Aantrekkelijk?
Ik val op donkere types, lang donker haar, beetje zigeunerachtig zeg maar.
Maar toch ben ik verliefd geworden op iemand die totaal niet aan dat beeld voldoet. (maar wel heel mooi en aantrekkelijk is

)
Als je uitgaat en je ziet ‘jouw type’ lopen dan stap je er wel eerder op af dus uiterlijk is zeker wel belangrijk in het begin.
Toch kan het als je in gesprek bent met iemand die niet ‘jouw type’ is, wel opvallen dat diegene ook aantrekkelijk is, misschien ook wel dat dan karakter mee gaat spelen of bepaalde manieren die je leuk vind.
En geur is ook belangrijk inderdaad. Heel belangrijk denk ik wel.
Humor ook, als je iemand ziet lachen dan is die (vaak) aantrekkelijker dan iemand die in een hoekje staat te staren.
Ik heb ook wel eens een verslag gelezen van een onderzoek waaruit bleek dat het ook een chemische reactie is tussen 2 mensen. Dat de combinatie van 2 lichaamsgeuren geuren of zo een bepaalde reactie in de hersenen teweeg brengen waardoor je de ander gaat ‘begeren’ om het zo maar eventjes te zeggen.

zal wel
En als je eenmaal verliefd bent op iemand dan komt dat innerlijk/karakter vanzelf wel.
Er zijn zoveel mensen met tegenovergestelde karakters die veel van elkaar houden dat innerlijk niet altijd zo belangrijk hoeft te zijn.
Al scheelt het wel of die ander wel lief/aardig is enzo als je daar tenminste gevoelig voor bent.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.