jong-oud?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

jong-oud?

Berichtdoor liefje » 10 mei 2004 18:48

hoe denken jullie erover dat een oudere jongen of meisje een relatie aangaat met elkaar dus bijvoorbeeld een jongen van 27 met een meisje van 14 of andersom. of mensen die zijn gescheiden met kinderen zitten en er met een jong grietje vandoor gaan of met een ouwe vent of andersom!
ik vind het zo moeilijk een vriendin van mij 18 jaar gaat nu met een man van 32 jaar 3 kinderen in bezit verder! aar ja aan de andere kant veel mensen zeggen wat maakt een leeftijd uit.......
:roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 19:16

Het ligt er helemaal aan hoe oud de jongste is. Als die de 21 gepasseerd is kan het opzich wel, dan ben je allebei volwassen.

Dat is bij columbus en rosekapje ook zo dacht ik.. :wink:

Maar een man van 27 en een meisje van 14 vind ik belachelijk, dan ben je toch niet gelijkwaardig?

Het lijkt mij niet niks, als je 18 bent gelijk een vol gezin binnen te stappen. Wat een verantwoordelijkheid heb je dan zeg! Dan moet je wel heel erg zeker zijn van je zaak...

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Leeftijdsverschil

Berichtdoor Fly29 » 10 mei 2004 19:33

Hoi,

Leeftijdsverschil.. Dat kan een rol spelen ja. Maar in het voorgaande.. bij je 21ste jaar heb je een wat betere verhouding. Je bent een beetje je kinderjaren uit. Want om eerlijk te zijn.. 14 jaar en een relatie met een 27 jarige? dat klinkt niet gezond. Wat weet zo'n jong persoon nou van het leven? Weinig denk ik. Ze zijn tegenwoordig best wel wereld wijs maar beschadigd ben je ook zo.. Ik ben meer van mening om ze een goede jeugd te laten hebben. Laat ze nog maar even kind zijn. Ze kunnen nog voor ruim 60 of meer jaar volwassen zijn. Dat zou ik er van willen zeggen.

Groet,

Fly29

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 mei 2004 20:06

Hi,

Mijn tante is al ruim 30 jaar gelukkig getrouwd met een man die 16 jaar ouder is. Liefde is dus niet echt aan leeftijd verbonden.

Ma ja een jongen van 27 met en meisje van 14 das wel een erg groot verschil natuurlijk...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 20:36

Maar hoe oud was die tante toen ze trouwde/verkering kreeg?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 mei 2004 21:27

Toen ze trouwde was ze 23 als ik het goed heb.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 21:35

Ja, kijk, dan vind ik het een heel ander verhaal dan wanneer je 15 bent..

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mei 2004 22:08

Ik was ook bijna 14 jaar ouder dan mn ex.

Zij was 17 en ik 31, toen wij wat kregen was zij 16 en ik 29.

Wij hebben daar weinig problemen mee gehad, maar ik was ook niet gescheiden en heb geen kinderen.Misschien dat het dan ook wat anders is.
Als je getrouwd bent geweest heb je toch al verder in het leven gestaan dan iemand die dat niet is geweest denk ik.

Ook kan tussen de ene of ander 17 jarige behoorlijk verschil zitten natuurlijk.Vaak zijn het echt nog pubers, maar anderen gedragen zich volwassen en zijn niet van die giecheltrutjes zeg maar.
Ook uiterlijk zegt wel wat denk ik.Als iemand jonger oogt dan komt het ook weer anders over ws.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 11 mei 2004 01:28

hoi Liefje :roll: (Rosekapje vergeef me aub :mrgreen: )

Wat Aragorn al vermelde, Rosekapje is 21 en ik ben 32. We hebben tot nu toe niets gemerkt van een leeftijdsverschil. Zelf heb ik ook een zoontje van 6 en half jaar, die woont niet bij mij, alleen om het weekend.
Ook dat gaat perfect, hij is dol op Rosekapje en wederzijds.
het hoeft dus geen problemen op te leveren, leeftijdsverschil en kinderen, al is dat misschien niet bij iedereen in die situatie hetzelfde.

Ik ken ook een stel waar het leeftijds verschil nog groter was dan wat Markie vertelde over hemzelf, dat is een heel goed huwelijk! En dat stel is het enige stel wat nog bij elkaar is van een vriendenclub van 5 stellen. :?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2004 07:05

Maar toch lijkt het mij niet normaal en gezond dat als je getrouwd bent en er met de vriendin van je eigen dochter d'r vandoor gaat. Dat vind ik intriest. En dan ook echt alle bankrekeningen leeg halen van zijn kinderen en vrouw! De vrouw zit diep in de schulden en woont ergens in een huurhuisje terwijl hij in een twee onder een kap woning woont met twee dikke auto's voor de deur.... Echt om te huilen gewoon.

Mijn opa en oma scheelden 20 jaar met elkaar!! Niks van gemerkt, mijn opa was 49 toen hij voor het eerst vader werd :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mei 2004 07:32

Ik denk dat je gelukkig moet worden met de man/vrouw waar je van houd, en dat leeftijdsverschil weleens weg kan vallen. Maar ik zou ook zeker bedenken in zo'n geval dat je ouder wordt en wat dan?
Jij bent al oud en bent toe aan rust en je partner is dat nog lang niet. Dan kun je ook een belemmering voor de ander gaan vormen.

Maar moet wel lachen om de reactie: die en die schelen 16 jaar en dat gaat prima, maar 27 en 14 jaar is een erg groot verschil! Dat is maar 13 jaar hoor.
Maar goed ik denk dat je op die leeftijd en zeker ook als je pas 16 bent nog niet goed weet wat het inhoud om te je te verbinden voor de rest van je leven met die een persoon. Dus ik denk markie dat ze zeker nog te jong was voor zo'n relatie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mei 2004 10:10

joepie schreef:Maar moet wel lachen om de reactie: die en die schelen 16 jaar en dat gaat prima, maar 27 en 14 jaar is een erg groot verschil! Dat is maar 13 jaar hoor.

Het gaat dan ook vooral om de leeftijd waarop je begint. 14 en 27 vind ik een heel ander verhaal dan 21 en 34...

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mei 2004 10:38

Ja dus ligt het niet aan de hoeveelhied jaren die ertussen ligt maar aan de leeftijd waarop je verkering met elkaar krijgt.
Maar ik blijf het veel vinden hoor, meer dan 5 jaar leeftijdsverschil vind ik al veel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mei 2004 10:43

Ja, dat vind ik ook. Ik zou niet weten wat ik met een meisje van 5 jaar jonger aan zou moeten.. :shock: (5 jaar ouder denk ik ook niet trouwens, maar dat is dan nog beter)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mei 2004 18:12

Zoals Columbus al vermelde gaat het (heel :lol: ) goed tussen ons. Ook klikt het enorm met zijn zoontje en mij. Daar ben ik echt heel blij om (want ik weet niet, wat ik gedaan zou hebben, als dat niet zo goed zou gaan, maar daar hoef ik nu niet over te denken :) )
Ik denk ook niet dat leeftijd een heel groot issue is in een relatie (of moet zijn). Het zijn vaak de omstanders die er een probleem van maken.

Tegenvraag, waarom is dit topic bij religie geopend?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”