Het is een dag van goede boodschap.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacobH
Kapitein
Kapitein

Het is een dag van goede boodschap.

Berichtdoor jacobH » 29 apr 2004 08:57

Ik wil jullie allemaal wijzen op een nieuwe site

http://www.prekenweb.nl/

doe je voordeel er mee

met vr gr

JacobH
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 29 apr 2004 13:35

bedankt voor de info. Mooie site!

Solus
Mineur
Mineur

Re: Het is een dag van goede boodschap.

Berichtdoor Solus » 17 mei 2004 17:54

jacobH schreef:Ik wil jullie allemaal wijzen op een nieuwe site

doe je voordeel er mee

met vr gr

JacobH

mooie site; wel wat eenzijdig aanbod van predikanten uit de GG. Ik mis de "rechterflank", als ik het zo eens mag zeggen. En juist die preken hebben we zo nodig, want we slaan tegenwoordig zo gauw door naar activisme, en je hoort zoveel (ook hier op Refoweb) dat de mens zelf Jezus aan kan en moet nemen. Maar beste mensen dat kunnen we niet - die genade moet ons geschonken worden! Het kan nog! Smeek er toch om!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 mei 2004 18:18

Solus schreef:

doe je voordeel er mee

met vr gr

JacobH

mooie site; wel wat eenzijdig aanbod van predikanten uit de GG. Ik mis de "rechterflank", als ik het zo eens mag zeggen. En juist die preken hebben we zo nodig, want we slaan tegenwoordig zo gauw door naar activisme, en je hoort zoveel (ook hier op Refoweb) dat de mens zelf Jezus aan kan en moet nemen. Maar beste mensen dat kunnen we niet - die genade moet ons geschonken worden! Het kan nog! Smeek er toch om!

:roll: wat zal ik er op zeggen... mag jij zeggen wat er te links in aan deze preken? eerder te rechts.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 mei 2004 18:22

Solus,

wil je weer eens rechts de sloot inrijden omdat je meent dat er aan de linkerkant van de weg ook al mensen in de sloot liggen? (JacobH, was dit niet eerder jouw beeldspraak, zo ja bedankt voor het idee, ik vind hem geweldig!)

En ik weet niet hoor Solus, maar leg maar uit waarom deze dominee's te activistisch zijn.
Zeg even over welke preek het gaat, dan kunnen we het allemaal na luisteren!

Heb je ze al geluisterd? Of ga je alleen maar op de naam af?

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 17 mei 2004 21:15

De preken van Ds. Vreugdenhil zijn mooi!!! (Vast te rechts volgens sommige mensen... :wink: )

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 17 mei 2004 22:17

Christa schreef:De preken van Ds. Vreugdenhil zijn mooi!!! (Vast te rechts volgens sommige mensen... :wink: )

en volgens andere weer te links.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 17 mei 2004 22:21

Solus schreef:

doe je voordeel er mee

met vr gr

JacobH

ik moet wel glimlachen om je posting.

je waarschuwt voor activisme. En activeert mensen om er om te smeken.

Verder wijs ik ten stelligste van de hand dat de ds's die op prekenweb staan zouden zeggen dat Jezus door een mens alleen kan worden aangenomen.(zoals jij dat zegt)

Ik heb ze bijna allemaal gehoord. Ik ben er nog geen een tegen gekomen.

We moeten eerst horen of het idd zo is voordat we iemand beschuldigen.

verder kan je op de site lezen waarom niet alle ds op die site staan. Daar kan prekenweb dus niets aan doen.

met vr gr

JacobH

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 22:24

jacobH schreef:
Christa schreef:De preken van Ds. Vreugdenhil zijn mooi!!! (Vast te rechts volgens sommige mensen... :wink: )

Precies, iedereen heeft daar toch weer andere dingen waar hij zich bij thuis voelt. Voor een evo zullen ze vast te zwaarmoedig zijn, en een ggn-er zal het wel weer te makkelijk vinden, enz.
Zo heeft iedereen overal wel wat op aan te merken... luister gewoon naar wat jij denkt dat goed is!

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 17 mei 2004 22:24

TheKeimpe schreef:Solus,

wil je weer eens rechts de sloot inrijden omdat je meent dat er aan de linkerkant van de weg ook al mensen in de sloot liggen? (JacobH, was dit niet eerder jouw beeldspraak, zo ja bedankt voor het idee, ik vind hem geweldig!)

En ik weet niet hoor Solus, maar leg maar uit waarom deze dominee's te activistisch zijn.
Zeg even over welke preek het gaat, dan kunnen we het allemaal na luisteren!

Heb je ze al geluisterd? Of ga je alleen maar op de naam af?

tis dat je je bron vermeld en niet helemaal correct citeert, maar anders pleegde je plagiaat!! :P :P

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 17 mei 2004 22:26

Aragorn schreef:
jacobH schreef:

Precies, iedereen heeft daar toch weer andere dingen waar hij zich bij thuis voelt. Voor een evo zullen ze vast te zwaarmoedig zijn, en een ggn-er zal het wel weer te makkelijk vinden, enz.
Zo heeft iedereen overal wel wat op aan te merken... luister gewoon naar wat jij denkt dat goed is!

heej vrijzinnigert.

Luister en toets wat je hoort aan de bijbel. Dat alles in een gebed tot God.

dus niet wat jij of ik goed vind, maar wat de waarheid is volgens de bijbel.

En ik denk (na onderzoek) dat je met deze preken helemaal snor zit. :mrgreen: :mrgreen:

btw Ik zou je willen uitnodigen om er veel gebruik van te maken. Het geloof is uit het gehoor......

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 22:33

Haha, ja, dat zegt m'n moeder ook altijd... :lol:

En dan is mijn antwoord: oke, niet wat je zelf het leukst vindt, maar wat volgens jou het meest volgens de bijbel is. (En ja, ook dat schijnt iets te zijn waar over te discussieren valt, anders zou refoweb de helft kleiner zijn.. :wink: )

Btw: wel een goed initiatief lijkt me (die site). Want nu zijn mensen vaak toch aangewezen op hun eigen beperkte bandjesvoorraad of die van kennissen als je niet naar de kerk kunt, terwijl dit in principe onbeperkt is.

Wat ik me afvraag: stellen de beheerders van de site zich ook verantwoordelijk voor alles wat er in die preken gezegd wordt?

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 17 mei 2004 22:38

Solus schreef:mooie site; wel wat eenzijdig aanbod van predikanten uit de GG. Ik mis de "rechterflank", als ik het zo eens mag zeggen. En juist die preken hebben we zo nodig, want we slaan tegenwoordig zo gauw door naar activisme, en je hoort zoveel (ook hier op Refoweb) dat de mens zelf Jezus aan kan en moet nemen. Maar beste mensen dat kunnen we niet - die genade moet ons geschonken worden! Het kan nog! Smeek er toch om!

Prekenweb is een uitkomst! Een eventueel verwijt van eenzijdigheid moet niet worden geadresseerd richting Prekenweb, want daar wil men alles plaatsen wat beschikbaar komt. Dat een groot deel van de GG "vuurbang" is voor van alles en nog wat, kan Prekenweb niet helpen. Welbeschouwd is het triest dat sommige mensen zo blij zijn met Prekenweb, dat zij de prediking die ze zondags zo graag zouden willen horen alleen nog via internet kunnen beluisteren. Maar Gode zij dank dat dié mogelijkheid er nog is!

SDG
~~Soli Deo Gloria~~

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 17 mei 2004 22:39

Aragorn schreef:Haha, ja, dat zegt m'n moeder ook altijd... :lol:

En dan is mijn antwoord: oke, niet wat je zelf het leukst vindt, maar wat volgens jou het meest volgens de bijbel is. (En ja, ook dat schijnt iets te zijn waar over te discussieren valt, anders zou refoweb de helft kleiner zijn.. :wink: )

Btw: wel een goed initiatief lijkt me (die site). Want nu zijn mensen vaak toch aangewezen op hun eigen beperkte bandjesvoorraad of die van kennissen als je niet naar de kerk kunt, terwijl dit in principe onbeperkt is.

Wat ik me afvraag: stellen de beheerders van de site zich ook verantwoordelijk voor alles wat er in die preken gezegd wordt?

nou ja...... Ik wil niet al te pretentieus wezen..... maar alle ds in de GG zijn goed.....

Nee er is maar een criterium. Het moet een ds uit de GG zijn.

maar als, zoals solus dat beweerd, deze ds's een verkeerd evangelie zouden brengen dan waren ze al lang afgezet. Blijkbaar doen ze dat dus niet.

Er wordt veels te veel geroddelt binnen de GG. Ik weet zeker dat verreweg de meeste criticasters nooit de ds in kwestie hebben gehoord. Zowel ter linker als ter rechterzijde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 22:43

jacobH schreef:
Aragorn schreef:Haha, ja, dat zegt m'n moeder ook altijd... :lol:

nou ja...... Ik wil niet al te pretentieus wezen..... maar alle ds in de GG zijn goed.....

Nee er is maar een criterium. Het moet een ds uit de GG zijn.

maar als zoals solus beweerd deze ds's een verkeerd evangelie zouden brengen dan waren ze al lang afgezet. Blijkbaar doen ze dat dus niet.

Er wordt veels te veel geroddelt binnen de GG. Ik weet zeker dat verreweg de meeste criticasters nooit de ds in kwestie hebben gehoord. Zowel ter linker als ter rechterzijde.

Wat bedoel je precies met 'goed'? En ja, ik denk ook wel dat ze allemaal geen grove dwalingen zullen verkondigen. Er zijn wel accentverschillen en sommige mensen kunnen meer meegaan met 'linke' en ander meer met 'rechtse' dominees binnen de gergem. (links en rechts zijn foute termen in dit verband, maar het gaat nu ff om de verschillende stromingen binnen gg.)

Verder ken ik de gg niet van binnenuit en niet echt goed, dus kan het roddelen niet zo beoordelen. Maar ik kan me idd wel voorstellen dat er een bepaalde polarisatie (aan het ontstaan) is, die niet nodig is.

Terug naar “Archief”