Islamieten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
RieBo
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 nov 2002 08:36
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 29 nov 2002 12:00

Memmem schreef:Volgens mij mogen we wel wat activer zijn maar niet net als extremistische islamieten, dit zal absoluut niet tot meer christenen lijden. Je krijgt er alleen maar haat door.


Inderdaad, dat bedoel ik ook te zeggen, misschien niet helemaal duidelijk gezegd. Wel actief, maar niet extremistisch
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 29 nov 2002 13:36

Oke, dan zijn we het eens.

Gebruikersavatar
butterfly
Luitenant
Luitenant
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 sep 2002 16:43

Berichtdoor butterfly » 10 jan 2003 13:32

Khad een vraagje: Er blijkt in de Koran te staan: dat de mannen de vrouwen mogen slaan???

Is dit waar? :shock:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2003 13:34

ja de man mag de vrouw straffen als ze bv naar de begrafenis gaat van haar ouders of op ziekenbezoek. Ze is dus volkomen onderworpen aan de man

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jan 2003 13:35

Straffen is iets anders als slaan!!!! Maar ik vind het dan nog vreselijk!!! Ik zou me echt om laten bouwen als ik een islamitische vrouw was!!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2003 13:42

ja als je kon kiezen tusse man of vrouw dan wist ik het wel gauw

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 10 jan 2003 16:06

Acire schreef:Straffen is iets anders als slaan!!!! Maar ik vind het dan nog vreselijk!!! Ik zou me echt om laten bouwen als ik een islamitische vrouw was!!


Scheer gewoon je snor niet langer af ;)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2003 17:06

Acire schreef:Straffen is iets anders als slaan!!!! Maar ik vind het dan nog vreselijk!!! Ik zou me echt om laten bouwen als ik een islamitische vrouw was!!
En dan direct de doodstraf krijgen :P :wink:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 jan 2003 10:48

Cybercurse schreef:Scheer gewoon je snor niet langer af ;)


Whahahahah goed plan!!!

En dan direct de doodstraf krijgen


Humm... nou ja... ben blij dat ik gewoon een nederlandertje ben!!!!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 15 jan 2003 10:42

Ha Acire,

Je zou je laten ombouwen als je een islamitische vrouw was. Ik denk dat je niet eens de kans zou krijgen! Ik zou 't ieder geval niet toleren van mijn vrouw. (je bent dan gelijk een homo)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 15 jan 2003 13:54

Rudolf Meuser schreef:Ha Acire,

Je zou je laten ombouwen als je een islamitische vrouw was. Ik denk dat je niet eens de kans zou krijgen! Ik zou 't ieder geval niet toleren van mijn vrouw. (je bent dan gelijk een homo)


Nee hoor, je blijft dan gewoon een vrouw ;)

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 15 jan 2003 14:19

Ik denk dat dit onderwerp zo ongeveer mijn grootste probleem met religies weergeeft.
Ze zijn veelal van oorsprong en tekst nogal agressief. Ook de Christelijke bijbel.
Hoe komt dat toch? Als ik praat met gematigde (gemiddelde) moslims, zijn ze helemaal niet zo intolerant en agressief. Evenals de gemiddelde christen niet op kruistocht gaat.
Wat is dan de reden van al dat geweld in de oorspronkelijke religieuze dogma's?
Ik vermoed dat het iets met de historische context te maken heeft. We moeten niet vergeten dat eigenlijk elke religie wel een keer is onderdrukt.
(Joden door de hele oudheid door verschillende volken, het Christendom in het Romeinse rijk, de Islam die opgejaagd werd in de kruistochten... ga zo maar door.)

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 15 jan 2003 17:06

Laten we even niet in historische incoorectheid vallen dat de kruistochten de islamieten hebben opgejaagd. De kruistochten waar puur een reactie op islamitisch geweld, en hiermee praat ik wandaden die hierbij gebeurd zijn ABSOLUUT NIET goed. We moeten ons realiseren dat de Turken al voor de poorten van Wenen waren genaderd en de MArokanen bij Pontiers. Als Europa niet eendrachtig een vuist vormde tegen deze opmars was het geheel ingenomen.

Europa had zelfs al ontzettend lang op zich laten wachten in pacifisme, men tolereerde de val van het Byzantijnse rijk. Bij het uitroepen van de kruistochten was er eigenlijk geen keus meer. En dan de verhouding kruistochten : Jihads (in die tijd) 8: duizenden

en gezien de enorme roep tot (wereldwijde) Jihad die er tegenwoordig weer heerst is het maar de vraag of het niet noodzakelijk is om weer een vuist daar tegen te richten en ons allen te scharen achter de anti-tereur van Bush. Niet omdat het leuk is, maar omdat we anders zullen worden overrompeld.
Credo ergo sum

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 15 jan 2003 18:51

Mijn oprechte excuses voor historische incorrectheid.
Over de toedracht van de kruistochten zou ik wel eens wat research willen verrichten.

Ten tweede wil ik even benadrukken dat de gemiddelde moslim niet de Jihad steunt. Dat zijn extremisten. Het is zelfs zo dat moslims niet eens in wapens mogen handelen. Ik las het in de Newsweek van een tijdje terug en heb het aan een klasgenote gevraagt die zelf moslim is. Ze bevestigde het.

RPGtB
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2002 19:25

Berichtdoor RPGtB » 15 jan 2003 20:52

Ja ik vind het een raar volk de mohammedanen. Ze mogen niet in wapens handelen, maar Mohammed himself had zwaarden en... gebruikte ze. (Is het misschien zo dat je er niet in mag handelen, maar het wel mag hebben en gebruken? Zoeits vaag als bij wiet in onze coffeshops.........) Anyway, het is een van de geweldadigste stromingen, zeker op dit moment.

Ook zouden ze geen Alchohol mogen, maar 's avonds in de stad genoeg dronken moslim jongeren, en de koninklijke familie van Saudie Arabie komt elke week rotzooi trappen en dronken worden in London en Parijs. 11 September terrorist Ziad Jarrah stond ook bekend om z'n extravagante levensstijl (met alchohol).
Credo ergo sum


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten