Is dit zo?
Klopt het inderdaad dat mensen die zelfmoord plegen (bewust) niet meer naar de hemel kunnen, maar eeuwig verdoemd worden?
tkf
Moderator: Moderafo's
tkf schreef:Is dit zo?
Klopt het inderdaad dat mensen die zelfmoord plegen (bewust) niet meer naar de hemel kunnen, maar eeuwig verdoemd worden?
tkf
wina schreef:Onze voorganger moest eens een preek houden op een begrafenis van een zuster die zelfmoord gepleegd had.
Hij zei het zo mooi :
God zal hooguit zeggen :"Hee, ben je er nu al, ik had je nog niet verwacht "
tkf schreef:wina schreef:Onze voorganger moest eens een preek houden op een begrafenis van een zuster die zelfmoord gepleegd had.
Hij zei het zo mooi :
God zal hooguit zeggen :"Hee, ben je er nu al, ik had je nog niet verwacht "
Ik kan niet begrijpen dat als je naar God snakt het op zo'n manier moet doen. Het is (vind ik) Gods bedoeling niet om zo Zijn kinderen zalig te maken.
babbeltje schreef:Ik vind dit een moeilijk onderwerp en je mag er niet over oordelen, maar toch geloof ik dat zelfmoord niet bij God vandaan komt en Hij Zijn kinderen daar ook voor bewaart. Zijn kinderen kunnen ook ver gaan en dwalen, maar toch geloof ik dat God het niet toelaat als Zijn kinderen zelfmoord plegen, zover gaat God toch niet? Hij is de enigste die beslist over leven en dood en dat doet niet de mens zelf!!
Aragorn schreef:babbeltje schreef:Ik vind dit een moeilijk onderwerp en je mag er niet over oordelen, maar toch geloof ik dat zelfmoord niet bij God vandaan komt en Hij Zijn kinderen daar ook voor bewaart. Zijn kinderen kunnen ook ver gaan en dwalen, maar toch geloof ik dat God het niet toelaat als Zijn kinderen zelfmoord plegen, zover gaat God toch niet? Hij is de enigste die beslist over leven en dood en dat doet niet de mens zelf!!
Deze conclusie zou ik niet in de mond durven nemen. In feite bepaal jij nu hoever God met Zijn kinderen zou willen gaan. Bovendien kan het ook de duivel zijn die iemand daartoe drijft, en 'blijft God erbuiten'.
Ja nou? ben jij (tkf) even blij dat je niet weet waarom je wel of niet 'zalig' bent...
Ik kan niet begrijpen dat als je naar God snakt het op zo'n manier moet doen. Het is (vind ik) Gods bedoeling niet om zo Zijn kinderen zalig te maken.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 38 gasten