Christelijke hippies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Christelijke hippies

Berichtdoor meschianza » 12 mar 2004 10:08

Hee!

Pas las ik de omschrijving: christelijke hippies.
Christelijke jongeren die dus overtuigt christen zijn, en daarbij een beetje hippie-neigingen hebben. Dus alternatief gekleed en zich heel duidelijk afzettend tegen het kapitalisme, consumtiemaatschappij, globalisering ect. Die daaar een soort life-style vanuit hun geloofsovertuigingvan maken, een tegenbeweging op de bestaande massacultuur . Dus ook anti- merkkleding, nieuwste mobieltje, ect.

Ik vind dat razend interressant, omdat ik dat zoort jongeren herken. Maar k had het nog nooit zo omschreven gezien. HEt is dus echt een beweging binnen de christelijke jongeren.

Wie weet daar meer van, en wie herkend zich daarin?
Hoe lang is het al bezig, is het zich aan het uitbreiden of is het een underground-cultuur? en hoe lang zal het doorgaan?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 10:29

Christelijke jongeren hebben al jaaaren alternatieven voor de 'wereldse' subculturen.
Christelijke punkers
Christelijke metalheads
Chr... en ga zo maar door.
Wat wil je precies weten? Of het doorgaat? Ja, dat denk ik wel. Het groeit. Dat komt mede doordat bij 'alternatieve' (rotwoord0 jongeren een grote drang is naar spiritualiteit.
Het breidt zich misschien niet met enorme stappen uit, maar dat hoeft ook niet. Verder: is het underground? Wat is tegenwoordig nog echt underground? Onder de hardcorefans (niet hardcorehouse, maar meer richting metal/punk) zijn veel st8 edge figuren. Dus niet drinken, roken, geen drugs, etc. Hier is een enorme drang naar spiritualiteit. Ook richting christendom.
Of het 'kan'? Waarom niet. Je moet alleen uitkijken dat je niet compleet meegaat met de anarchistische neigingen van de 'oude' hippies. Ik denk best dat je 'tegen' de overheid mag zijn e.d. en tegen het koningshuis. Maar het anarchisme is gevaarlijk.
Verder wil ik kwijt dat ik een hekel heb aan het begrip 'christelijke hippies' net als aan 'christelijke punkers' e.d. Wees jezelf. Je bent gewoon punker en goh, nog christen ook, so what? Ik ben toch ook geen christelijke schoenendrager? :S

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 10:29

Ik ben ook zo iemand, alleen niet jong!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 10:29

Nee, je bent niet zo iemand.
Je bent 'maria magdalena', alternatief en nog christen ook.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2004 10:43

Hm ik kleed me wel soms alternatief en luister alternatieve muziek... maar daar houdt het ook wel een beetje mee op... ik zet me niet tegen de community af of zo... heb wel een hekel aan al die meelopers die met de laatste mode op gebied van kleding, telefoons etc. meegaan om erbij te horen... Dan denk ikwel: Kom op, Be Younique!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 10:48

Ik heb een 'moderne' telefoon. Maar die heb ik gewoon nodig (althans: heb een telefoon nodig, en dit was nog een van de normalere telefoons.) Het maakt me niet zo veel uit. Ik ben gewoon wie ik ben. (Al weet ik het nog niet helemaal). Maar ik heb gewoon een bloedhekel aan al die vakjes altijd.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 12 mar 2004 11:11

ik heb ook een telefoon een nokia 3310, meestal heb ik wel merkkleding aan. Wat ben ik nu? :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 11:17

Volgens de vermadelijke 'maatstaven' geen hippie.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 12 mar 2004 11:21

kurtyo schreef:Volgens de vermadelijke 'maatstaven' geen hippie.

Ik ben ik en dat wil ik altijd blijven ook!! :mrgreen:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 12 mar 2004 11:32

kheb geen idee dus het zal wel niet 8)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 12:14

kurtyo schreef:Nee, je bent niet zo iemand.
Je bent 'maria magdalena', alternatief en nog christen ook.

Hoe weet jij dat? Ken jij mij?
Mijn man is nogsteeds een oude hippy, met lang haar, vroeger een echte hippystudent, hij hheft politicologie gestudeerd en was nog bij de maagdenhuisbezetting en ik ben ook een hippy en in het hippymilieu opgegroeid (mijn vader was provo en mijn moeder hippy)
Later ben ik Christen geworden, maar ik ben nogsteeds hippy. Hippys delen alles met elkaar. Dus wat nou geen hippy?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 12:31

Ik heb een hekel aan hokjes. Dus ook aan het hokje 'hippie'.

Ik vind het zelfs moeilijk om te geloven in die hokjes.
Maar als jij jezelf in een hokje wil stoppen mag dat hoor, voel je niet zo aangevallen.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik het niet eens ben met die hokjes, vooral niet als er christelijk voor staat.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 mar 2004 12:41

:mrgreen: uhm ... ik ben wel anders dan de standaar meug van refo's.

Merkkleding : Ze hebben een merk, Cars ofzo voor broek, een Arma-jas een Overzeas trui (eentje maar ...) legerkisten (Army d8 ik) maar niet zo reusachtige logo van Tommy Hellehond of College Stijl *yuck*.

Cultus Ik heb niet echt alleen maar van die andersdananders vrienden, ook veel (twee of drie) gewone netjesinderefostroom vrienden. Ik voel me meer aangetrokken bij piepeltje in skatebroeken en baggy-kleding, legerkisten, anders dan anders dan refo's

MuziekMinder bekende muziek voornamelijk Metal, Rock en Klassiek, en dan nog voornamelijk meer die muziek uit het Noorden. dus weinig Americana. Noorden : Viikate, Juustopäät, Dia Psalma, For My Pain, Nightwish, The Rasmus en Sirenia. Van de Americana muziek : Linkin Park, Good Charlotte en Evanescence (die zijn echt weird).

Kapitalisme
Is niet juh van het. Maar Communisme en zo ook niet, er zou gewoon een mix moeten zijn, wel leven in communes wat we nu ook wel doen refos bij refos.

Consumptiemaatschappij
Ik heb me pas een mob aan laten schaffen 3330 3310 ik weet het niet, boeit ook niet maar ik weet dat het me wel veel geld gaat kosten. Iedereen koopt na een 6 maand een nieuwe foon met camera, polyfone belriedeltjes en kleredisplay... nou leuk, jaa en ik kan er tv op kijken ... duh daar heb je toch een home cinema system voor met dolby surround 12.1? ik ben ook blij met mijn digicam 3.1 megapix, gewone telefoon, normaal beeldscherm en stereo boksjes....
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 12:50

En wat is er nu anders?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 12:57

? ach what ever :)

Terug naar “Archief”