Kennistest Statenvertaling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 mar 2004 11:43

Vin schreef:
trijntjejohanna schreef:ik had 2 goed en 8!! fout :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Trijntje toch! Dat is statistisch gezien hartstikke onwaarschijnlijk :lol:
Dat betekend dat jij met je ogen dicht en zonder nadenken de bijbel beter interpreteerd dan als je echt leest en nadenkt! :lol: :lol: :lol:
hahahahahaha ik lees dan ook noooooooooit in de staten vertaling

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23570
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2004 13:50

Vin schreef:Schaam jullie! Bid!

Want,

als de Heilige Geest in mijn hart gaat werken, dan gaat mijn hart er naar uit. En dan blijken ineens dat een heleboel moeilijke woorden niet zo moeilijk meer zijn.
Aldus Ds. N. P. J. Kleiberg.


Hehe.

Ick ende zal mijzelve verootmoedigen ende boethe doen in stof ende asch.


Who the **** is ds. Kleiberg nou weer.... :? :D

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 15 mar 2004 13:55

Vin schreef:Schaam jullie! Bid!

Want,

als de Heilige Geest in mijn hart gaat werken, dan gaat mijn hart er naar uit. En dan blijken ineens dat een heleboel moeilijke woorden niet zo moeilijk meer zijn.
Aldus Ds. N. P. J. Kleiberg.


Niet iedereen heeft dezelfde ervaring als dhr. Kleiberg. Goed dat hij het wel heeft, maar mij ontbreekt het dus en velen met mij.

De niuewe vertaling moet dus maar snel komen.

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 15 mar 2004 14:00

Oei, oei, oei,

ik had er maar 5 goed van de 10.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
pugna
Mineur
Mineur
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 dec 2003 16:38

Berichtdoor pugna » 15 mar 2004 19:24

Dit zijn de resultaten:


Vraag 1 Goed
Vraag 2 Goed
Vraag 3 Goed
Vraag 4 Goed
Vraag 5 Goed
Vraag 6 Fout
Vraag 7 Goed
Vraag 8 Goed
Vraag 9 Goed
Vraag 10 Goed

Aantal Goed: 9
Aantal Fout: 1

Score is Goed (87%)
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 15 mar 2004 19:36

TK z'n score schreef:Vraag 1 Goed
Vraag 2 Goed
Vraag 3 Goed
Vraag 4 Goed
Vraag 5 Goed
Vraag 6 Fout
Vraag 7 Fout
Vraag 8 Goed
Vraag 9 Goed
Vraag 10 Fout

Aantal Goed: 7
Aantal Fout: 3

Score is Redelijk (60%)

Hoe ze die score berekenen is mij een raadsel... 7 van de 10 is 70%...

En soms zijn de mogelijke antwoorden min of meer synoniemen van elkaar, dus dan zegt het ook weinig...

Gebruikersavatar
Brion
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 06 mei 2003 19:39

Berichtdoor Brion » 15 mar 2004 19:50

TheKeimpe schreef:
TK z'n score schreef:Vraag 1 Goed
Vraag 2 Goed
Vraag 3 Goed
Vraag 4 Goed
Vraag 5 Goed
Vraag 6 Fout
Vraag 7 Fout
Vraag 8 Goed
Vraag 9 Goed
Vraag 10 Fout

Aantal Goed: 7
Aantal Fout: 3

Score is Redelijk (60%)

Hoe ze die score berekenen is mij een raadsel... 7 van de 10 is 70%...

En soms zijn de mogelijke antwoorden min of meer synoniemen van elkaar, dus dan zegt het ook weinig...

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Maar laat ik niet al te veel babbels hebben, ik had er maar 6 goed.........
En over dat percentage, ik denk dat de makers van de test, heel goed zijn in het inelkaar zetten van testen, maar dat ze niet kunnen rekenen. :D

Gebruikersavatar
pugna
Mineur
Mineur
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 dec 2003 16:38

Berichtdoor pugna » 15 mar 2004 20:09

Brion schreef:
TheKeimpe schreef:
TK z'n score schreef:Vraag 1 Goed
Vraag 2 Goed
Vraag 3 Goed
Vraag 4 Goed
Vraag 5 Goed
Vraag 6 Fout
Vraag 7 Fout
Vraag 8 Goed
Vraag 9 Goed
Vraag 10 Fout

Aantal Goed: 7
Aantal Fout: 3

Score is Redelijk (60%)

Hoe ze die score berekenen is mij een raadsel... 7 van de 10 is 70%...

En soms zijn de mogelijke antwoorden min of meer synoniemen van elkaar, dus dan zegt het ook weinig...

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Maar laat ik niet al te veel babbels hebben, ik had er maar 6 goed.........
En over dat percentage, ik denk dat de makers van de test, heel goed zijn in het inelkaar zetten van testen, maar dat ze niet kunnen rekenen. :D


Leg ons dan eens het verschil uit tussen 'zij verwonderden zich' en 'zij verbaasden zich'.

8)
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

jim
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2004 19:39

Berichtdoor jim » 15 mar 2004 20:26

TheKeimpe schreef:
TK z'n score schreef:Vraag 1 Goed
Vraag 2 Goed
Vraag 3 Goed
Vraag 4 Goed
Vraag 5 Goed
Vraag 6 Fout
Vraag 7 Fout
Vraag 8 Goed
Vraag 9 Goed
Vraag 10 Fout

Aantal Goed: 7
Aantal Fout: 3

Score is Redelijk (60%)

Hoe ze die score berekenen is mij een raadsel... 7 van de 10 is 70%...

En soms zijn de mogelijke antwoorden min of meer synoniemen van elkaar, dus dan zegt het ook weinig...

De gokkans dat je het goede antwoord kiest is gecorrigeerd. Als je alle vragen willekeurig invult (gokt) moet je gemiddeld op 0% uitkomen. Per fout gaat er ongeveer 13% vanaf.

de "Maker"

Gebruikersavatar
Brion
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 06 mei 2003 19:39

Berichtdoor Brion » 15 mar 2004 20:30

pugna schreef:
Leg ons dan eens het verschil uit tussen 'zij verwonderden zich' en 'zij verbaasden zich'.

8)

Haha, eerlijk is eerlijk: best een goed punt hoor!
Ik heb te weinig verstand van taal om de echte oplossing te geven, ik kan alleen zeggen wat ik denk, en hoe ik de woorden aanvoel. Als je je verbaast over iets, is dat veel "minder" dan verwonderen. In verwonderen zit iets van "grootsheid" of "eerbied". Je zou je kunnen "verwonderen" over de Liefde van God, en in zo'n zin zou verbazen minder passen denk ik.

Het "verbaast" je dat je computer van 4 jaar oud het nog steeds probleemloos doet. Daar past het woord verwondering weer minder bij.
Kun je me nog een beetje volgen? :D
't Is allemaal alleen maar gevoelsmatig hoor.....

Gebruikersavatar
Brion
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 06 mei 2003 19:39

Berichtdoor Brion » 15 mar 2004 20:37

jim schreef:De gokkans dat je het goede antwoord kiest is gecorrigeerd. Als je alle vragen willekeurig invult (gokt) moet je gemiddeld op 0% uitkomen. Per fout gaat er ongeveer 13% vanaf.

de "Maker"


Oops, en ik trek hier nu mijn uitspraak in, dat ze niet konden rekenen.
Ik heb het gevoel dat jij hier iets meer vanaf weet. In ieder geval meer dan ik.
Ik snap wel, dat als je vragen willekeurig invult, je gemiddeld 25% goed hebt, en dat je dus wel heel knap moet zijn om alles fout te hebben. Is die fout-correctie een soort statistische of wiskundige methode?
Iets dat meer wordt toegepast in dit soort testjes?

(beetje off-topic, ik weet het, maar wel interessant)

HereIam
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 jan 2004 12:09

Berichtdoor HereIam » 15 mar 2004 23:35

Ik speel even openkaart over deze annonieme forummer. Post HBO school niveau, HBO werkplek, lees bijna elke dag de Bijbel (in verschillende vertaleningen, KIV, NKJ, NBG, GNB, Telos, enz.), maar hier maakte ik dus geen kaas van. 8 fout, 2 goed. Ik geef toe de test gewoon snel gedaan te hebben, maar ik vind dat je ook zo de Bijbel moet kunnen lezen. De Bijbel behoeft niet gelezen als een rebus. Met deze gewone 'leessnelheid', moet je duidelijk een woordenboek klaarleggen om het te begrijpen.

Tip voor Scholte en en zijn kornuiten van GBS: Maar een woordenboek voor de tekst van de huidige SV.

Evangeliseren met "Levensbronnen", hoe wordt dat gezien na het maken van zo'n test.

Shalom

caprice

Berichtdoor caprice » 16 mar 2004 04:53

HereIam schreef:Tip voor Scholte en en zijn kornuiten van GBS: Maar een woordenboek voor de tekst van de huidige SV.

Evangeliseren met "Levensbronnen", hoe wordt dat gezien na het maken van zo'n test.

Shalom

Een verklarende woordenlijst wordt in elke GBS-uitgave achter het nieuwe Testament toegevoegd. Ook is er een boekje verschenen met zogenaamde moeilijke woorden.

Van onze evangelisten heb ik nog nooit een negatief geluid gehoord over de Levensbronnen.
Ik heb wel verhalen gehoord van mensen die ook 'Het Boek' hadden, maar toch kozen voor de Statenvertaling, omdat zij voelden dat deze hoge en verheven taal iets van de macht en majesteit van God toont.

Vin

Berichtdoor Vin » 16 mar 2004 09:52

Marnix schreef:
Vin schreef:Schaam jullie! Bid!

Want,

als de Heilige Geest in mijn hart gaat werken, dan gaat mijn hart er naar uit. En dan blijken ineens dat een heleboel moeilijke woorden niet zo moeilijk meer zijn.
Aldus Ds. N. P. J. Kleiberg.


Hehe.

Ick ende zal mijzelve verootmoedigen ende boethe doen in stof ende asch.


Who the **** is ds. Kleiberg nou weer.... :? :D

Kleiberg is de vrome dominee die dat als antwoord gaf op een refoweb vraag over moeilijke woorden. Het spreekt voor zich dat ik redelijk boos word van dat soort uitlatingen, maar dat word me door andere vrome mensen nooit zo in dank afgenomen. 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23570
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2004 10:16

Precies... dat noem ik nog es God voor je eigen karretje spannen. Dan kunnen we net zo goed weer terug naar de preken in het Latijn... De Geest zal het ons doen verstaan.

/me slaat vroom een kruis 8)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten