Het is over......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

heiden
Mineur
Mineur

Het is over......

Berichtdoor heiden » 25 feb 2004 23:21

Dag allemaal,

Het spijt me voor jullie, maar het is over met het christelijk geloof. Uiteindelijk zal de mensheid inzien dat het allemaal onzin is. Als ik de lijntjes doortrek, geef ik jullie nog zo'n 100 jaar. Jammer dat ik dat niet meer kan meemaken :(. Nederlands Hervormd is helemaal treurig, daar is zelfs met die grote gezinnen niet meer tegenaan te fokken :wink:.

Afbeelding

heiden 8)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 feb 2004 23:30

Ik denk dat je gelijk heb. In de Bijbel staat dat er in de eindtijd op een gegeven moment geen mensen meer gevonden zullen worden die christen zijn.
Ik geloof dus wel dat die statistiek redelijk klopt, maar dat betekent echter niet dat het dan ook juist is wat jij zegt. Jij voegt je eigen mening toe door te zeggen, dat je gelijk hebt dat het christelijk geloof onzin is, en dat iedereen dat eindelijk in zal gaan zien.
Ik geloof dat de statitistiek een kern van waarheid bevat, maar niet omdat het christelijk geloof onzin is, maar omdat dit voorspelt wordt in de Bijbel.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 25 feb 2004 23:46

Het aantal christenen stijgt wereldwijd nog steeds...

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2004 23:48

Ik weet niet of je weleens verder kijkt dan je neus lang is, heiden, maar als je eens zou nagaan hoe het er met het christendom voorstaat in Afrika, Azie en Latijns-Amerika zou je weleens tot de conclusie kunnen komen dat het binnen afzienbare tijd gedaan is met het westerse postmodernisme als overheersende denkwijze...

Het christendom omvat meer dan die paar slinkende kerkjes die we in Nederland hebben.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2004 00:43

Inderdaad. Nederland is niet het enige land... en het aantal mensen kan flink dalen maar voordat er helemaal geen christenen meer in Nederland zijn ben je veeeeeeel verder.

Daarnaast, wie zegt dat die lijn doorzet? Ik denk persoonlijk dat er grote dingen gaan gebeuren... dat de dalende lijn over een jaar of 30 niet meer daalt.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 26 feb 2004 01:03

Beste heiden,

Deze cijfertjes zeggen iets over Nederland. Het zou mischien helpen om de cijfertjes van de steigingen van het aantal echtscheidingen en de groeiende vervaging van normen en waarden en de verkilling van onze maatschappij hier aan te spiegelen. Wat denk je te verwachten over 100 jaar? progressie? :cry:

Overigens de eerste Christen gemeentes bestaan al lang niet meer, daar spreekt men inmiddels Islamitisch. Het vuur was daar gedoofd, maar fakkelde in europa juist op. Wereldwijd zeggen deze cijfers dus niet veel.
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 26 feb 2004 05:48

Nederland is rijk gezegend geweest in de afgelopen eeuwen, maar dwaalt nu ver af van God en Zijn Woord.
Maar Hij belooft dat Hij pas terug zal komen als de laatste zal zijn toegebracht.

Het christendom zal dus niet verdwijnen. Ook niet bij ernstige vervolgingen o.i.d.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Het is over......

Berichtdoor Hydro » 26 feb 2004 09:33

heiden schreef:Dag allemaal,

Het spijt me voor jullie, maar het is over met het christelijk geloof. Uiteindelijk zal de mensheid inzien dat het allemaal onzin is. Als ik de lijntjes doortrek, geef ik jullie nog zo'n 100 jaar. Jammer dat ik dat niet meer kan meemaken :(. Nederlands Hervormd is helemaal treurig, daar is zelfs met die grote gezinnen niet meer tegenaan te fokken :wink:.

Vind je dat raar dat het met de Hervormde kerk treurig gesteld is? Volgens mij vind je straks de naam Hervormde kerk (zoals'ie was) niet meer terug, nu ze PKN geworden zijn. Of hebben ze bij het CBS daar geen rekening mee gehouden?
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

surfer
Majoor
Majoor

Re: Het is over......

Berichtdoor surfer » 26 feb 2004 13:02

heiden schreef:Dag allemaal,

Afbeelding

heiden 8)
Toch typisch dat je je zo drukt maakt om onzin, heiden... :mrgreen:

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 26 feb 2004 13:09

Als ik goed naar de lijn van onkerkelijken kijk zie ik de groei stagneren. Het lijkt er dus op dat de grote kerkverlating tot een einde aan het komen is. Verder meet je het christendom niet af aan de bladeren maar aan de vruchten... en die vind je niet terug in zo'n grafiekje.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

joepie

Berichtdoor joepie » 26 feb 2004 15:00

Het is pas "over" op de jongste dag, als Christus weer terug komt!
Dan zal blijken wie zuiver is en rein.
En dan zul je weten heiden of je het juiste deel gekozen hebt.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 feb 2004 15:53

Kijk maar eens naar China, daar schieten de Christenen als paddestoelen uit de grond (om het zo ff te zeggen).

Toch vind ik het erg dat Heiden zoiets zegt, bekeer je heiden, nu het nog kan...ook voor jou is er nog plaats!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 feb 2004 15:59

In Nederland worden christenen niet lichamelijk gemarteld. Het erge is dat we wel gemarteld worden, maar dat we dat zelf niet eens doorhebben. Christenen in China bidden dan ook voor ons!! Zij worden wel erg vervolgd, maar daardoor wordt hun geloof alleen maar sterker. Chinese christenen noemen Nederland het land waar zending het meeste nodig is.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 26 feb 2004 18:58

joepie schreef:Het is pas "over" op de jongste dag, als Christus weer terug komt!
Dan zal blijken wie zuiver is en rein.
En dan zul je weten heiden of je het juiste deel gekozen hebt.

Ik denk dat je vergeet te vermelden, dat niet alleen voor heiden geldt of hij het "juiste deel" heeft gekozen, maar dat hetzelfde geldt voor jou en mij. Als we ons daar wat meer mee bezig zouden houden, hebben we misschien wat minder behoefte om heiden te beoordelen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 feb 2004 20:57

je grafiekje van Azie (china) valt bij mijn computer weg, heiden.
Zou je die nog even opnieuw kunnen toevoegen?
Daar "fokken" ze trouwens maar tot maximaal 2.

Terug naar “Archief”