Word je door je kerk gestimuleerd...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Word je door je kerk gestimuleerd om evangelisatie- of vrijwilligerswerk te doen?

Ja, mijn kerk betrekt jongeren intensief bij evangelisatie/vrijwilligerswerk.
5
12%
Ja, mijn kerk betrekt jongeren geregeld bij evangelisatie/vrijwilligerswerk.
20
49%
Nee, mijn kerk heeft evangelisatie/vrijwilligerswerk maar jongeren worden er nauwelijks bij betrokken.
7
17%
Nee, Ik vraag me af of mijn kerk wel evangelisatiewerk doet of steunt.
8
20%
anders, namelijk...(zet je antwoord in een bericht)
1
2%

Totaal aantal stemmen: 41

henkie
Beheerder

Word je door je kerk gestimuleerd...

Berichtdoor henkie » 23 mar 2004 18:32

Word je door je kerk gestimuleerd om evangelisatie- of vrijwilligerswerk te doen?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 mar 2004 18:37

ik heb voor de tweede gekozen (ja, regelmatig...).
De jeugdverenigingen in onze gemeente gaan vaak folderen in Veenendaal zelf of in Emmen.
Ook hebben we een evangelisatiecommissie waarvan meerdere gemeenteleden deel uit maken.
Afbeelding

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 19:20

ik wordt actief gestimuleerd, we (de jeugd) krijgen in de kerk regelmatig uitnodigen om ergens aan mee te werken, en als we iets doen worden we door de oudere mensen daar heel erg voor aangemoedigd, en zijn ze meer dan bereid ons te steunen als we iets nodig hebben. En dan maakt het niet uit of het in materiele of niet materiele zin is, en ook niet of het hun 'ding' is of niet dus dat is gewoon harstikke gaaf!

(dus ik heb 1 gekozen :wink:)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 23 mar 2004 19:25

Ik heb 1 gekozen. Sinds een aantal jaren heeft de gemeente zelfs een eigen Jeugd Evangelisatie Team dat naar Moldavië gaat.
Misschien doen de jongeren wel meer evangelisatiewerk en vrijwilligerswerk dan de ouderen. :?

Eq.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2004 19:29

Ik heb voor 3 gekozen... de kerk stimuleert je hier niet... je moet het zelf doen als jongere.... en anders niet... Ik vind dat jongeren sowieso te weinig worden betrokken in mijn kerk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 mar 2004 21:43

kheb de 4e gekozen... ik zou niet weten wat er aan evangelisatie gebeurd... iiig niet plaatselijk... drzit wel iemand van onze kerk in roemenië, daar gaat binnenkort ook jeugd heen trouwens, maar dat is maar een klein groepje...
verder hebben wij onlangs wat kritiek geleverd op het jeugdbeleid bij ons... niet echt het gevoel dat er veel aandacht voor ons is :? :cry:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 23 mar 2004 21:45

ik heb 2 gekozen. laatst hebben we met de jeugd gefolderd in het katholieke gedeelte van het dorp, wat nu eigenlijk kerst inhield.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 mar 2004 10:05

Het is bij ons wel een andere situatie denk ik. Wij zijn een zeer kleine gemeente. Er wordt wel aan evangelisatie gedaan, maar dat wordt een eind verderop gedaan. Als jongere heb je soms nog geen auto en is het moeilijk om daar te komen. Zo worden wij er minder bij betrokken. Het leeft ook niet onder de gemeenteleden, omdat er niet echt een eenheid is wb dit onderwerp. Jammer. Als je het per se wilt, kun je je er wel voor opgeven. Die mogelijkheid bestaat dus wel.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2004 12:42

Ach... als je geen auto hebt ga je toch evangeliseren in de dorpskroeg? Heb je het voordeel dat je nog bier mag drinken ook... waar het niet hebben van een rijbewijs al niet goed voor is :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 mar 2004 13:05

Kroeg??? Die hebben we hier niet....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mar 2004 13:26

Evangelisatie daar doen ze volgens mij niet aan (redelijk vrijzinnige kerk, dan krijg je dat). Vrijwilligerswerk: elk jaar gaat een groep jongeren naar Polen om te werken in kindertehuizen daar.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 31 mar 2004 15:37

Anders, nl. het is er wel, maar je hoort er niet van en het is van zo'n deterministische strekking dat ik er niet aan mee doe omdat ik het er niet mee eens ben :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2004 17:08

Deterministische strekking? Leg uit..

Stacie

Berichtdoor Stacie » 31 mar 2004 18:02

Welke jeugd?
Ik ben 1 van de 2 :cry:

Terug naar “Archief”