alle kinderen komen in de hemel.
God is een kindervriend! Zeker! Jezus zegt laat de kinderen tot mij komen: want hunner is het koningkrijk der hemelen. Ik denk wel dat God kinderen die dus vroeg sterven bij zich neemt op schoot.
alle gehandicapten (geestelijk) komen in de hemel.
Dat denk ik niet, volgens mij is het nog makkelijker voor een gehandicapt iemand om zich helemaal aan God toe te vertrouwen. Dus ik denk dat hier hetzelfde voor geld als iedereen.
alle mensen die nooit van God gehoord hebben komen in de hemel.
ik weet het niet, echt niet. Ik geloof niet dat een moordenaar die 10 kinderen heeft vermoord maar nog nooit van God heeft gehoord in de hemel komt. Ik geloof wel dat iemand die niet van God heeft gehoord, maar wel zijn (nieuwe) hart volgt wel in de hemel komt.
btw: wat heeft het anders voor zin om het evangelie te gaan vertellen aan mensen die het nog nooit gehoord hebben. God zegt duidelijk: verkondig het evanglie aan iedereen!
Ik denk dat God naar je hart kijkt: waar is het jou om te doen? je eigen ik? of leef jij voor anderen, wil jij delen in liefde enz. Verder wil ik ff zegen dat dit puur mijn gevoel is wat ik bij God heb. Ik laat het helemaal aan God over!