Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:Ik heb geen ervaringen met mentoren. Bij ons in de kerk heb je ook ouderlingen en diakenen --> die wel tijd hebben voor je.
Evelien schreef:Een half jaar geleden had ik een gesprekje met mijn zwager, hij zit ook in een evanglische gemeente. In die kerk hebben ze een geestelijke vader. Ook om je geloofsgroei. Ik denk dat het ongeveer het zelfde is.

TheEdge schreef:Van iemand uit een evangelische kerk hoorde ik eens dat hij aan mentorschap deed: hij heeft iemand in zijn gemeente door wie hij begeleid wordt in zijn geloofsgroei, die in zijn geloof wat verder is dan hij. Regelmatig heeft hij gesprekken met zijn mentor, waaraan hij zijn geloofsproblemen kwijt kan, en van wie hij kan leren. Zodra hij niet meer verder kan leren van zijn mentor, kiest hij weer een ander iemand.
Bij ons in de kerk hebben we geen mentoren, alleen gewoon standaard ouderlingen en diakenen. Maar die hebben het druk genoeg met van alles en nog wat. Het lijkt me echter wel heel opbouwend om een mentor te hebben, zeker omdat ik wel een steuntje in de rug kan gebruiken wat geloven betreft.
Nou vroeg ik me af:
Wie van jullie heeft ervaring met een mentorsysteem?
Hoe hebben jullie die mentor uitgekozen?
Wat doe je met zo'n mentor zoal?
Het Weermannetje schreef:Ik denk dat ouderlingen en diakenen daar al goed voor zijn. Tenminste, bij ons kun je rustig van alles vragen. Voor mij is het wel heel makkelijk, mijn vader is diaken!
rosekapje schreef:Bij ons is de mentor inderdaad ook een aantal jaren ouder en verder in het geloof, of het is iemand die dicht bij de jeugd staat en er goed mee overweg kan (want ouderlingen, diakenen en dominee's die kunnen dat niet altijd even goed). Hoe ze bij ons gekozen zijn (of nou ja gekozen) de kerkenraad is samen met de jeugdraad om de tafel gaan zitten en daaruit zijn namen voort gekomen en die personen zijn weer benaderd.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten