Ik wil jullie allemaal wijzen op een nieuwe site
http://www.prekenweb.nl/
doe je voordeel er mee
met vr gr
JacobH
Moderator: Moderafo's
jacobH schreef:Ik wil jullie allemaal wijzen op een nieuwe site
doe je voordeel er mee
met vr gr
JacobH
Solus schreef:jacobH schreef:Ik wil jullie allemaal wijzen op een nieuwe site
doe je voordeel er mee
met vr gr
JacobH
mooie site; wel wat eenzijdig aanbod van predikanten uit de GG. Ik mis de "rechterflank", als ik het zo eens mag zeggen. En juist die preken hebben we zo nodig, want we slaan tegenwoordig zo gauw door naar activisme, en je hoort zoveel (ook hier op Refoweb) dat de mens zelf Jezus aan kan en moet nemen. Maar beste mensen dat kunnen we niet - die genade moet ons geschonken worden! Het kan nog! Smeek er toch om!
Solus schreef:jacobH schreef:Ik wil jullie allemaal wijzen op een nieuwe site
doe je voordeel er mee
met vr gr
JacobH
mooie site; wel wat eenzijdig aanbod van predikanten uit de GG. Ik mis de "rechterflank", als ik het zo eens mag zeggen. En juist die preken hebben we zo nodig, want we slaan tegenwoordig zo gauw door naar activisme, en je hoort zoveel (ook hier op Refoweb) dat de mens zelf Jezus aan kan en moet nemen. Maar beste mensen dat kunnen we niet - die genade moet ons geschonken worden! Het kan nog! Smeek er toch om!
jacobH schreef:Christa schreef:De preken van Ds. Vreugdenhil zijn mooi!!! (Vast te rechts volgens sommige mensen...)
en volgens andere weer te links.
TheKeimpe schreef:Solus,
wil je weer eens rechts de sloot inrijden omdat je meent dat er aan de linkerkant van de weg ook al mensen in de sloot liggen? (JacobH, was dit niet eerder jouw beeldspraak, zo ja bedankt voor het idee, ik vind hem geweldig!)
En ik weet niet hoor Solus, maar leg maar uit waarom deze dominee's te activistisch zijn.
Zeg even over welke preek het gaat, dan kunnen we het allemaal na luisteren!
Heb je ze al geluisterd? Of ga je alleen maar op de naam af?
Aragorn schreef:jacobH schreef:Christa schreef:De preken van Ds. Vreugdenhil zijn mooi!!! (Vast te rechts volgens sommige mensen...)
en volgens andere weer te links.
Precies, iedereen heeft daar toch weer andere dingen waar hij zich bij thuis voelt. Voor een evo zullen ze vast te zwaarmoedig zijn, en een ggn-er zal het wel weer te makkelijk vinden, enz.
Zo heeft iedereen overal wel wat op aan te merken... luister gewoon naar wat jij denkt dat goed is!
Solus schreef:mooie site; wel wat eenzijdig aanbod van predikanten uit de GG. Ik mis de "rechterflank", als ik het zo eens mag zeggen. En juist die preken hebben we zo nodig, want we slaan tegenwoordig zo gauw door naar activisme, en je hoort zoveel (ook hier op Refoweb) dat de mens zelf Jezus aan kan en moet nemen. Maar beste mensen dat kunnen we niet - die genade moet ons geschonken worden! Het kan nog! Smeek er toch om!
Aragorn schreef:Haha, ja, dat zegt m'n moeder ook altijd...![]()
En dan is mijn antwoord: oke, niet wat je zelf het leukst vindt, maar wat volgens jou het meest volgens de bijbel is. (En ja, ook dat schijnt iets te zijn waar over te discussieren valt, anders zou refoweb de helft kleiner zijn..)
Btw: wel een goed initiatief lijkt me (die site). Want nu zijn mensen vaak toch aangewezen op hun eigen beperkte bandjesvoorraad of die van kennissen als je niet naar de kerk kunt, terwijl dit in principe onbeperkt is.
Wat ik me afvraag: stellen de beheerders van de site zich ook verantwoordelijk voor alles wat er in die preken gezegd wordt?
jacobH schreef:Aragorn schreef:Haha, ja, dat zegt m'n moeder ook altijd...![]()
En dan is mijn antwoord: oke, niet wat je zelf het leukst vindt, maar wat volgens jou het meest volgens de bijbel is. (En ja, ook dat schijnt iets te zijn waar over te discussieren valt, anders zou refoweb de helft kleiner zijn..)
Btw: wel een goed initiatief lijkt me (die site). Want nu zijn mensen vaak toch aangewezen op hun eigen beperkte bandjesvoorraad of die van kennissen als je niet naar de kerk kunt, terwijl dit in principe onbeperkt is.
Wat ik me afvraag: stellen de beheerders van de site zich ook verantwoordelijk voor alles wat er in die preken gezegd wordt?
nou ja...... Ik wil niet al te pretentieus wezen..... maar alle ds in de GG zijn goed.....
Nee er is maar een criterium. Het moet een ds uit de GG zijn.
maar als zoals solus beweerd deze ds's een verkeerd evangelie zouden brengen dan waren ze al lang afgezet. Blijkbaar doen ze dat dus niet.
Er wordt veels te veel geroddelt binnen de GG. Ik weet zeker dat verreweg de meeste criticasters nooit de ds in kwestie hebben gehoord. Zowel ter linker als ter rechterzijde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten