Kerkelijke verdeeldheid: Satans werk?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Kerkelijke verdeeldheid: Satans werk?!?

Berichtdoor Race406 » 23 apr 2004 14:57

Satan heeft lang genoeg plezier gehad van de kerkelijke verdeeldheid, de kerken moeten zoveel mogelijk elkaar zoeken.

Reageer eens op deze stelling.....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 23 apr 2004 15:08

Ik kan mij hier wel in vinden.

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 apr 2004 15:23

ja is satans werk (en ons eigen werk)
terug naar elkaar toe!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 apr 2004 15:26

Eens met de stelling!

Laten we terug gaan naar de twee Grote geboden, God lief hebben boven alles en de naaste als onszelf....

en ons niet telkens zo vastpinnen op de vele bijzaken....
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 16:09

rosekapje schreef:Eens met de stelling!

Laten we terug gaan naar de twee Grote geboden, God lief hebben boven alles en de naaste als onszelf....

en ons niet telkens zo vastpinnen op de vele bijzaken....


De lengte van de preek ofzo :mrgreen:
Van mij hoeven we niet allemaal 1 kerk te worden wat ''naam'' betreft, daar zijn we te veel verscheurt door. Als we maar wel met elkaar in gesprek gaan, respecteren, van elkaar willen leren elkaar als mede-christen zien. En dat we als christenen onderling bij 1 Kerk willen horen!!! En dat we er voor vechten niet nog! verdeelder te raken.

DE verdeeldheid in Chr. Nederland is zeker Satans werk....... we zijn behoorlijk uniek in de wereld met onze verschillende kerkjes en uitsplitsingen en afscheidingen en uittredingen. Echt shamed!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 23 apr 2004 20:01

mee eens

als eerste punt van toenadering overeenstemming bereiken over het Heilig Avondmaal. wie mogen eraan.... :?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
Brion
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 06 mei 2003 19:39

Berichtdoor Brion » 23 apr 2004 20:22

Ik begin me hier opeens thuis te voelen! :D
6 schrijvers voor mij, die het ook maar niks vinden: al die verschillende kerkjes. Wat mij betreft hoeven we niet direkt de Satan erin te betrekken, maar ik ben het eens met de strekking van de stelling.

Okay, we zijn nu met 7 man hier in dit topic. Wat doen we nu?
Blijven schrijven dat het toch allemaal maar niks is, of gaan we er wat aan doen? Of zegt iemand straks toch: "ja maar ik voel me wel heel erg thuis is mijn kerk"?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 23 apr 2004 22:18

Brion schreef: Of zegt iemand straks toch: "ja maar ik voel me wel heel erg thuis is mijn kerk"?

ja, ik :D Of is dat erg? Ik ben er van overtuigd dat het hier op aarde nooit zal lukken: die eenheid :cry: En toch zou ik willen dat het kon...
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 22:38

Brion schreef:Ik begin me hier opeens thuis te voelen! :D
6 schrijvers voor mij, die het ook maar niks vinden: al die verschillende kerkjes. Wat mij betreft hoeven we niet direkt de Satan erin te betrekken, maar ik ben het eens met de strekking van de stelling.

Okay, we zijn nu met 7 man hier in dit topic. Wat doen we nu?
Blijven schrijven dat het toch allemaal maar niks is, of gaan we er wat aan doen? Of zegt iemand straks toch: "ja maar ik voel me wel heel erg thuis is mijn kerk"?


Waarschijnlijk, als het puntje bij paaltje komt, zegt iedereen: ja, ik wil wel 1 zijn, maar dan moeten die andere wel ff dit en dit en dit met me eens gaan worden, want dat is natuurlijk onbijbels!

wieb83zd
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 apr 2004 17:18
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 23 apr 2004 22:44

Het is idd niet zo snel mogelijk om het in alles met elkaar eens te worden. En eigenlijk hoeft dat ook niet. Maar er zullen altijd punten blijven, waarop je moet zeggen dat je de mening van de ander absoluut niet deelt.

Als een echt christen zou je dan die mening nog wel mogen en/of moeten respecteren. Ik hoop dat er minder geruzied gaat worden over 'onoplosbare' kwesties. Dat zou al een heel eind schelen. Dat we met zn allen kijken naar de overeenkomsten, de verschillen intact latend, en die overeenkomsten uitbuiten. Daar bid ik voor.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 apr 2004 23:22

Brion schreef:Blijven schrijven dat het toch allemaal maar niks is, of gaan we er wat aan doen? Of zegt iemand straks toch: "ja maar ik voel me wel heel erg thuis is mijn kerk"?

ik stel voor dat we iets gaan organiseren. interkerkelijke bijbelstudies lijkt me een goed begin.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 apr 2004 01:02

hijwel schreef:ja is satans werk (en ons eigen werk)
terug naar elkaar toe!

Is ons mensenwerk dan niet van de satan? Al wat niet uit God is, is uit de duivel, toch?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Spyg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 apr 2004 21:45
Locatie: EDE BIG CITY OF GELDERLAND
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 24 apr 2004 07:39

het is allemaal satan's werk de verdeeldheid onder de kerken en als wij allemaal hard gaan bidden en er aan gaan werken komt het misschien allemaal weer goed
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 apr 2004 09:33

Race406 schreef:
hijwel schreef:ja is satans werk (en ons eigen werk)
terug naar elkaar toe!

Is ons mensenwerk dan niet van de satan? Al wat niet uit God is, is uit de duivel, toch?

ja oke! maar ik vindt het zo simpel om te zeggen: het is statans schuld. terwijl we zelf ook de oorzaak van zijn.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
Spyg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 apr 2004 21:45
Locatie: EDE BIG CITY OF GELDERLAND
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 24 apr 2004 10:31

misschien wel waar maar als satan er niet was geweest was het ook nooit zo gelopen
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten