Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
PTR
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2003 20:10
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

Berichtdoor PTR » 01 apr 2004 21:59

Dag iedereen. Wat vinden jullie van deze stelling. Ik vind zelf dat het wel mag, maar dan moet je wel een vaste relatie hebben.Niet zomaar dat je een leuk meisje of jonge ziet en dan meteen met elkaar naar bed gaan. Daar ben ik helemaal op tegen. Maar wat vinden jullie>? Ben wel benieuwd naar jullie reactie. Groeten PTR :?:
pompidom

caprice

Berichtdoor caprice » 01 apr 2004 22:01

Het is een gave van God voor man en vrouw die door het huwelijk met elkaar verbonden zijn. Het is dus niet weggelegd voor mensen die niet getrouwd zijn. Ook niet voor mensen die hokken (tegenwoordig zeggen ze ook wel een 'samenwonen').

Gebruikersavatar
PTR
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2003 20:10
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Berichtdoor PTR » 01 apr 2004 22:08

Maar als je al een vaste relatie hebt van een jaar of 3 en je hebt trouwplannen moet je dan persee wachten tot dat je getrouwd ben.Dat is dan toch een beetje nutteloos. Of je het nu 2 maanden eerder doet of later maakt het toch niks uit? Wat versta je eigenlijks als sex. Alleen geslachtsgemeenschapof nog veel mee erbij?
Groet
pompidom

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 01 apr 2004 23:13

theoretisch gezien heb je nog geen zekerheid zonder dat je getrouwd bent, de bedoeling isdat als je getrouwd bent je zekerheid hebt, dus dat als er iets mis gaat (of te goed net hoe je het bekijkt :wink:) is er sociale zekerheid.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 apr 2004 23:19

PTR schreef:Maar als je al een vaste relatie hebt van een jaar of 3 en je hebt trouwplannen moet je dan persee wachten tot dat je getrouwd ben.Dat is dan toch een beetje nutteloos. Of je het nu 2 maanden eerder doet of later maakt het toch niks uit? Wat versta je eigenlijks als sex. Alleen geslachtsgemeenschapof nog veel mee erbij?
Groet


Dat mag jij definieren (wat je onder seks verstaat), want jij werpt de vraag op of het mag voor het huwelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 apr 2004 07:20

Seks moet je bewaren voor 1 persoon en daarom is het het veiligste dat te bewaren voor als je getrouwd bent. Ook omdat je altijd een kans hebt om zwanger te worden en als je niet getrouwd bent levert dat meestal een hoop ellende op.
Een grens stellen, daar moeten we maar niet teveel woorden aan vuil maken, omdat dat voor iedereen anders ligt. Ik bedenk meestal maar dat ik mijn lichaam rein wil bewaren en dat ik niet zwanger wil worden. Verder moet je 't natuurlijk ook met z'n tweeen een beetje eens zijn over wat wel en niet kan -> praten dus!

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 02 apr 2004 08:31

PTR schreef:Of je het nu 2 maanden eerder doet of later maakt het toch niks uit?



Als het toch niks uitmaakt kan je toch net zo goed nog ff twee maanden wachten? :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 apr 2004 08:43

wormpje schreef:
PTR schreef:Of je het nu 2 maanden eerder doet of later maakt het toch niks uit?



Als het toch niks uitmaakt kan je toch net zo goed nog ff twee maanden wachten? :mrgreen:

Die zit wormpje!

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 apr 2004 10:02

Lijkt me prachtig om het te bewaren voor na het huwelijk. daar ga ik echt voor knokken. Niet alleen omdat ik Geloof dat sex een prachtig geschenk is van God voor het huwelijk. En dat wil ik niet voortijdig uitpakken.

Geeft de huwelijksnacht toch ook een veel mooiere dimensie, als je dan voor het eerst je lichaam aan je man/vrouw kan geven nadat je voor God en de mensen elkaar tot de dood trouw heb beloofd?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 apr 2004 10:12

och ... ik weet het niet ... volgens de wet (10geb) mag het niet, maar was dat niet om allerlei gerotzooi te verbergen je hebt nu condooms.... ik ga het ook bewaren denk ik, maar treur er niet om als het 'fout' zou gaan
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 apr 2004 10:28

Sex voor het huwelijk mag niet.
Jammer genoeg ben ik niet Christelijk opgevoed, en ik was wel zwanger toen ik trouwde.
Dus ik ben geen goed voorbeeld.
Maar tegen mijn kinderen heb ik altijd gezegd: wacht tot je huwelijksnacht. (ik geloof dat geen van hun naar mij geluisterd heeft :cry: )
Hopelijk zijn hier wel verstandige pubers die wel volhouden! Want je hebt er niks aan om het eerst te doen, en je kunt alleen maar zwanger raken.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2004 10:37

Nee, volgens Gods Woord mag hier niet!! Zelf vind ik het ook moeilijk om vol te houden en dat is logisch, je houdt zoveel van elkaar en je hebt ook je verlangens naar elkaar...toch?? Toch is het mooi om vol te houden en in je huwelijksnacht je helemaal aan elkaar te mogen geven!!

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 02 apr 2004 10:49

meschianza schreef:Lijkt me prachtig om het te bewaren voor na het huwelijk. daar ga ik echt voor knokken. Niet alleen omdat ik Geloof dat sex een prachtig geschenk is van God voor het huwelijk. En dat wil ik niet voortijdig uitpakken.

Geeft de huwelijksnacht toch ook een veel mooiere dimensie, als je dan voor het eerst je lichaam aan je man/vrouw kan geven nadat je voor God en de mensen elkaar tot de dood trouw heb beloofd?


eens.

God heeft toch niet voor niks dit 'gebod' gestelt. Alles wat Hij gebiedt is goed.

Ik denk dat het juist een sterke band geeft als je allebei er voor gaat.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 apr 2004 11:42

mystery schreef:
meschianza schreef:Lijkt me prachtig om het te bewaren voor na het huwelijk. daar ga ik echt voor knokken. Niet alleen omdat ik Geloof dat sex een prachtig geschenk is van God voor het huwelijk. En dat wil ik niet voortijdig uitpakken.

Geeft de huwelijksnacht toch ook een veel mooiere dimensie, als je dan voor het eerst je lichaam aan je man/vrouw kan geven nadat je voor God en de mensen elkaar tot de dood trouw heb beloofd?


eens.

God heeft toch niet voor niks dit 'gebod' gestelt. Alles wat Hij gebiedt is goed.

Ik denk dat het juist een sterke band geeft als je allebei er voor gaat.


Er is helemaal geen gebod als 'gij zult niet bumsen voor het huwelijk')

Alleen wat 'goede' voorbeelden van mensen die het niet deden, m.i. om te voorkomen dat je met anderen dan je uiteindelijke levenspartner het bed in springt. Bovendien waren er vroeger nog geen voorbehoedsmiddelen.

Dus: volgens mij is seks voor het huwelijk niet verboden!

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 11:44

Volgens mij is seks voor het huwelijk wel verboden. Het is idd zo dat het huwelijk hier speciaal ook voor is ingesteld. Dan hoef je toch ook niet te trouwen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten