Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Merel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2002 22:50

Berichtdoor Merel » 13 jan 2003 15:04

Men creert zijn eigen bijbel. Wat men niet aanstaat, kan weg. Een heel gevaarlijke weg.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Als de bijbel homofilie veroordeelt is het gewoon niet goed. En als je het persoonlijk dan wel goed vind, is dat niet volgens de bijbel. Als je dus homofiel bent, is dat errug vervelend, je mag het niet in de praktijk brengen.

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 13 jan 2003 15:07

ik hecht er in de context grote waarde aan. Maar ik ben er nog niet helemaal uit...

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 jan 2003 15:23

surfer schreef:
Gershwin schreef: Onze liefde is met de zonde bevlekt

ja, dat zal voor een heleboel mensen gelden. Maar in Christus wordt ze weer gezuiverd....!

De vraag is, of ze dan niet gewoon helemaal uitgezuiverd wordt... ik denk het wel, als ik kijk naar de vele mensen die zeggen van hun homosexualiteit verlost te zijn nadat ze gingen geloven.

En als God besluit die gevoelens niet weg te nemen, is dat ook Zijn goed recht, nietwaar? Job had het ook niet heel makkelijk...

Ik denk, als je de Bijbel zonder van te voren opgezette bril (orthodox-gereformeerd, historisch-kritisch, of whatever) leest, dat je dan moet concluderen dat het niet goed is. Dit idee vond ik bevestigd in een door Hofnar geplaatste link, in een van de reacties (van iemand die pas gelovig geworden was).
http://www.rorate.com/rorate/scripts/fo ... m&id=10956
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 16 jan 2003 02:57

Hofnar schreef:Verder wil ik jullie een zuster-/broeder-forum aanbevelen waar op een geheel andere wijze tegen homoseksualiteit wordt aan gekeken. Natuurlijk ook met de gebruikelijke voor- en tegenstanders.


Misschien kun je het even kort samenvatten, Hofnar. Jij hebt het al gelezen en de meeste zullen echt geen 17 pagina's gaan nalezen.

Verder wacht ik geduldig op de antwoorden van de voorstanders die nog niet zo lang geleden in deze discussie graag hun reactie gaven...

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 16 jan 2003 10:59

Cybercurse schreef:Jammer dat mijn reactie is verwijderd. Ik zal hem opnieuw posten zonder de woorden waarvan ik denk dat ze de reden voor de verwijdering waren.
Elk lichamelijk contact wat verder gaat dan het contact wat normale vrienden met elkaar hebben (dus geen homofielen) en wat voortkomt uit die ziekelijke afwijking (homofilie) vind ik smerig en walgelijk! Het is te vergelijken met seksueel contact tussen een pedofiel en z'n slachtoffer (qua vunzigheid).
Natuurlijk kunnen gezonde hetero's ook wel dingen doen die m.i. niet meer gezond zijn, ik zal uit respect voor dit forum de voorbeelden achterwege laten.
Het bedrijven van de liefde vind ik een foute term. Maar nu we hem toch gebruiken wil ik stellen dat liefde tussen homo's niet eens kan. Ik citeer een dominee in het RD: "Homofilie is een demonische anti-liefde. Perversiteit in de meest letterlijke zin van het woord!!" Hier wil ik me van harte bij aansluiten.
ps. Hofnar, het is hier geen GAY-FORUM!!


Altijd jammer als mensen anderen veroordelen :!:

Ook jammer als mensen de Bijbel niet lezen:
21 Omdat zij, God kennende, [Hem] als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden; 22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden; 23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende [gedierten]. 24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; 25 [Als] die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het [gebruik] tegen nature; 27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die [daartoe] behoorde, in zichzelven ontvangende.
Dus homofilie is door God in de mensen gebracht als straf voor de zonde :!:
Ik zie niet dat een straf van God iets demonisch is, of wil je zeggen dat God met demonen werkt

Overigens ken ik geen enkel mens (m.u.v. Jezus) die niet gezondigd heeft, en daarom geeft Jezus uitspraken als:
- wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
- gij ziet de splinter in andermans oog, maar niet de balk in uw eigen.

Het is niet aan ons mede-zondaren om te andere zondaren te veroordelen; het oordeel is aan God, niet aan de Farizeeers :!:

Het enige dat wij onze medemens verschuldigd zijn is LIEFDE :!:
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 16 jan 2003 11:08

wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
- gij ziet de splinter in andermans oog, maar niet de balk in uw eigen.

Het is niet aan ons mede-zondaren om te andere zondaren te veroordelen; het oordeel is aan God, niet aan de Farizeeers
jawel, maar dat is nog weer heel iets anders als een homosexuele relatie gelijkstellen aan de relatie tussen man en vrouw. Want dan willen de voorstanders, en daar kan feitelijk geen sprake van zijn.
Wat je hier een beetje zegt is, we zondigen toch allemaal, laten we daarom gewoon doen wat we willen. En bij kritiek zeggen we gewoon, kijk naar je eigen zonden. Even zwart-wit gezegd.

Dus homofilie is door God in de mensen gebracht als straf voor de zonde
Ik zie niet dat een straf van God iets demonisch is, of wil je zeggen dat God met demonen werkt
je kunt het ook zien als gevolg van de ontregeling van de scheppingsorde door de zondeval.

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 16 jan 2003 16:52

surfer schreef:
Het is niet aan ons mede-zondaren om te andere zondaren te veroordelen; het oordeel is aan God, niet aan de Farizeeers
jawel, maar dat is nog weer heel iets anders als een homosexuele relatie gelijkstellen aan de relatie tussen man en vrouw.


ik heb nog geen goede reden gezien waarom een homorelatie minderwaardig zou zijn aan een hetrorelatie

dus dan ga ik er van uit dat ze gelijkwaardig zijn
leaver dea as slaaf

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 16 jan 2003 16:54

henkie schreef:Verder wacht ik geduldig op de antwoorden van de voorstanders die nog niet zo lang geleden in deze discussie graag hun reactie gaven...


wantwoord op welke vraag ?
want dat ontgaat mij nu even
leaver dea as slaaf

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 16 jan 2003 17:21

Koss schreef:
surfer schreef:
Het is niet aan ons mede-zondaren om te andere zondaren te veroordelen; het oordeel is aan God, niet aan de Farizeeers
jawel, maar dat is nog weer heel iets anders als een homosexuele relatie gelijkstellen aan de relatie tussen man en vrouw.


ik heb nog geen goede reden gezien waarom een homorelatie minderwaardig zou zijn aan een hetrorelatie

dus dan ga ik er van uit dat ze gelijkwaardig zijn

Op grond van de bijbel mis het neit gelijkwaardig. God heeft het zelf afgekeurd door Sodom en Gomorra te verwoesten.

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 16 jan 2003 18:47

Memmem schreef:[God heeft het zelf afgekeurd door Sodom en Gomorra te verwoesten.


ik ben niet bekent met dit verhaal
waar kan ik dat vinden ?
of een kleine zamenvatting van het verhaal is mischien ook wel makelijk voor mij
omdat ik altijd verzuip in die kleine letertjes door mijn disleksie..
leaver dea as slaaf

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 16 jan 2003 19:03

Memmem schreef:Op grond van de bijbel mis het neit gelijkwaardig. God heeft het zelf afgekeurd door Sodom en Gomorra te verwoesten.

Dit vind ik een slecht voorbeeld, omdat in Sodom en Gomorra aanzienlijk meer aan de hand was dan dat mensen monogame homoseksuele relaties aangingen ...

Zoals ik eerder schreef God heeft de mens homofiel gemaakt als straf (Rom.1), het dus geen ziekte waar je jezelf van kunt genezen (tenzij je overmoedig bent en denkt dat je sterker bent dan God :wink: )

Dus welk een advies blijft dan over voor onze homofiele medemens :?:
John



De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!



http://us.geocities.com/groenrondballetje

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 16 jan 2003 20:21

dus dan ga ik er van uit dat ze gelijkwaardig zijn
Nee. Sorry koss. Ze kunnen geen kinderen krijgen, de sexuele praxis is onnatuurlijk en God heeft uitdrukkelijk een man en vrouw geschapen om een relatie aan te gaan.

Zoals ik eerder schreef God heeft de mens homofiel gemaakt als straf (Rom.1),
dit is flauwekul. Het is logischer om het te zien als een ontregeling als gevolg van de zondeval. Maar evengoed zit je er dan wel mee.
Rom 1. slaat waarschijnlijk op perversiteit, zoals ik al diverse malen betoogd heb.

Gebruikersavatar
Koss
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 okt 2002 22:21
Locatie: Burgum
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 16 jan 2003 22:09

surfer schreef:[God heeft uitdrukkelijk een man en vrouw geschapen om een relatie aan te gaan.


BULL !!
want dan zou een bewust vrijgezellen leven zoals waar ik voor gekozen heb ook zondig zijn !!

en als het echt de bedoeling was dat uit elke relatie kinderen zouden komen had hij er wel voor gezorgt dat er geen onvruchtbare vrouwen zouden zijn
of mannen met een telaage telling
kinderen krijgen is geen verplicht onderdeel van een relatie (zelfs volgens de bijbel niet)

en voor alle duidelijkheid
ik heb het nu over ongewenste kinderloosheid en niet over voorbehoeds middelen en sterilisatie's!!!
leaver dea as slaaf

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 16 jan 2003 22:20

Ik ben het hierin met surfer eens.
Koss, in de bijbel word ook gesproken over mensen die niet getrouwd zijn.

Gebruikersavatar
Toriso
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 sep 2002 07:39
Locatie: Het Koninkrijk der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 16 jan 2003 23:56

groenrondballetje schreef:Zoals ik eerder schreef God heeft de mens homofiel gemaakt als straf (Rom.1), het dus geen ziekte waar je jezelf van kunt genezen (tenzij je overmoedig bent en denkt dat je sterker bent dan God)

Dus welk een advies blijft dan over voor onze homofiele medemens :?:


Ja welk advies? Maak toch eens een punt John :P

Kunnen pyromanen en kleptomanen genezen :?
Niet het aanzien, maar het wezen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 96 gasten