Aantrekkelijk vind ik.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Aantrekkelijk vind ik.....

Berichtdoor rosekapje » 09 mei 2004 14:11

Ik vraag me weleens af, waar jullie nu op vallen (of aantrekkelijk vinden) of verliefd op worden? Het gaat zo vaak over het innerlijk en dat daar alleen naar gekeken wordt, maar dat gaat er bij mij niet in. Tuurlijk is dat ook belangrijk en weegt dat het zwaarst op den duur. Maar hoe die persoon in elkaar steekt kan je nog niet zien en niks tot zeer weinig van zeggen in het begin.

Ik zal maar met mezelf beginnen, ik ga echt voor pretogen (van beetje humor is rosekapje niet vies)
daarnaast om het even over uiterlijkheden te hebben vind ik blonde krullen erg mooi (nou moet ik eerlijk bekennen dat ik die op de 1 of andere manier nooit tegen kom :mrgreen: :roll: :wink: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 mei 2004 15:20

bedoel je qua uiterlijk? Het heeft idd wel enige invloed, maar tis niet zo als iemand niet iets heeft wat ik wel mooi vind ofzo dat ik dan niet verliefd zou kunnen worden. het enge wat ik kan noemen is donker haar. Ik heb geen idee waarom, maar dat vind ik leuk :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2004 17:25

Ik heb eigenlijk niet echt specifieke voorkeuren, kan pas bij het zien van de persoon in kwestie beoordelen of hij/zij mij aanspreekt.

Wel heb ik voorkeur voor wild haar (dus geen permanentje of stijf staartje), liefst uitdrukkelijke kleur, dus donker of juist blond, niet zo neutraal. En niet te slank gebouwd...

En verder vooral uitstraling, maar dat is niet te beschrijven. (En onbewust is de geur natuurlijk het meest doorslaggevend :wink: )

henk77

Berichtdoor henk77 » 09 mei 2004 17:35

ben het wel eens met je vraag. Veel mensen reageren direct op het uiterlijk en wijzen daarom ook vaak af.(als je het navraagd dan hebben ze het antwoord klaar dat het niet zo is)Terwijl iedereen die je vraagd bijna zegt van,het gata niet om het uiterlijk maar om het innerlijk. ok dat is waar,maar dan is het weer van"het oog wil ook wat".het is idd moeilijk.
maar mijnmening verschild ook van wat ik soms van iemand denk.meestal de manier van spreken boeid me erg.en ik mag ook graag iemand zien, omdat mn ogen dan ook ziet hoe iemand doet terwijl hij/zij spreekt.bij veel mensne kan je door een paar vragen te stellen en hem/haar goed aan tekijken en de manieren,kleding en reactie tevolgen al heel veel uit iemand heen halen.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 09 mei 2004 18:37

k Val op foute types... geen idee hoe dat komt, het gebeurt gewoon. De enige gozers waar ik echt gek op ben geweest, waren gabbers. En nu ben ik gek op een gozer die hard-to-get is :roll:

De ogen zijn de spiegel van de ziel. Vaak val ik op een mysterieus type, niet voorspelbaar dus. Maar goed, dat pakt altijd verkeerd uit, zucht...
Een actief (sport) figuur vind ik wel leuk. Daar hoort (naar mijn idee) dan ook een getraind figuur bij. Dus geen mager mannetje of een corpulent iemand, maar gewoon normale verhoudingen en gespierd. (Is alleen vaak makkelijker gezegd dan gedaan, trouwens).
Kleding (en schoenen) maakt de man. Geen pak of RalphLauren/TommyHilfiger-achtig (netjes sportief), maar gewoon spijkerbroek, leuk shirt... that's it. (op een gala-avond natuurlijk wel smoking :lol: )
Kapsel zegt ook wel wat over de persoon. Als z'n kapsel leuk zit, is z'n kledingsmaak vaak ook wel goed. Beetje ontkennend-ijdel-zijn kan geen kwaad...

Veel eisen eigenlijk...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 mei 2004 18:50

Vaak zie je iemand en dan voel je wat voor die ander of je voelt niet wat voor die ander. Maar als je iemand beter leert kennen (hoeft dus GEEN verkering te zijn!) kan je mening omslaan. Iemand die je erg leuk vond kan wel een ontzettend takke-karakter heben, en iemand die je niet zoveel deed, kan je heel veel gaan doen omdat je hem/haar beter leert kennen. Alles wordt geleid, dus dit ook... :idea:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2004 18:54

ogen :oops:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 mei 2004 18:57

hmm, is wat je aantrekkelijk vind ook een eis? Nee, volgens mij niet, als ik iets mooi vind, dan wil dat nog niet zeggen dat mijn vriend dat ook perse moet hebben. Ik heb nu verkering, en laatst zei ik dat ik een bepaalde jongen/man echt heel erg knap vond. Dat vonden de meesten toch echt niet kunnen, maar ik bedoelde er verder niks mee. Ik vond hem gewoon erg aantrekkelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik diegene dan ook om de hals vlieg en er wie dan ook voor aan de kant zet.

Aragorn heeft wel een punt met die geur. (vind ik)

en wat Henk 77 schrijft ook, dat wat je van degene denkt ook belangrijk is. Maar ook weer niet in alle gevallen. De meesten meiden die ik ken, schijnen mijn broer nog wle aantrekkelijk te vinden. dat zie ik dus echt niet he... maar oke, het is wel een lieve jongen met een goed karakter (en af en toe een beetje een vlotte babbel :mrgreen: :wink: ) Maar ik zie hem natuurlijk erg veel, dus misschien valt het mij niet op. (of ik heb een andere smaak en ik val natuurlijk sowieso niet op mijn broer
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2004 19:03

tja. wat ik wel heel belangrijk vindt is het Geloof..... Als iemand totaal nergens aan doet, nou dan begin ik daar echt niet aan. (misschien ben ik hier wel heel hard in)

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 09 mei 2004 20:39

Evelien schreef:tja. wat ik wel heel belangrijk vindt is het Geloof..... Als iemand totaal nergens aan doet, nou dan begin ik daar echt niet aan. (misschien ben ik hier wel heel hard in)

Wacht maar tot je gek word op een onchristelijke gozer :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2004 22:28

S-je schreef:
Evelien schreef:tja. wat ik wel heel belangrijk vindt is het Geloof..... Als iemand totaal nergens aan doet, nou dan begin ik daar echt niet aan. (misschien ben ik hier wel heel hard in)

absoluut niet. Ik weet dat God mij daar bij zal helpen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 mei 2004 22:50

Evelien schreef:
S-je schreef:

absoluut niet. Ik weet dat God mij daar bij zal helpen.

Ik denk dat je daar zelf (onder leiding van God!) veel aan kunt sturen. Je kunt een onchristelijk iemand heel erg aardig vinden, maar gevoelens van liefde kun je toelaten of je kunt er tegen vechten (niet makkelijk, maar God zal je hier bij helpen als je Hem daar om vraagt, zoals Evelien in mijn ogen terecht schreef). God kan een bedoeling hebben natuurlijk, met het verliefd worden op een onchristelijk iemand, maar niet iedere onchristelijke komt door zo'n relatie tot geloof. Vaak (ik heb het in mijn omgeving helaas meerdere keren meegemaakt!) wordt de christelijke partner ook wat makkelijker in de zaken met betrekking tot het geloof. Het kan dus ook anders, maar van alle keren dat een christelijk iemand in mijn vrienden- en kennissenkring verkering kreeg met een onchristelijk iemand is het maar 1 keer voorgekomen dat de ander tot geloof is gekomen....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 mei 2004 00:01

Aantrekkelijk?
Ik val op donkere types, lang donker haar, beetje zigeunerachtig zeg maar.
Maar toch ben ik verliefd geworden op iemand die totaal niet aan dat beeld voldoet. (maar wel heel mooi en aantrekkelijk is :) )
Als je uitgaat en je ziet ‘jouw type’ lopen dan stap je er wel eerder op af dus uiterlijk is zeker wel belangrijk in het begin.
Toch kan het als je in gesprek bent met iemand die niet ‘jouw type’ is, wel opvallen dat diegene ook aantrekkelijk is, misschien ook wel dat dan karakter mee gaat spelen of bepaalde manieren die je leuk vind.
En geur is ook belangrijk inderdaad. Heel belangrijk denk ik wel.
Humor ook, als je iemand ziet lachen dan is die (vaak) aantrekkelijker dan iemand die in een hoekje staat te staren.

Ik heb ook wel eens een verslag gelezen van een onderzoek waaruit bleek dat het ook een chemische reactie is tussen 2 mensen. Dat de combinatie van 2 lichaamsgeuren geuren of zo een bepaalde reactie in de hersenen teweeg brengen waardoor je de ander gaat ‘begeren’ om het zo maar eventjes te zeggen. :? zal wel

En als je eenmaal verliefd bent op iemand dan komt dat innerlijk/karakter vanzelf wel.
Er zijn zoveel mensen met tegenovergestelde karakters die veel van elkaar houden dat innerlijk niet altijd zo belangrijk hoeft te zijn.
Al scheelt het wel of die ander wel lief/aardig is enzo als je daar tenminste gevoelig voor bent.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 00:10

columbus schreef:Ik heb ook wel eens een verslag gelezen van een onderzoek waaruit bleek dat het ook een chemische reactie is tussen 2 mensen. Dat de combinatie van 2 lichaamsgeuren geuren of zo een bepaalde reactie in de hersenen teweeg brengen waardoor je de ander gaat ‘begeren’ om het zo maar eventjes te zeggen. :? zal wel

Klopt ja, dat bedoelde ik ook met geur. Het is allemaal onbewust, maar je schijnt dus iemand met een totaal andere geur als jijzelf eerder aantrekkelijk te vinden dan iemand die ongeveer dezelfde heeft. (Ivm met inteelt enzo, daarom val je ook niet op broers/zussen) En bij de seks speelt het natuurlijk helemaal een belangrijke rol, dan wordt het ook wat minder onbewust. Het is alleen allemaal niet zo platonisch.. :wink:

En als je eenmaal verliefd bent op iemand dan komt dat innerlijk/karakter vanzelf wel.
Er zijn zoveel mensen met tegenovergestelde karakters die veel van elkaar houden dat innerlijk niet altijd zo belangrijk hoeft te zijn.
Al scheelt het wel of die ander wel lief/aardig is enzo als je daar tenminste gevoelig voor bent.

Absoluut oneens. Ik kan me niet echt voorstellen dat je verliefd wordt op iemand zonder het karakter minstens een beetje te kennen, of daar iig een bepaald beeld van te hebben (of dat nu klopt of niet). En als je dan toch verliefd bent, is het niet zo dat dat karakter vanzelf wel goed komt. Dat moet gewoon goed zitten (wat zeker niet wil zeggen dat je hetzelfde karakter hebt, maar wel dat je elkaars karakter aantrekkelijk vind en je er niet te erg aan ergerd), anders komt het niet meer goed ook.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 mei 2004 00:26

toch kan je bepaalde dingen aan iemands karakter wel accepteren die je niet zo leuk vind omdat je van diegene hou.
en verliefd worden op een meisje dat je een net een uur kent kan ook gebeuren,ik wist verder niets over haar karakter, heb dat wel eens meegemaakt. het enige wat ik wist was dat ze lief was (en heel erg mooi!)

alleen onze geuren matchten niet met elkaar denk ik :D was niet wederzijds die verliefdheid.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”