U zult wel denken, wat een vraag! Op de weg naar Damascus natuurlijk!
Ik weet het niet. Bepaalde tekstgedeelten doen mij twijfelen of dat die Godsopenbaring aan Paulus wel zijn eigenlijke bekering te noemen is. Ik zal het uitleggen. In Galaten 1:15 zegt Paulus: "Maar wanneer het Gode behaagd heeft, Die mij van mijner moeders lijf aan afgezonderd heeft en geroepen door Zijn genade, Zijn Zoon in mij te openbaren, enz".
Hij zegt dus van moeders lijf afgezonderd te zijn. Is het dan niet zo dat hij toen al een kind Gods was? Zoals ook David en o.a. Johannes in de vroege jeugd zijn wedergeboren? Want hij zegt geroepen te zijn door Zijn genade, ja TOEN! ja hij zegt dat de Zoon in hem geopenbaard is. Iets kan alleen geopenbaard worden als het al aanwezig is. Dus stelling:
PAULUS HAD AL GENADE OP DE WEG NAAR DE DAMASCUS, MAAR WAS DOOR VERKEERDE OPVOEDING DWALENDE GEWORDEN. EN NU BEHAAGDE HET DE HEERE HEM TERUG TERECHT TE BRENGEN. HIJ WAS DUS ALLEEN DIEP GEVALLEN TERWIJL HIJ AL IN DE GENADESTAAT WAS.
Graag alleen serieuze reacties onderbouwd uit de Schrift die deze stelling kunnen weerleggen.[/b]