Een taak in het zendingswerk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denk jij er wel eens over na dat je een periode van je leven (minimaal half jaar) een taak kan hebben in het zendingswerk?

Ja, ik ervaar een sterke roeping en houd rekening met een taak in het zendingswerk.
3
7%
Ja, ik denk daar vaak over na, maar ben nog onzeker over mijn roeping.
10
22%
Ja, maar ik orienteer mij eerst op korte periodes in het zendingswerk.(werkvakanties)
8
18%
Ja, maar door mijn huidige situatie kan ik me er niet op richten.
7
16%
Nee, ik heb er nooit bij stilgestaan dat er een taak voor mij in de zending kan liggen.
7
16%
Nee, ik denk niet dat ik geschikt ben voor het zendingswerk
10
22%

Totaal aantal stemmen: 45

henkie
Beheerder

Een taak in het zendingswerk?

Berichtdoor henkie » 09 apr 2004 11:31

Denk jij er wel eens over na dat je een periode van je leven (minimaal half jaar) een taak kan hebben in het zendingswerk?

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 09 apr 2004 11:36

Vroeger heb ik vaak gedacht dat ik de zending in moest. Maar nu is dat niet meer zo. Toch hou ik er op een of andere manier wel rekening mee. Maar ik heb niet speciaal een studie gekozen waar ik mee de zending in kan. God zal je wel bekwaam maken... Hij gebruikt je zoals jij bent...

Mijn vriendin hoopt wel de zending in te gaan. Zij gaat ook een speciale studie daarvoor doen...

Voor meer vragen: stel ze maar via pb.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 09 apr 2004 11:50

Vroeger toen ik in de 1e klas van de lagere school zat, hadden wij een juf die vertelde dat er mensen naar de bruine kindertjes gingen om van Jezus te vertellen.

Wij hadden daarbij een spaarpot met een bruin poppetje erop, dat knikte als je er een geldstuk in gooide.

En plots leek het wel dat alle versjes die we leerden gingen over dat je je hartje aan de Heer moest geven.

Maar dat deed ik niet ! want als ik dat deed stuurde Hij me naar die bruine kindertjes, en daar had ik helemaal geen zin in.

Maar het is toch goed gekomen met me hoor ! Hier is ook zat te doen.
Weest blij in de Heer !

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 apr 2004 12:09

Ik heb voor de 3e gekozen. Ik heb een jaar Duits gestudeerd; ben daarmee gestopt, omdat grammatica en uitspraak voor mij veel te weinig aan de orde kwamen en ik cultuur en literatuur saai vond. Ik wilde graag Bijbelvertaalwerk gaan doen. Dat is echt een hele poos een, tja hoe zeg je dat, droom :?: :roll: van me geweest om dat te gaan doen.
Nu zou ik graag als afstudeerproject een weeshuis of een tehuis voor verstandelijk gehandicapten of zo op willen zetten ergens in zuid-amerika, afrika of iets dergelijks. :D
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2004 12:16

Daphne schreef:Ik heb voor de 3e gekozen. Ik heb een jaar Duits gestudeerd; ben daarmee gestopt, omdat grammatica en uitspraak voor mij veel te weinig aan de orde kwamen en ik cultuur en literatuur saai vond.

Hm, ik zou juist om tegenovergestelde redenen stoppen... :D

Sorry, is offtopic.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 apr 2004 12:29

brazil here we come! :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 09 apr 2004 12:47

Daphne schreef:Ik heb voor de 3e gekozen. Ik heb een jaar Duits gestudeerd; ben daarmee gestopt, omdat grammatica en uitspraak voor mij veel te weinig aan de orde kwamen en ik cultuur en literatuur saai vond. Ik wilde graag Bijbelvertaalwerk gaan doen. Dat is echt een hele poos een, tja hoe zeg je dat, droom :?: :roll: van me geweest om dat te gaan doen.
Nu zou ik graag als afstudeerproject een weeshuis of een tehuis voor verstandelijk gehandicapten of zo op willen zetten ergens in zuid-amerika, afrika of iets dergelijks. :D

Ik heb de eerste optie gestemd. Ik ben me namelijk aan het voorbereiden om bijbelvertaler te worden voor Wycliffe.
Als je meer wilt weten vraag maar raak hoor!
Kijk ook eens op www.wycliffe.nl

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 17 apr 2004 11:20

ik denk niet dat ik er geschikt voor ben want ik ben bang om mensen op straat aan te spreken over het geloof
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 apr 2004 14:26

Spyg schreef:ik denk niet dat ik er geschikt voor ben want ik ben bang om mensen op straat aan te spreken over het geloof
En dat was mozes ook... toch kreeg hij de opdracht om te gaan.

bovendien: oefening baart kunst, ik was er vroeger ook bang voor, nu niet meer.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 17 apr 2004 19:33

Spyg schreef:ik denk niet dat ik er geschikt voor ben want ik ben bang om mensen op straat aan te spreken over het geloof

Gelukkig maar dat dan 1 van de minst voorkomende manieren van zending is :mrgreen:

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 18 apr 2004 11:32

Maar ik weet dat GOD een taak met mij heeft alleen welke weet ik nog niet want anders had ik het nu niet geleefd
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 18 apr 2004 11:51

Spyg schreef:Maar ik weet dat GOD een taak met mij heeft alleen welke weet ik nog niet want anders had ik het nu niet geleefd

Heel goed Spyg!

Bid voor duidelijkheid. Vraag of God je wil leiden in de beslissingen die je neemt in je leven, zodat Hij je klaarmaakt voor de taak die je te doen hebt.

JMvVliet
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Een taak in het zendingswerk?

Berichtdoor JMvVliet » 18 apr 2004 17:51

henkie schreef:Denk jij er wel eens over na dat je een periode van je leven (minimaal half jaar) een taak kan hebben in het zendingswerk?
Ik denk dat ik niet geschikt ben voor evangelisatiewerk, in die zin dat ik daar speciaal een half jaar voor zou moeten reserveren. Ik geef zelf leiding op een jeugdclub (14-16), en ik kan je vertellen dat daar ook behoorlijk wat evangelisatiewerk nodig is...
It's nice to be important,
but it's more important to be nice.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 apr 2004 18:09

kheb de 5e gekozen. (niet echt het goeie alternatief, maar er was geen betere). Ik wil wel graag meedoen aan evangelisatiedingen, maar voel niet veel voor een langere tijd in de zending ofzo...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 18 apr 2004 21:23

wormpje schreef:
Spyg schreef:Maar ik weet dat GOD een taak met mij heeft alleen welke weet ik nog niet want anders had ik het nu niet geleefd

Heel goed Spyg!

Bid voor duidelijkheid. Vraag of God je wil leiden in de beslissingen die je neemt in je leven, zodat Hij je klaarmaakt voor de taak die je te doen hebt.

dat doe ik ook maar ik wacht er al 5 jaar op en nog steeds geen antwoord

Terug naar “Archief”