chamber of Secrets.

Misschien hebben jullie hier ook wel voorstukjes van gezien...Ik moet zeggen dat ik niet wist wat ik zag! Ik heb geen film of boek van Harry Potter gezien/gelezen, dus wist niet goed wat er te zien zou zijn...Maar dat ze zo'n film voor kinderen maken...Volgens mij krijgen ze dan toch echt verkeerde voorbeelden..

hier staat een stukje over de film: http://www.nu.nl/news.jsp?n=79934&c=71

Misschien weet ook iemand waar er een trailer te vinden is?

Wat vinden jullie van deze film, en vooral: Hoe denken jullie dat het de kinderen beinvloed?

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 22 nov 2002 10:50

Ik heb deel 1 gezien, ga ook deel 2 kijken.
Meer om te weten waar het over gaat zeg maar, en om erachter te komen dat deel 2 ook absoluut niet geschikt voor kinderen is. Helemaal niet voor kinderen van basisschoolleeftijd.
Ik denk dat dit kinderen heel erg beïnvloedt. Het lijkt heel echt (kinderen geloven al snel dat iets echt zo kan) terwijl deze dingen in het echt niet kunnen.
Ik denk dat het ze bang maakt.
Dus: vast een leuke film voor ouderen, maar zeker geen film voor jonge kinderen. Ik begrijp ook niet dat ouders hun kinderen (van 10 jaar enzo) gewoon alleen naar deze film laten gaan...

JonaGOLD

Berichtdoor JonaGOLD » 22 nov 2002 13:48

occulte zooi. daar kan ik geen goed woord over zeggen.
misschien zijn de films van goede kwaliteit, en de tekeningen.

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Berichtdoor Night » 22 nov 2002 14:06

Trailer kan je op Kazaa vinden Janneke.
Misschien ook wel ergens op een site, maar weet niet welke.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 22 nov 2002 16:14

JonaGOLD schreef:occulte zooi. daar kan ik geen goed woord over zeggen.
misschien zijn de films van goede kwaliteit, en de tekeningen.


das wel heel erg kort door de bocht
ik vind de potter films juist geweldig en zeer geschikt voor kinderen
laat de fantasie van de kinderen maar werken
de potterboekken zijn fantasie boekken
en de kids besefen ook heus wel dat wat ze in de bios zien een fantasie verhaal is
en nog een erg mooi fantasie verhaal ook !!

kinderen hebben fantasie nodig om te kunnen ontwikkelen en creatief te worden
dat zullen ze later hard nodig hebben

ik maak me meer zorgen over de volwassenen die zeggen dat het slecht is voor kinderen en dat het een slechte invloed heeft op de kids
dat zijn volwassenen die het verschil niet meer weten tussen fantasie en waar gebeurd
en dat kan nooit gezond zijn
leaver dea as slaaf

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 22 nov 2002 16:19

en de kids besefen ook heus wel dat wat ze in de bios zien een fantasie verhaal is
Daar ga je de fout in... Vooral jonge kinderen kunnen hier negatief door beïnvloed worden. Maar daar heb ik al wat over gezegd.

Dat je dit goed voor kinderen vindt, dat begrijp ik niet. Dat kán je gewoon niet goed vinden. Het zijn best toffe films, voor jou misschien, maar echt NIET voor kinderen.


kinderen hebben fantasie nodig om te kunnen ontwikkelen en creatief te worden
dat zullen ze later hard nodig hebben

Dan heb je het over een ander soort fantasie...

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 22 nov 2002 17:04

-Rianne- schreef:en de kids besefen ook heus wel dat wat ze in de bios zien een fantasie verhaal is
Daar ga je de fout in... Vooral jonge kinderen kunnen hier negatief door beïnvloed worden. Maar daar heb ik al wat over gezegd.


kinderen met een levenderige fantasie zijn gelukkige kinderen
ik zie niet in hoe het een negatiefe invloed zou moetten hebben op kinderen

Dat je dit goed voor kinderen vindt, dat begrijp ik niet. Dat kán je gewoon niet goed vinden.


waarom "kan" ik dat niet ?
en sins waneer bepaalt iemand die ik helemaal niet ken wat mijn mening is ???

kinderen hebben fantasie nodig om te kunnen ontwikkelen en creatief te worden
dat zullen ze later hard nodig hebben

Dan heb je het over een ander soort fantasie...


hoe bepaal je welke fantasie bij welke soort hoort ?
of zouden we beter eerst onszelf kunnen afvragen wat fantasie eigelijks presies is....
leaver dea as slaaf

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 nov 2002 11:50

Koss schreef:
das wel heel erg kort door de bocht
ik vind de potter films juist geweldig en zeer geschikt voor kinderen
laat de fantasie van de kinderen maar werken


Zeer geschikt? Kinderen onderscheiden fantasie niet goed genoeg van waarheid!

kinderen hebben fantasie nodig om te kunnen ontwikkelen en creatief te worden
dat zullen ze later hard nodig hebben


Fantasie ontwikkelen? Zodat ze niet onderscheiden wat echt is en wat niet? Creatief?? Eerder onbenullig!

ik maak me meer zorgen over de volwassenen die zeggen dat het slecht is voor kinderen en dat het een slechte invloed heeft op de kids
dat zijn volwassenen die het verschil niet meer weten tussen fantasie en waar gebeurd
en dat kan nooit gezond zijn


Het verschil niet weten??? Ik denk dat ze juist het verschil te goed weten! Ze weten wat de gevolgen kunnen zijn als kinderen zich te veel gaan verdiepen in de Potterfilms!!! Daar kunnen hele vervelende dingen uit voortkomen! (ik spreek uit ervaring!Op de basisschool hield een jongen zich ook TE veel met dit soort films bezig en heeft later zelfmoord gepleegd omdat hij d8 dat er geesten 8er m aanzaten!)

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 23 nov 2002 12:55

janneke schreef:Zeer geschikt? Kinderen onderscheiden fantasie niet goed genoeg van waarheid!

Fantasie ontwikkelen? Zodat ze niet onderscheiden wat echt is en wat niet? Creatief?? Eerder onbenullig!


dus omdat kinderen spelenderwijs leeren en dat niet kunnen zonder de nodige fantasie noem jij onbenullig ??
kinderen die niet creatief mogen zijn leeren nooit voor hunzelf denken
omdat ze altijd iemand nodig hebben die ze hapklaare brokken voert

een kind leert juist daardoor wat het verschil is tussen fantasie en werkelijkheid
zoals jij het hier nu neer zet zou een boek als puk en de pettenflat ook erg schadelijk zijn voor kunderen omdat het ook totaal fantasie is
ik kan er maar niet bij dat christelijke kinderen niet mogen spelen of fantaseren
geen wonder dat zommigen hierdoor helemaal geestelijk in de knoei komen

Het verschil niet weten??? Ik denk dat ze juist het verschil te goed weten! Ze weten wat de gevolgen kunnen zijn als kinderen zich te veel gaan verdiepen in de Potterfilms!!! Daar kunnen hele vervelende dingen uit voortkomen! (ik spreek uit ervaring!Op de basisschool hield een jongen zich ook TE veel met dit soort films bezig en heeft later zelfmoord gepleegd omdat hij d8 dat er geesten 8er m aanzaten!)


dat slaat dus echt nergens op
mensen die zig druk maken over films als harry potter weten echt zelf niet meer het onderschijt te maken tussen echt en film
anders zouden ze zig er niet druk om maken

en met die jongen moet wel veel meer mis zijn geweest dan alleen het kijken van een film
(ook ik heb een vriend verloren aan een trijn een dik jaar geleden omdat die manisch deprie was)
iemand die zelfmoord pleegt zit heel erg in de knoei en ziet maar 1 uitweg
voor je zover bent is er wel heel wat meer met je mis tussen de ooren
dat kun je nooit en te nimmer op een film schuiven
als hij een opvoeding heeft gehad zoals jullie hier nu omschrijfen waarbij zijn speelse en fantasie gedrag heeft moeten onderdrukken denk ik dat je beter daar kunt gaan zoeken naar de oorzaak van zijn geestelijke nood !!!
leaver dea as slaaf

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 23 nov 2002 14:17

janneke schreef:Zeer geschikt? Kinderen onderscheiden fantasie niet goed genoeg van waarheid!

Fantasie ontwikkelen? Zodat ze niet onderscheiden wat echt is en wat niet? Creatief?? Eerder onbenullig!


Ben ik het Zeer mee eens

dus omdat kinderen spelenderwijs leeren en dat niet kunnen zonder de nodige fantasie noem jij onbenullig ??
kinderen die niet creatief mogen zijn leeren nooit voor hunzelf denken
omdat ze altijd iemand nodig hebben die ze hapklaare brokken voert

een kind leert juist daardoor wat het verschil is tussen fantasie en werkelijkheid
zoals jij het hier nu neer zet zou een boek als puk en de pettenflat ook erg schadelijk zijn voor kunderen omdat het ook totaal fantasie is
ik kan er maar niet bij dat christelijke kinderen niet mogen spelen of fantaseren
geen wonder dat zommigen hierdoor helemaal geestelijk in de knoei komen


Is gewoon klinkkliare onzin, wij mochten thuis ook geen tv kijken en sprookjes waren een zeldzaamheid maar gelukkig hadden we heel veel fantasie om gewoon te spelen en hoefden we geen enge films na te spelen.

mensen die zig druk maken over films als harry potter weten echt zelf niet meer het onderschijt te maken tussen echt en film
anders zouden ze zig er niet druk om maken

Wat een onzin, als je films moet zien om de werkelijkheid te leren kennen ben je pas echt zielig

en met die jongen moet wel veel meer mis zijn geweest dan alleen het kijken van een film
(ook ik heb een vriend verloren aan een trijn een dik jaar geleden omdat die manisch deprie was)
iemand die zelfmoord pleegt zit heel erg in de knoei en ziet maar 1 uitweg
voor je zover bent is er wel heel wat meer met je mis tussen de ooren
dat kun je nooit en te nimmer op een film schuiven
als hij een opvoeding heeft gehad zoals jullie hier nu omschrijfen waarbij zijn speelse en fantasie gedrag heeft moeten onderdrukken denk ik dat je beter daar kunt gaan zoeken naar de oorzaak van zijn geestelijke nood !!!

Het is bewezen dat kinderen heel erg beinvloed worden door de tv en films. Die 2 kinderen in engeland die een peuter voor de trein legden, mensen die het normaal vinden dat er iemand vermoord wordt> Alle seks en geweld op de tv, de kinderen vinden dat heeel gewoon en gaan het nadoen.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 okt 2002 19:30
Locatie: België
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 23 nov 2002 18:51

Je zal altijd wel voorbeelden kunnen vinden van films, muziek of boeken die een negatieve invloed hebben op mensen. Zelfs de Bijbel heeft mensen aangezet tot de meest waanzinnige daden. Het gaat erom dat je je kinderen de nodige begeleiding geeft in het lezen, bekijken of beluisteren van media. Praat erover met je kinderen. Harry Potter verbieden voor je kinderen lijkt me geen gezonde oplossing. Dan ga je te snel vluchten en maak je je kinderen niet weerbaar. Persoonlijk vind ik de boeken van Harry Potter erg goed en zie eigenlijk niet echt het verschil met vele andere sprookjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 24 nov 2002 14:13

Koss schreef:dus omdat kinderen spelenderwijs leeren en dat niet kunnen zonder de nodige fantasie noem jij onbenullig ??


Spelenderwijs LEREN ja, LEREN!!! Wat leer jij van een Harry Potter film?? Hoe je jongens door de lucht kan gooien, en dingen over geesten ed?!?!!
kinderen die niet creatief mogen zijn leeren nooit voor hunzelf denken
omdat ze altijd iemand nodig hebben die ze hapklaare brokken voert

Ik heb geen Harry Potter gekeken vroeger. Toch kan ik uitstekend voor mezelf denken, en er is niemand voor nodig die mij hapklare brokken voert!!!!
een kind leert juist daardoor wat het verschil is tussen fantasie en werkelijkheid
zoals jij het hier nu neer zet zou een boek als puk en de pettenflat ook erg schadelijk zijn voor kunderen omdat het ook totaal fantasie is
ik kan er maar niet bij dat christelijke kinderen niet mogen spelen of fantaseren
geen wonder dat zommigen hierdoor helemaal geestelijk in de knoei komen


Bij Puk van de Pettenflat gaat het niet over geesten of bovennatuurlijke dingen! Dat is gewoon een onschuldig verhaaltje over een jongetje dat in een flat woont en dagelijkse dingen beleefd. Ja, verzonnen ja, maar elke boek (op non-fictie na) en elke film (weer op non- fictie na) is verzonnen! Maar dat staat niet zo ver van de werkelijkheid af als Harry Potter!

En ik zie niet in waarom christelijke kinderen niet mogen spelen of fantaseren, dat maak jij ervan...Van mij mogen ze dat doen, maar niet op de manier zoals ze dat gaan doen door Harry Potter! Je bezig houden met geesten, toveren ed (zelfs op speelse manier) is gewoon fout!

dat slaat dus echt nergens op
mensen die zig druk maken over films als harry potter weten echt zelf niet meer het onderschijt te maken tussen echt en film
anders zouden ze zig er niet druk om maken


Dat heet bescherming van kinderen voor de foutren die ze door zo'n film gaan maken!

en met die jongen moet wel veel meer mis zijn geweest dan alleen het kijken van een film


WIe zal dat beter weten denk je? Die jongen was zoveel beinvloed door Harry Potter achtige films, dat hij zich er TE veel in ging verdiepen (zelf ook geesten oproepen ed) en dat hij echt dacht dat er geesten achter hem aanzaten en hem wilde vermoorden! Ja, door films ja!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 24 nov 2002 18:44

Overigens, Koss...Ik neem aan dat ze in jou tijd nog geen Harry Potter hadden...Dus jij krijgt nu alles voorgeschoteld, hebt geen fantasie en eigen mening?

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 24 nov 2002 22:56

janneke schreef:
Koss schreef:en met die jongen moet wel veel meer mis zijn geweest dan alleen het kijken van een film


WIe zal dat beter weten denk je? Die jongen was zoveel beinvloed door Harry Potter achtige films, dat hij zich er TE veel in ging verdiepen (zelf ook geesten oproepen ed) en dat hij echt dacht dat er geesten achter hem aanzaten en hem wilde vermoorden! Ja, door films ja!


er zijn meer mensen die zelfmoord hebben gepleegt door wat er in de bijbel staat dan door een film

dus met die manier dat jij nu berideneert zou je de bijbel eerder moeten weg houden van kinderen

jij kunt het mischien voor jezelf makelijk op de films schuiven om niet naar de rest van de problemen te hoeven kijken van deze jongen
maar voor iemand tot een daad als dit komt is er heel veel meer mis dan alleen het kijken van een bepaalde zoort films
leaver dea as slaaf

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 24 nov 2002 23:09

janneke schreef:
Koss schreef:dus omdat kinderen spelenderwijs leeren en dat niet kunnen zonder de nodige fantasie noem jij onbenullig ??


Spelenderwijs LEREN ja, LEREN!!! Wat leer jij van een Harry Potter film?? Hoe je jongens door de lucht kan gooien, en dingen over geesten ed?!?!!
kinderen die niet creatief mogen zijn leeren nooit voor hunzelf denken
omdat ze altijd iemand nodig hebben die ze hapklaare brokken voert

Ik heb geen Harry Potter gekeken vroeger. Toch kan ik uitstekend voor mezelf denken, en er is niemand voor nodig die mij hapklare brokken voert!!!!


?????? hoe krijg je het voor mekaar om over een film te kunnen oordelen zonder dat je de film zelf gezien hebt ??????

je gaat dan alleen maar op horen en zeggen aan
over hapklaare brokken gesproken......

het komt er dus weer in het kort op neer dat er weer word geoordeeld over iets waar je zelf niet genoeg over weet om over te kunnen oordelen

of heeft iedereen hier klakkeloos een mening van een ander over genomen zonder zelf te kijken wat het eigelijks is waar alle drukte om is en er zelfstandig over na te denken ??

wie heeft hier eigelijks wel de Harry Potter boekken gelezen ??
leaver dea as slaaf


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten