de wereld naar het woord toe.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

de wereld naar het woord toe.

Berichtdoor hijwel » 27 feb 2004 00:31

Dank u HEERE GOD dat u zoveel asielzoekers hier heen brengt.
Dank u HEERE voor alle gelukzoekers en economische vluchtelingen in ons land. Dank u Heere dat u de wereld naar het woord toe brengt.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 27 feb 2004 05:49

:)

Maar Nederland is zendingsland geworden waar God's Woord niet meer geldt.

:(

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 27 feb 2004 09:42

En dat blijkt wel: we donderen al die mensen er zonder pardon weer uit...

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 feb 2004 11:41

caprice schreef::)

Maar Nederland is zendingsland geworden waar God's Woord niet meer geldt.

:(

wat je zegt is niet waar.
Als het goed is ben jij dat zendingsveld.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 mar 2004 18:54

gevoelig onderwerp?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2004 23:47

Ik denk niet perse gevoelig, maar wat moet je erover zeggen? Er wordt geen concrete vraag of probleem gesteld, en dat roept dan minder reacties op lijkt me.

columbus
Majoor
Majoor

Re: de wereld naar het woord toe.

Berichtdoor columbus » 03 mar 2004 00:01

hijwel schreef:Dank u HEERE GOD dat u zoveel asielzoekers hier heen brengt.
Dank u HEERE voor alle gelukzoekers en economische vluchtelingen in ons land. Dank u Heere dat u de wereld naar het woord toe brengt.

Moeten we dan dankbaar zijn? omdat de bejaarden door het hele land ondergebracht worden , ver van familie en hun geboortegrond, wegens bezuinigingen en dat de bejaardentehuizen die nu leeg komen/kwamen volgestopt worden met 'vluchtelingen'?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 06:30

columbus schreef:

Moeten we dan dankbaar zijn? omdat de bejaarden door het hele land ondergebracht worden , ver van familie en hun geboortegrond, wegens bezuinigingen en dat de bejaardentehuizen die nu leeg komen/kwamen volgestopt worden met 'vluchtelingen'?

Jij mag blij zijn met de vluchtelingen die hier komen, jij mag hen het goede nieuws brengen. En het mooie is je hoeft er niet eens voor naar het buitenland. God brengt de wereld naar het Woord toe.

btw: ik snap je vraag niet helemaal.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 03 mar 2004 08:38

hijwel schreef:
columbus schreef:

Jij mag blij zijn met de vluchtelingen die hier komen, jij mag hen het goede nieuws brengen. En het mooie is je hoeft er niet eens voor naar het buitenland. God brengt de wereld naar het Woord toe.

btw: ik snap je vraag niet helemaal.

Hier, in Nederland, moesten bejaardentehuizen sluiten wegens bezuinigingen. De bejaarden die er woonden, vaak ook in hun geboorteplaats, werden door het hele land 'verdeeld' in andere bejaardentehuizen. Dat is gebeurt.
zodra die bejaardentehuizen leeg stonden, werden ze opgeknapt en konden 'vluchtelingen' erin.

moet je dan dankbaar zijn omdat de oma van Jantje opeens 40 km verder weg moest gaan wonen, in een omgeving die ze niet kent?
en dat Achmed met zijn gezin in in Jantje's oma's voormalige appartement word gezet incl. nieuwe fietsen en koelkast?
daar kan ik niet dankbaar voor zijn.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 03 mar 2004 09:14

Ik vind het wel bijzonder naïef om de ogen te sluiten voor alle economische, sociale en maatschappelijke problemen die (onterechte) asielzoekers meebrengen, alleen omdat je dan meer mogelijkheden hebt voor evangelisatie.
Volgens mij is wat dat betreft ook onder de autochtone bevolking nog zat werk.
The proof of the pudding is in the eating.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 03 mar 2004 10:24

We hebben hier denk ik zo'n 4 miljoen mensen die aan God nog Gebod doen. Nederland is zendingsland, God verplaats zijn kandelaar. En sinds die lui hier zijn, groeien godsdiensten als Islam en Boedhisme en andere oosterse meug heel hard.

Moeten we daarom blij zijn?

Ik niet... en ik heb mijn handen wel vol aan me zelf, heb echt geen tijd voor onze allochtone medemens.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 03 mar 2004 11:51

Hoe bedoel je..... de wereld naar het woord?
Dit is een citaat van Marc v.d. Woude, van de eo-site, 2 jaar geleden

De initiatiefnemers hebben in 120 landen, landen uit hun internationale netwerk, mensen opgeroepen om mee te bidden voor Nederland. "We hebben contact met een aantal gebedsnetwerken. Mensen die een speciale bewogenheid voor Nederland hebben, zullen mee bidden. Maar we weten nog niet hoeveel mensen dat zullen doen.Ik was drie jaar geleden in Brazilië en ik heb verbaasd gestaan over het feit dat je middenin de bush christenen tegenkomt die zeiden dat ze al een paar jaar een gebedslast voor Nederland hadden. Hoe is dat mogelijk? Ze waren nog nooit van hun leven een Nederlander tegengekomen. Dat heeft me erg bemoedigd. Ik heb in meer buitenlandse gemeenten ontdekt dat men al een paar jaar voor Europa aan het bidden was. Dat hoor ik ook uit Zuid-Afrika, Oeganda, Zuid-Korea, Argentinië, verschillende plaatsen in Amerika, waar gebeden wordt voor Nederland. We hebben in Nederland blijkbaar veel gebed nodig, anders zou de Heilige Geest mensen ver weg niet mobiliseren om voor ons te bidden. Blijkbaar is God met iets bezig waar gebed van buitenaf voor nodig is om ons als land op die plek te brengen waar God ons hebben wil. Daarom heb ik hoop voor Nederland. God heeft Nederland niet losgelaten."
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 11:55

moet je dan dankbaar zijn omdat de oma van Jantje opeens 40 km verder weg moest gaan wonen, in een omgeving die ze niet kent?

nee
en dat Achmed met zijn gezin in in Jantje's oma's voormalige appartement word gezet incl. nieuwe fietsen en koelkast?
daar kan ik niet dankbaar voor zijn.

ja, dan krijgt hij ook de kans om hier van God's woord te horen

We hebben hier denk ik zo'n 4 miljoen mensen die aan God nog Gebod doen. Nederland is zendingsland, God verplaats zijn kandelaar.
Als je dat vaak genoeg zegt zou het inderdaad wel eens zo kunnen zijn, doe er dan wat aan ipv het te gebruiken als excuus om maar nix meer te doen.

Ik niet... en ik heb mijn handen wel vol aan me zelf, heb echt geen tijd voor onze allochtone medemens.

maar dat geldt gelukkig niet voor iedereen

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 03 mar 2004 12:14

Ik snap niet zo goed wat ik hiermee moet?!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2004 13:00

Ik hoorde laatst in een kerk in Zwolle van een moslim uit Jemen die gevlucht was naar Nederland. Daar kwam hij tot geloof. Hij moest later terug naar het Jemen. Maar hij ging terug als christen en zal daar van Jezus gaan vertellen. Cool he!

Terug naar “Archief”